Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 05:50

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

tykanie w silniku na wolnych obrotach

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 73
Rejestracja: 25 stycznia 2010, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda cbr 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

tykanie w silniku na wolnych obrotach

Post » 12 kwietnia 2010, 22:34

witam
niedawno kupilem cbr 900rr sc 33 rok 98 podczas testow wszystko bylo ok (na jezdzie probnej i kolega ogladal) zmiernilem olej i wybralem sie na pierwsza jazde i po przejechaniu ok 90 km spostrzeglem ze na wolnych obrotach na cieplym sielniku w silniku cos stuka to nawet nie stukanie tylko takie tykanie jak daje gazu ustaje

motor dziala normalnie przyspiesza normalnie nie dymi nie gasnie wszystko jest ok biegi wchodza ok podczas jazdy tego tykania nie słychac na luzie na zimnym silniku tez nie - słychac jak silnik osiagnie temperature pracy i jest na luzie

pytanie czy to moze byc zuzyty lancuszek rozrzadu ? czy tez moze te hondy tak maja ze takie tykanie jest bo tam jest podobno hydrauiczny napinacz

zalalem olej motul 5100 polsyntetyk
CHWDP zawsze i wszędzie !

Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Rejestracja: 02 grudnia 2009, 22:00
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Homda CBR 900 RR sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 12 kwietnia 2010, 23:06

U mnie czasami też to słychać.
Najprawdopodobniej jest to łańcuch rozrządu + napinacz do wymiany.
Ale niech wypowiedzą się inni spece.

 
Posty: 73
Rejestracja: 25 stycznia 2010, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda cbr 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 12 kwietnia 2010, 23:08

na jednym poscie wyczytalem ze lancuszek w okolicach przebiegu 50 tys trzeba napiac napinaczem - a jaki jest odglos uszkodzonej panewki czy wtedy mot tez jezdzi normalnie czy od razu traci moc / kopci czy co ?
CHWDP zawsze i wszędzie !

Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Rejestracja: 02 grudnia 2009, 22:00
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Homda CBR 900 RR sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 12 kwietnia 2010, 23:14

Jak to panewka - to powinna w całym zakresie obrotó dawać ci się we znaki.
W opisanym powyżej przypadku to rozrząd - jak dodajesz gazu - gdy silnik wchodzi na obroty, łańcuch rozrządu napina się i "cykanie" ustaje.
Ps. Łańcuch trzeba wymienić wraz z napinaczem.
Jak się mylę niech ktoś mię poprawi...

 
Posty: 73
Rejestracja: 25 stycznia 2010, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda cbr 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 12 kwietnia 2010, 23:30

a po jakimprzebiegu powinna byc wymiana ? moje moto ma 50 tys przelotu rok 98
CHWDP zawsze i wszędzie !

Awatar użytkownika
 
Posty: 84
Rejestracja: 02 grudnia 2009, 22:00
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 1
Motocykl: Homda CBR 900 RR sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 12 kwietnia 2010, 23:42

Maciejak pisze:a po jakim przebiegu powinna byc wymiana ? moje moto ma 50 tys przelotu rok 98


Tutaj dożo zależy od "jeźdźca" i tego jak moto jest eksploatowane...
Podjedź do mechanika z Hondy - oni jak go usłyszą, od razu dadzą Ci info co i jak...

Awatar użytkownika
 
Posty: 166
Rejestracja: 02 września 2008, 09:11
Lokalizacja: Świdnica
Pochwały: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Rok produkcji: 1999

Post » 13 kwietnia 2010, 00:36

Maciejak pisze:a po jakimprzebiegu powinna byc wymiana ? moje moto ma 50 tys przelotu rok 98


U mnie byl do wymiany po licznikowych 40000 km :) Jak wstawialem na kolo to przy 7000rpm bylo slychac lancuszek.

 
Posty: 73
Rejestracja: 25 stycznia 2010, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda cbr 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 13 kwietnia 2010, 06:57

n wlasnie ale u mnie to stukanie słychac tylko na cieplym silniku na luzie jak stoi dzis ma byc mechanik u mnie sprubujemy naciagnac wiem ze oprzedni wlaciciel latal na kole ja nie zamierzam
CHWDP zawsze i wszędzie !

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 13 kwietnia 2010, 10:32

panewke najbardziej slychac na wyższych obrotach jak przyspieszasz pod obciazeniem słychac takie " trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.... " np od 5 tys moze byc słychac jak przyciśniesz.. i panewka na zimnym silniku nie bedzie dawała odgłosów a na gorącym owszem - warto rozgrzać sprzęt do chwili w ktorej wentil sie załącza - wbijasz 1 duszisz go tak aby obroty spadly ponizej jeden tys.obr. i obserwujesz czy nie mruga kontrolka cisnienia oleju.

Może to też byc sprawa nie regulowanych zaworów.

Dźwiek wykończonego łancuszka rozrządu raczej mi sie kojarzy z takim grzechotaniem niż "tykaniem" przynajmniej tak było w cbr 600f2 gsxr 1100 itp.

podjedź do mechanika i on Ci powie co i jak :) pozdroo

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 13 kwietnia 2010, 12:23

Panewki raczej bym wykluczył, gdyż po zagrzaniu klepią one w pełnym zakresie obrotów, a do tego jak kolega wyżej napisał często świeci się kontrolka ciśnienia oleju.
Wykończony rozrząd hałasuje raczej przy wchodzeniu i schodzeniu z obrotów (hamowanie silnikiem , itp...), na wolnych raczej nie daje o sobie znać.
Jeśli miał bym wróżyć to obstawiam uszczelkę pomiędzy głowicą a kolektorem wydechowym, bardzo często przedmuchy w tej okolicy powodują dźwięki łudząco podobne do :cykania" zaworów...

 
Posty: 73
Rejestracja: 25 stycznia 2010, 21:33
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: honda cbr 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 13 kwietnia 2010, 17:21

dzis przyjrzalem sie sam problemowi jak uruchamiam na zimnym chodzi super rozgrzewa sie na maxa i nic ale jak sie rozgrzeje a ja sie przejade i zatrzymam sie np na luzie cykanie sie pojawia zatrzymuje sie dalej cyka pochodzi troche (pare minut) i cykanie ustaje - ten dzwiek jest tlko na luzie (chyba ze potem silnik zaglusza) i poprostu na luzie na wolnych obrotach slychgac go najbardziej

dzwiek ludzaco podobny do dzwieku lancuszka rozrzadu ide zaraz sprawdzic czy dmucha spod uszczelki kolektora
CHWDP zawsze i wszędzie !

Awatar użytkownika
 
Posty: 430
Rejestracja: 16 stycznia 2010, 14:23
Lokalizacja: Kobyłka
Pochwały: 5
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Post » 13 kwietnia 2010, 22:37

Maciejak, w mojej 954 też cos takiego spostrzegłem ( początkowo myślałem że to exap) ale regulacja nic nie dała no i stwierdzilem że to zawory dzwonią ( a w motocyklach podobno ma byc słychać zawory- Co o tym sądzicie?)

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości