Strona 1 z 2

Chłodnica + wentylator

Post: 02 marca 2010, 22:14
autor: demon2418
1.Wymieniłem płyn chłodniczy i odpaliłem moto pierwszy raz po zimie.Zauważyłem że chłodnica "dymi".Nie wiem czy gdzieś jest mały przeciek i nie zdąża nawet kapać tylko od razu paruje czy o co biega.

2.Drugi problem to wentylator.Nie mam zegarów w moto i nie ma sposobu kontrolować temperatury.Mam obawy że wentylator nie działa.Jak go sprawdzić bo nie wiem czy silnik osiągnął szczytową temp i wentylator jest zepsuty czy po prostu nie zdążył się włączyć ...

3.Odkręciłem srube spustową płynu chłodniczego przy wymianie(po lewej stronie 10 )Zakręciłem,zalałem świerzy płyn,odpaliłem moto i kapie spod tej śrubki.Dokręcać za mocno nie mogę bo jest w plastiku.Co zastosować?? sylikon,uszczelke gumową,miedzianą łot ewer ??????

Post: 02 marca 2010, 22:19
autor: maaaniekk
powinieneś zaprowadzić do mechanika jak nie potrafisz sobie poradzić i nie wiesz o co biega.

Post: 02 marca 2010, 23:20
autor: Mati
maaaniekk pisze:powinieneś zaprowadzić do mechanika jak nie potrafisz sobie poradzić i nie wiesz o co biega.

Potwierdzam, lepiej tak zrób, bo możesz coś nieźle nababrać przy niekompletnym moto - suma sumarum wyjdzie Cię to taniej i nerwów nie stracisz.

Post: 03 marca 2010, 09:07
autor: synek
jak nie wiesz jaką masz temp silnika to lepiej tak nie jeździj i jak nie wiesz jak to naprawić to daj to mechanikowi. kiedyś miałem vfr 750 i nie działał mi wskaźnik temp, jak postałem w wielkim korku w środku lata to się w końcu przegrzała bo nie wiedziałem jaką ma temperature. 1000zł w plecy za cały silnik...

Post: 03 marca 2010, 09:18
autor: demon2418
Dajcie se spokoj z takim farmazonem.Zadałem konkretne pytania i szukam na nie odpowiedzi,jak jej nie znacie to nie bijcie postów.

Post: 03 marca 2010, 09:38
autor: maaaniekk
no to proponuje śrubkę na sylikon i grzać ją na postoju tak długo aż chłodnica przestanie "dymić" a wentylator się włączy.

Post: 03 marca 2010, 09:41
autor: banshee
Dymiąca (parująca) chłodnica może być objawem nieszczelności, ale może po prostu rozlał ci się płyn gdy nalewałeś lub może była cała wilgotna. Jak moto stoi w zimnym garażu to później może być taki objaw.
Wygrzej piec, niech pochodzi z 20 minut i sprawdź na drugi dzień, jak wszystko odparuje.
Sprawdzić wentylator możesz następująco:
Odłączasz wtyczkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego chłodnicy (chyba znajduje się w chłodnicy). Zewrzyj 2 wtyki przewodów i wentylator musi się włączyć.
Jeżeli się włączy to znaczy, że może być do wymiany właśnie ten czujnik temperatury, który załącza wentylator, jeżeli tego nie robi.

Pod śrubkę kup miedzianą uszczelkę lub aluminiową.

Post: 03 marca 2010, 15:22
autor: pekal1
Ja stosuje sylikon wysokotemperaturowy :)
PArowanie to najprawdopodobniej płyn który Ci pociekł tak jak powiedział banshee. Co do ręcznego włączania wentylatora, czujkę masz po lewej na dole, wysuwasz przewód i robisz zwarcie do masy (jest tylko 1). Pożyczył bym od kogoś zegary żeby sprawdzić temperaturę.

Post: 03 marca 2010, 15:51
autor: synek
jeżeli jest walnięty czujnik to grzanie silnika aż włączy się wentylator spowoduje przegrzanie silnika bo went się nie załączy. trzeba sprawdzić czy czujnik w ogóle działa. możesz to zrobić przez podgrzanie go (np. zapalniczką powinno dać radę) tylko czujnik musi być wykręcony i odpowiednio zmasowany. a najlepiej założyć zegary i kontrolować temp. bo jak w czasie sezonu padnie ten czujnik albo went to nawet nie będziesz wiedział że płyn chłodniczy ma już 150 stopni i cały czas się nagrzewa.

Post: 04 marca 2010, 18:20
autor: demon2418
Wentylator działa,dziś "masowałem" ;).Czujnik nie wiem...ale zrobię ręczne włączanie wiatraka i w korkach po prostu kliknę żeby chłodził.

Post: 04 marca 2010, 19:08
autor: synek
a nie lepiej ci poszukać gdzieś i kupić ten czujnik...? jeśli nie masz zegarów i nie wiesz jaka jest temperatura silnika to możesz zapomnieć włączyć

Post: 04 marca 2010, 20:39
autor: demon2418
Jak trafie to kupie.Ciekawe ile nowy kosztuje?!