Strona 1 z 1

Problem z zapalaniem ciepłego silnika

Post: 27 marca 2010, 01:43
autor: Piotr666
Witam szanownych kolegów motocyklistów w nowym sezonie 2010 :D
Korzystając z ładnej pogody odpaliłem bladego i udałem się na przejażdżkę. Po paru kilometrach i wizycie na stacji benzynowej miałem problem z ponownym uruchomieniem silnika, pokręciłem trochę rozrusznikiem,pobawiłem się gazem i ssaniem (cudem unikając zalania), i motor zapalił. Pojechałem do dziewczyny, czas szybko mijał :P , za oknami zrobiło się ciemno i pora była wracać, a że zapowiadają pogorszenie pogody, wracałem najdłuższa trasą, jaką tylko mogłem wybrać :diabel2: Motor odpalił bez problemu. Jechałem spokojnie, księżyc oświetlał przydrożne pola i lasy. Mimo chłodu, wcale nie miałem ochoty się śpieszyć (cały czas miałem ważenie, że w rowie czai się jakaś dzika zwierzyna) :P
Zatrzymałem się przed domem, zgasiłem motor, poleciałem po klucze od garażu, wracam, a tu sprzęt nie do odpalenia. Chwile pokręciłem rozrusznikiem, akumulator szybko się rozładował, wiec nie wiem, czy zabawa gazem i ssaniem przyniosłaby efekt, pewnie tak. Akumulator już wcześniej słabo trzymał prąd, teraz wracałem żółwim tempem, cały czas na długich światłach, mógł dostać po dupie. Przed tygodniem jak z kumplami śmigaliśmy, też na ciepłym silniku miałem problem z odpaleniem, no ale w tedy akumulator mnie nie zawiódł i udało się.
Zastanawiam się, dla czego na ciepło nie chce od razu zapalać, przecież silnik chodzi równo, synchronizacja i zawory były robione nie dalej jak 4 tys. km temu, może rozrusznik za wolno kręci przez słaby akumulator, nie wiem. Przyznam, że sprzęt kupiłem w październiku, za dużo się nim nie najeździłem, ale nie przypominam sobie by coś takiego się działo. Jutro wyjmę akumulator, podładuje, w wolnej chwili zdejmę zbiornik, przeczyszczę filtr powietrza i świece zapłonowe, mam nadzieje, że będzie dobrze. A może ktoś z was też tak miał?
Zna ktoś może sposób na podratowanie akumulatora żelowego? wolałbym uniknąć wymiany...
Czekam na jakieś pomysły :) pozdrawiam

Post: 27 marca 2010, 02:49
autor: damianio
zamien sie z kims na akumulatory i bedzie jasne o co biega

Post: 29 marca 2010, 22:42
autor: Miuchus
Mam podobny problem, w tym tygodniu będę robił regulacje zaworów i wymianę świec, zobaczymy czy to coś da :)

Post: 09 września 2012, 21:14
autor: cbrstreet
witam kolego Miuchus :) robiłeś ten serwis w swojej cbr obserwuje temat i jestem ciekaw jak to teraz działa :D

[ Dodano: Nie Wrz 09, 2012 9:14 pm ]
Miuchus,

Post: 12 września 2012, 23:45
autor: strzala185
Przyczyna, ze silnik nie odpala na ciepło mogą być wyklepane gniazda zaworowe, dzieje się tak gdy mamy wydech przelotowy i nie ustawiony pod niego gaźnik, a konkretnie skład mieszanki.

Post: 13 września 2012, 10:26
autor: cbrstreet
witam mam właśnie wydech LEO VINCE SBK :) w dodatku skrócony pięknie gra często lubi sobie strzelić :| silnik jest sc33 a gażniki sc28 nie było synchronizacji i tu jest pewnie problem :( najlepsze jest to że z 2 na po pych pali z miejsca