Dzisiaj jest 17 maja 2024, 16:29

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Chłodnica

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 44
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 12:31
Lokalizacja: Pionki
Motocykl: GSXR litr
Rok produkcji: 2001

Chłodnica

Post » 20 sierpnia 2009, 19:37

Czy moża w jakis sposób dorobić zaczepy do chłodnicy bo ten blady którego chce kupić w niedziele ma urwane zaczepy... zastanawiam sie czy mozna je dorobić czy tez trzeba kupić nową chłodnice jesli nowa to jakie są koszta i gdzie można dostać taki suff ? jesli można zrobić to jak ?

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 13 października 2009, 20:26

Urwane zaczepy są najpewniej od ostrego upadania przy gumowaniu :)

Można prosto dorobić zaczepy, będziesz potrzebował kawałek grubszej blachy (pasek) wiertarkę , szlifierkę i nitownicę :)

Zdejmujesz chłodnicę, na chłodnicę nanitowywujesz pasek z blachy a później na blachę nanitowywujesz stare uchwyty :)

 
Posty: 23
Rejestracja: 16 lutego 2010, 16:38
Lokalizacja: 100lica
Motocykl: SC33 BYŁ
Rok produkcji: 0

Post » 23 lutego 2010, 18:25

Witam
Jest to mój pierwszy post na forum wiec witam wszytskich bardzo serdecznie:). Posiadam bladego SC33 z 96r. od listopada wiec za wiele jeszcze przemnie nie latany. Mam pytanie co do chłodnicy, bo mam podobne zjawisko urwanego zaczepu. Czy kolega może zrobił ten zabieg z nitowniem?

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 23 lutego 2010, 19:58

Nie wiem czy nit spelni swoje zadanie. Z tego co wiem kazdy kupowal nowoa chlodnice, ale ze Polak potrafi sciagni ja i przyspawaj nowe uchwyty na migomacie. Najlepiej idz do zakladu gdzie spawaja aluminium i tam Ci dorobia, wez pod uwage to ze spaw oslabia konstrukcje ale zaplacisz grosze w porownaniu do uzywanej chlodnicy. Koszt uzywanej zaleznie od stanu 250-400zl. zespawanie 50-100zl.

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 23 lutego 2010, 20:24

tig moze byl by odpowiedniejszy do spawania...

 
Posty: 23
Rejestracja: 16 lutego 2010, 16:38
Lokalizacja: 100lica
Motocykl: SC33 BYŁ
Rok produkcji: 0

Post » 23 lutego 2010, 23:52

Niech tylko zrobi sie pare stopni cieplej to wezmę sie za to. Dzięki Wam wielkie za podpowiedzi

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 24 lutego 2010, 00:05

Blady zrobiłem manewr z nitowaniem i spełnia swoje zdanie super. Mocno bym się zastanowił czy nawet nie lepiej niż spaw. Jak sobie nie poradzisz to daj znać w sumie ja też z Wawy więc Ci to ogarnę.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 24 lutego 2010, 10:52

Same uchwyty chłodnicy nie są aluminiowe tylko plastikowe, więc jeśli spawać to tylko i wyłącznie montując zupełnie nowe juz wykonane z alu i kompletnie wywalając stare.
Ja też mam jeden uchwyt ułamany i będę to robił za pomocą kleju, kupiłem na giełdzie elektronicznej jakiś super mocny do połączeń elastycznych. Wytnę z jakiegoś mocnego plastiku, narazie wybór padł na karty do bankomatu (3 warstwy), materiał mocny i elastyczny - wytnę z niego nowe ucho i dokleje do pozostałości po starym na "zakładkę" - tak żeby powierzchnia klejenia była możliwie duża.
Nitowanie nie jest złe i jeśłi się je dobrze wykona może zdać egzamin, ale jak dla mnie może też zbyt mocno wpłynąć na trwałość takiego mocowania.

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 24 lutego 2010, 12:52

że co ? O.o plastikowe uchwyty z karty kredytowej ? Ty napewno mówisz o chłodnicy ? Klejone na klej ?:) To orginalne uchwyty wyrywa (ja mam aluminiowe i mi urwało z kawałkiem blachy od ramki chłodnicy) i uważasz że karta kredytowa zda egzamin ?:) Może by zdało ale na niemieckich autostradach a nie Polskich dziurach :)

Mój patent jest taki żeby (jeżeli tak jak u mnie uszkodzona jest obudowa) nanitować dłuższy pasek na górę chłodnicy i do niego przynitować aluminiowe, metalowe uchwyty :) Pasek ważny element bo równomiernie rozłoży siły na całą chłodnicę. Grunt żeby nie był zbyt cienki :)

 
Posty: 23
Rejestracja: 16 lutego 2010, 16:38
Lokalizacja: 100lica
Motocykl: SC33 BYŁ
Rok produkcji: 0

Post » 25 lutego 2010, 00:26

Pekal1, w sobote jak znajde czas to obejrze to dokałdnie jak to wygląda. Dzięki za pomoc w razie co :-) ew. dał byś rade jakoś foto tego mocowanie zrobic?

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 25 lutego 2010, 19:18

Jasne. Ale to dopiero pojutrze.

 
Posty: 23
Rejestracja: 16 lutego 2010, 16:38
Lokalizacja: 100lica
Motocykl: SC33 BYŁ
Rok produkcji: 0

Post » 25 lutego 2010, 19:53

Bede wdzieczny, jak zrobisz to daj info :-)

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości