Strona 1 z 2
Wibracje podczas hamowania

:
25 kwietnia 2010, 10:06
autor: kocorka
Witam od jakiegos czasu zauwazylem ze przy hamowaniu moto tak jakby skakało( drzało), klocki dobre hamulec nie pulsuje kierownica nie trzesie i mi sie wydaje ze to moze byc lozysko glowki ramy ew. moze inny olej w lagi wlac. Co sądzicie

:
25 kwietnia 2010, 14:28
autor: pepus11
wciśnij przedni hamulec ruszaj moto do przodu i do tyłu jak wyczujesz ze jest luz możesz też słyszeć stuki to łożysko do wymiany , możesz tez postawić moto tak aby przednie koło było w górze poszarpać lagami i zobaczyć czy kierownica bez oporów idzie

:
25 kwietnia 2010, 20:00
autor: Kriss
A czy coś robiłeś przy moto , przed tym jak zaczął skakać?

:
25 kwietnia 2010, 21:01
autor: bodzenty
mim zdaniem 99%tarcze do wymiany mialem tak samo w moto byly lekko powiginane niewiem z jakie powodu wymienilem i wszystko jest ok zaloz tarcze na tokarke i podepnij czujnik i zobaczysz czy sa oki

:
25 kwietnia 2010, 21:33
autor: kocorka
Właśnie probwalem na hamulcu ruszac i nie czulem zadnego luzu, kiera tez chodzi lekko ale po nierownej drodze jak jade to czasem slusze stuk jakby zawieszenie dobijalo czy cos w tym stylu. A jak sa krzywe tarcze to nie powinna klamka pulsowac lub rzucac kieronica?

:
25 kwietnia 2010, 22:03
autor: janusz72
Sprawdz czy laga ci nie stuka na nierównej drodze , u mnie tak jest, wczoraj wszystko rozebralem niby wszystko jest OK żadnych zmian ,wymienilem olej, wszystko poskladane zrobilem próbe przed zalożeniem o glebe i wciskalem jedna jest cicho a druga lekko jakby stukalo, nie wiem co może być ale teraz po przeglądzie jest lepiej a też wydawalo mi się że lożysko glówki ramy!

:
26 kwietnia 2010, 11:58
autor: przemek
Bardzo możliwe, że tuleje prowadzące są już zmęczone życiem. Mają luz i właśnie na dołkach słychać takie charakterystyczne stukniecie, pukniecie pomimo, że łożysko główki ramy jest ok.
Ale to łatwo zdiagnozować poprzez ciągnięcie za golenie przód-tył z kołem oczywiście nad ziemią


:
26 kwietnia 2010, 15:47
autor: LOLO
Nie zawsze przy krzywej tarczy czuć pulsowanie lub rzucanie kierownicą!! Jak jest delikatnie krzywa to czasem jest tak, że tylko owiewka drży!!

:
28 kwietnia 2010, 21:06
autor: fesk
kocorka, I co uporałes sie z problemem ??
Bo jestem ciekaw co dolega


:
28 kwietnia 2010, 21:21
autor: PS BXL
obstawiam krzywe tarcze
odp

:
28 kwietnia 2010, 22:24
autor: ŁOWCZY
moim zdaniem to tarcze tak miałem w cbr 900 i teraz moja laska ma to samo w cbr 600 f4i sport wiec to bym obstawiał. wsiądz na moto i sprawdz hamujac (tak normalnie zwalniając) raz z prędkości ok 150-100 a potem ok 70-50 i zobaczysz. przewaznie jesli to tarcze to przy tej mniejszej predkości nie powinienes odczuwac duzych drgań itp. a przy wyszej to rzadna nowośc bedzie szarpało mocniej. pozdr. oczywiscie przyjmuje ze sprawdziłes głowke ramy.

:
05 maja 2010, 19:29
autor: kocorka
Ogolnie nie mam za bardzo czasu jezdzic ale po ostatniej przejazdzce zauwazylem to co pisal Łowczy a mianowice: przy hamowaniu z 200 do 100 da sie wyczuc wieksze drgania a od 100 bardzo male wiec mozliwe ze lekko moze byc skrzywiona ktoras tarcza.
Główke ramy raczej wykluczylem bo kierownica chodzi plynnie i jak nacisne na hebel i ruszam moto to nei slychac zaadnych stuków
A wie ktos moze jak sprawdzic tarcze?