Dzisiaj jest 17 maja 2024, 17:58

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Malowanie motocykla- czyli długie zimowe wieczory

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 14
Rejestracja: 12 września 2009, 19:07
Lokalizacja: Środa Wlk
Motocykl: WSK M21W2
Rok produkcji: 1980

Malowanie motocykla- czyli długie zimowe wieczory

Post » 14 listopada 2009, 21:54

Witam, poprzedni właściciel mojego bladego zaliczył delikatnego szlifa, nie jest to nic wielkiego, ale te kilka rys razi moje oczy :| Nie mam siana by oddawać go do lakiernika, myślałem by samemu porobić wyprawki w zimowe wieczory.
Malował któryś z kolegów bladego w kolorze czarno-grafitowym? Na naszej stronie znalazłem kod lakieru, NH1D, nie znam się za bardzo na lakierach, pomorze mi ktoś to rozszyfrować? W Poznaniu na Wildzie jest taki sklep z lakierami w spreju, naprawdę dużo tego tam maja, czarny kupie bez problemu, gorzej będzie z odpowiednim odcieniem grafitowego. Niestety mój blady był już raz malowany i kolesie spaprali robotę, wiec gorzej już na pewno nie zrobię :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Rejestracja: 17 stycznia 2008, 00:27
Lokalizacja: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Rok produkcji: 2005

Post » 14 listopada 2009, 23:59

Moim zdaniem te spraye to o dupe rozbić. Najlepiej by było jakbyś dał ten kod do mieszalni lakierów i jakąś część w takim odcieniu to by ci dobrali ładnie. Najlepiej jak na zaprawki tylko to w akrylu (kolor z połyskiem) i normalnie malować pistoletem ale chyba zdaje mie się że nie będziesz miał pewnie odpowiedniego sprzętu do tego ( kompresor, pistolet) jeśli chcesz kupić spray. Sprayju tak nie dobierze raczej będzie ciężko chyba że jest możliwość dobrania farby i wsadzenia tego do spraya.
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

 
Posty: 14
Rejestracja: 12 września 2009, 19:07
Lokalizacja: Środa Wlk
Motocykl: WSK M21W2
Rok produkcji: 1980

Post » 15 listopada 2009, 01:04

Jak pisałem blady był już raz malowany, robił to poprzedni właściciel, oddał moto do jakiegoś lakiernika i o to efekt (u góry oryginalny lakier, na dole "dorobiony"):
http://img163.imageshack.us/img163/7604/zdjcie0062k.jpg
Lepiej dzieciaki w przedszkolu dobrałyby odcienie, dostęp do kompresora i pistoletu mam, nie chce mi się bawić a i z kasa krucho. Teraz chce to tak zrobić, by aż tak mocno w oczy nie raziło a na przyszły rok, jak będę stał dobrze z finansami to pokuszę się o pomalowanie całego :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 151
Rejestracja: 25 lipca 2009, 18:44
Lokalizacja: Pszczółki
Motocykl: Honda CBR 1000 RR
Rok produkcji: 2004

Post » 15 listopada 2009, 12:15

Hej ja juz malowałem swoja Fajere w tamtym sesonie zimowym i w tym czeka mnie to samo na zakonczenie sezonu miałem sporego dzwona . Powiem ci tak nie baw sie w sprayu zrób tak jak kolega mówi dobierz kolory w mieszalni poczytaj na temat lakierowania w internecie i zrób to sam , moim zdaniem daj baze (kolor) a potem klar (bezbarwny) z 5 warstw uzyskasz wieksza głebie. Jesli podejdziesz do tego spokojnie i zrobisz to bez pospiechu to efekt bedzie zadawalajacy no i bedzie wieksza satysfakcja. Przy malowaniu 3 elementów wydałem na lakiery papier sitka itp. co jeszcze podpowiedza ciw mieszalni około 300 zł. Powodzenia

Awatar użytkownika
 
Posty: 414
Rejestracja: 18 lutego 2008, 19:05
Lokalizacja: LONDYN
Pochwały: 7
Motocykl: CBR 929 + YZ 250f +DR-Z 400 E leśny naqrwiacz
Rok produkcji: 2001

Post » 15 listopada 2009, 12:24

Kody Hondy są wiekszości przypadków błędne!
..jezeli chodzi o NH-1 to jego odpowiednikiem jest RAL 9005
po przyłozeniu próbnika do orygilanego lakieru Hondy-czarny:
NH-1 wpada w szarość/zieleń
RAL 9005 - nie ma róznicy jest identyczny jak oryginał moze z "deczko ciemniejszy"

HM "długie zimowe wieczory"
Jak ktoś bedzie chiał sobie zrobić w garażu F-16 i ma na to czas a nie ma kasy na "MADE IN USA" - zrobi,ale czy ten F-16 "made in poland" bedzie tak samo latał jak ten z Ameryki? :D ...może - polaczek potrafi. :D

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 15 listopada 2009, 12:28

jak wiesz za dasz rdae to zrob to sam,jak masz spiepszyc daj komus kto ma pojecie ja sam calego malowalem i kosztowalo to mniej niz 300zl :D

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 15 listopada 2009, 15:39

SŁUCHAJCIE SPREYEM TEŻ SIE DA :)!! O to kawasaki które malowałem spreyem http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Kaw ... ,400/85139 . NAJWAŻNIEJSZE ZASADY JAK BEDZIESZ MALOWAŁ !!
-wiadomo musisz dokładnie doszlifowac szpachle itp zmatowić dokąłdnie lakier !!
-KUP LAKIER W SPREYU KONIECZNIE AKRYLOWY !! nie jakies gówno renowacyjne..
-pierwsza warstwa - mgiełka - drugą kryjesz i trzecią też. nie musisz bardzo grubo tylko tak aby pokryć..
-NAstepnie po równej pół godziny nałóż ze 2 warstwy lakieru akrylowego bezbarwnego !! polecam ten : http://allegro.pl/item814355660_boll_tw ... 400ml.html (gdy go kłądziesz robi sie tkai jakby baranek a potem sie tak jakby ładnie rozpływa).. tak jak mowie 2 warstwy..
-po upływie tak 24h- 48h weź do ręki papier wodny np 1000 i rozpocznij polerke..tak aby zmatowic tylko lakier - potem to samo zrob tylko ze papierem 2000..
-nastepnie pasta tempo (tylko orginalna :p ) w dłon szmatka i polerujemy.. mały połysk ?
-jak tak to kupujesz PLAKA - ale nie do tpaicerek :P tylko tego WOSK W SPREY UANBLYSZCZAJACY.. przejedziesz i kurde efekt murowany :)!! połysk jest

można ominac polerowanie ale wiadomo - jakaś kropeczka czy nawet lekki zaciek to to wszystko ładnie zejdzie nawet ryski pod lakierem :)
pamietaj ze jak papeirem wodnym szorujesz to z uzyciem wody!
no i wiadomo wszystko trzeba robic dokaldnei powoli bez pospiechu !!:) pozdro

 
Posty: 50
Rejestracja: 30 czerwca 2008, 07:44
Lokalizacja: Warka
Motocykl: Blade SC50
Rok produkcji: 2003

Post » 15 listopada 2009, 20:54

Witam, i ja będę lakierował Franka, jestem na etapie matowania podkładu ale od początku, po szlifie jest do zrobienia prawa owiewka cała.
napisze w punktach.
1 - zerwanie wszystkich naklejek (pod gorącą woda poszło ładnie resztki kleju benzyna ekstrakcyjną)
2 - papierem ściernym 180 wyrównałem powierzchnie gdzie były rysy w plastiku resztę zmatowałem 400 na mokro
3 - szpachla na ubytki (kupiłem do tworzyw sztucznych) odtłuściłem miejsce gdzie będzie szpachla zmywaczem sylikonowym. szpachla docierana papierem 180 później 320 następnie odtłuściłem i szpachla wykończeniowa papier 320 (szpachle powinno sie robić na sucho bo chłonie wodę)
4 - odtłuszczony cały element pomalowałem podkładem akrylowym 2 razy
3 - matowanie papierem 600 na mokro
4 - i znowu odtłuszczanie i podkład 1 warstwa
5 - matowanie papierem 800 i 1000
na tak przygotowany element można położyć bazę w moim przypadku czarną pierwsza warstwę kontaktową (delikatnie przypylić) i 3 warstwy lakieru
po ok 20-40 min (zależnie od temp) można zacząć malowanie lakierem bezbarwnym
u mnie 4 warstwy. po wyschnięciu kontrola jak jest mała tzw. skórka pomarańczy i nie widać zacieków paprochów itp. można zostawić (nie trzeba polerować) jak coś jest nie tak polerować papierem na wodę w moim przypadku 2000 następnie 2500. Następnie pasta polerska, osobiście polecam pastę FARECLA na początek G3 wykończyć G10 a na koniec mleczko z woskiem

Efekt super

Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Rejestracja: 17 stycznia 2008, 00:27
Lokalizacja: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Rok produkcji: 2005

Post » 15 listopada 2009, 23:27

Ja swoją CBRke malowałem sam i podobnie tak jak pisał poprzednik. Pracowałem jakiś czas u lakiernika i podpatrzyłem co nieco. Najlepiej nie oszczędzać na materiałach lakierniczych bo po jakimś czasie mogą być niespodzianki tego typu np matowienie lakieru itp. Ja za bazy w dwóch kolorach i porządny lakier bezbarwny z wyższej półki + utwardzacze i rozcieńczalniki dałem ponad 400zł i efekt jest nie zły choć sam często nie maluje ale jestem w trakcie nauki można tak powiedzieć. W sobote skończyłem malować akrylem znajomemu autobus miejski Autosan hehe wyszło nawet nieźle. Wszystko się w życiu przydaje. Kolega dał do pomalowania jedną owiewke bocznę do R1 i koleś go skasował 600 zł a ja miałem za prawie połowe taniej cały motocykl pomalowany. Warto próbować jak ci nie wyjdzie to nauczysz się polerować. :D:D Powodzenia. http://www.bikepics.com/members/lukasz302/96cbr600/ To zdjęcia mojej CBRki nie wiele widać ale zawsze coś aha zbiornika nie malowałem a naklejki które mam troszke nie wyszły chłopakowi z kolorem bo się różni ale moto już ma swoje lata.
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

 
Posty: 14
Rejestracja: 12 września 2009, 19:07
Lokalizacja: Środa Wlk
Motocykl: WSK M21W2
Rok produkcji: 1980

Post » 16 listopada 2009, 12:52

Tak się składa, ze poprzednie moto które kupiłem było po ślizgu, praktycznie wszystkie plastiki musiałem pokleić, wy szpachlować i wstępnie przygotować do malowania ( mam już to trochę obcykane :) ) . Malowanie zleciłem znajomym lakiernikom, za cały motor w jednym kolorze (czarny metalik) zgarnęli 600 zł a moto miało trochę tych plastików: gsx-f! Bladego kupiłem jakieś dwa miesiące temu, całe siano wydałem co miałem, muszę jeszcze wymienić kilka rzeczy, a jestem studentem i najbliższy zastrzyk gotówki przewiduje w przyszłym roku w lipcu po pierwszej wypłacie :P ( o ile przez ten jeb** kryzys dorwę robotę) wiec nie dziwcie się, ze chce to zrobić po barbarzyńsku sprejem, tym bardziej, ze bez tego też będzie jeździł i to jeszcze jak :D 200 zł na lakier to dla mnie dużo, to jest prawie połowa moich miesięcznych funduszy na wyżywienie ! Bycie studentem i motocyklistą nie jest łatwe :( pozdrawiam

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 16 listopada 2009, 17:21

oj nie jest latwe w ogole utzrymanie moto nie jest tanie....

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 16 listopada 2009, 18:05

jak nie masz kasy, nie zależy ci na super jakości bo i tak będziesz później malował tak jak trzeba to rób sprayem. idź do mieszalni gdzie dorabiają lakiery motocyklowe i napełniają spraye. daj im kod lakieru i jakiś element owiewki żeby sprawdzili czy się zgadza i niech napełnią ci spray bazą, lakier kup oddzielnie (też może być spray). będzie cię to kosztować pewnie w granicach 50zł

Swoją drogą to ja nie wiem co z tymi kodami kolorów... Dzisiaj dobierałem czarną perłę na CB1300 kod NH-463M i właściwie wyszedł prawie czarny, tzn bardzo ciemny granatowy ale raczej nie taki 100% czarny. Baza dobierana była z Spies Heckera (nie wiem czy tak się pisze). Na Horneta nowego (też czarna perła, NH-411 o ile pamiętam) i srebrną CB1300 wyszło idealnie.


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości