Dzisiaj jest 02 maja 2024, 13:13

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

brak ladowania na wlaczonych swiatlach

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 10
Rejestracja: 07 marca 2010, 23:21
Lokalizacja: Mancheste
Motocykl: honda cbr 900 fireblade
Rok produkcji: 1999

brak ladowania na wlaczonych swiatlach

Post » 21 kwietnia 2010, 04:19

a wiec gdy mierze ladowanie bez swiatel mam okolo 14.7 ale gdy wlacze swiatla spada do 12.7 wiec nie wiem co moze byc alternator mi sie wydaje dobry bo niedawno wykrecilem go i byl ok nie wiem czy reg jest dobry mozecie napisac jak najlepiej pomierzyc wszysko ? jak zmierzyc przebicie na mase ?
SCIGACZ

 
Posty: 242
Rejestracja: 08 czerwca 2009, 23:37
Lokalizacja: Łowicz
Pochwały: 2
Motocykl: CBR900RR SC28
Rok produkcji: 1994

Post » 21 kwietnia 2010, 11:43

Raz sprawdź sam aku?? Ile ma już lat?? Dwa wyczyść styki akumulatora i klemy...
Jadę w lassss odkręcam gazzzz i... wypada maneteka ;-)

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 21 kwietnia 2010, 12:06

ładowanie oczywiście sprawdzasz przy 5000rpm.

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 21 kwietnia 2010, 13:29

sprawdź kostke łączącą alternator i regulator i ta druga od ragulatora dalej w swiat (do wiązki) . może być przyśniedziała. na kostce od altka 3 zolte kable napiecie miedzy kazda faza 25-30V jesli po za grzaniu jest ok i nie ma przebicia na mase na zadnym - kostki okażą sie Ok aku ok to regulato ;)

 
Posty: 12
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 13:39
Lokalizacja: inowrocla
Motocykl: 1.Zephyr750c ; 2.sc33
Rok produkcji: 0

Post » 21 kwietnia 2010, 13:56

witam.
z tego co widzę to temat już był nie raz poruszany,ale do rzeczy: mam też problem z ładowaniem. Koleś przyprowadził mi frajera,żebym znalazł usterkę,ale coś mi nie wychodzi. Napięcie na aku przy uruchomionym silniku około 13,3-13,5(to starczy na jakieś 500km trasy,potem zapalanie tylko na zapych) czyli słabo, ale ładuje. Napięcie między fazami alternatora ok. regulator na 100% ok bo zakładam do mojego frajera i ładowanie ok. i mam takie pytanie:czy jeżeli te trzy żółte kable ,mające "kostkę" pod siedzeniem (one dalej prowadzą do regulatora,prawda?) czy jeżeli te konektorki pozamieniać by miejscami w kostce czy to może mieć jakis wpływ???

 
Posty: 10
Rejestracja: 07 marca 2010, 23:21
Lokalizacja: Mancheste
Motocykl: honda cbr 900 fireblade
Rok produkcji: 1999

Post » 21 kwietnia 2010, 14:35

aku jest nowy od wrzesnia przy kupnie fajera koles mi dal nowy aku chodz kilka razy mi padl i ladowalem ale jak jezdze teraz dluzszy czas bez swiatel nie ma problemow :) tylko na swiatlach zaczyna sie problem wiec ide szybko dzis poczyscic styki a w piatek bede mial multimeter wiec znow pomierze tylko jak zmierzyc to przebicie na mase ??
SCIGACZ

 
Posty: 108
Rejestracja: 26 listopada 2009, 22:32
Lokalizacja: Strzegom
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Rok produkcji: 1996

Post » 22 kwietnia 2010, 12:54

Kolego ogólnie spróbuj wyczyścić wszystkie styki, mase od aku, styki przy bezpieczniku (pod siedzeniem) może masz zaśniedziały kabel masy pod zaciskiem, one lubią właśnie tam pokryć się nalotem. Jeżeli chodzi o te napięcia które podałeś bez świateł i ze światłami to one są prawidłowe , poza tym miałem podobny problem właśnie niby naładowany aku, ale jak pojechałem na długich światłach to miałem kłopot z zapaleniem, tylko na popych, później przeczyściłem właśnie to co w/w i jest ok. ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 22 kwietnia 2010, 14:13

motoperla, te 3 zolte kable jak zamienisz miejscami nie powinno sie nic dziać. tam masz alternator trójfazowy. dlatego tez 3 kable. sadze ze nie powinno to meic wpływu. Ile masz napiecia miedyz każdą faza?

 
Posty: 12
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 13:39
Lokalizacja: inowrocla
Motocykl: 1.Zephyr750c ; 2.sc33
Rok produkcji: 0

Post » 22 kwietnia 2010, 15:03

sasza_19 pisze:motoperla, te 3 zolte kable jak zamienisz miejscami nie powinno sie nic dziać. tam masz alternator trójfazowy. dlatego tez 3 kable. sadze ze nie powinno to meic wpływu. Ile masz napiecia miedyz każdą faza?

napiecie na niskich obrotach,tzn mysle ze kolo 1tys moze nawet mniej (bo akurat "psina" nie ma obrotomierza) wynosi ok 18V ,po okreceniu manetki idzie ostro w gore nawet do 40V dzis jeszcze raz dokaldnie wszystko sprawdze , wczoraj to byly takie krotkie przepaly , bo chlodnica byla zdemonotwana.
Masz jekies podejrzenia "sasza_19"???


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości