It is currently 18 November 2025, 11:17

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wibracje podczas hamowania

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 76
Joined: 14 March 2009, 20:31
Location: Łódź
Points: 1
Motocykl: cbr 900
Year production: 0

Wibracje podczas hamowania

Post » 25 April 2010, 10:06

Witam od jakiegos czasu zauwazylem ze przy hamowaniu moto tak jakby skakało( drzało), klocki dobre hamulec nie pulsuje kierownica nie trzesie i mi sie wydaje ze to moze byc lozysko glowki ramy ew. moze inny olej w lagi wlac. Co sądzicie

 
Posts: 133
Joined: 23 March 2010, 23:26
Location: Gołkowice
Points: 10
Motocykl: Vtr 1000f
Year production: 0

Post » 25 April 2010, 14:28

wciśnij przedni hamulec ruszaj moto do przodu i do tyłu jak wyczujesz ze jest luz możesz też słyszeć stuki to łożysko do wymiany , możesz tez postawić moto tak aby przednie koło było w górze poszarpać lagami i zobaczyć czy kierownica bez oporów idzie

 
Posts: 108
Joined: 26 November 2009, 22:32
Location: Strzegom
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Year production: 1996

Post » 25 April 2010, 20:00

A czy coś robiłeś przy moto , przed tym jak zaczął skakać?

User avatar
 
Posts: 175
Joined: 01 October 2008, 09:12
Location: Nowa Deba
Points: 2
Motocykl: cbr 929rr
Year production: 2001

Post » 25 April 2010, 21:01

mim zdaniem 99%tarcze do wymiany mialem tak samo w moto byly lekko powiginane niewiem z jakie powodu wymienilem i wszystko jest ok zaloz tarcze na tokarke i podepnij czujnik i zobaczysz czy sa oki
przechuj ninia:)))

 
Posts: 76
Joined: 14 March 2009, 20:31
Location: Łódź
Points: 1
Motocykl: cbr 900
Year production: 0

Post » 25 April 2010, 21:33

Właśnie probwalem na hamulcu ruszac i nie czulem zadnego luzu, kiera tez chodzi lekko ale po nierownej drodze jak jade to czasem slusze stuk jakby zawieszenie dobijalo czy cos w tym stylu. A jak sa krzywe tarcze to nie powinna klamka pulsowac lub rzucac kieronica?

 
Posts: 19
Joined: 22 July 2009, 00:03
Location: konin
Motocykl: honda
Year production: 1996

Post » 25 April 2010, 22:03

Sprawdz czy laga ci nie stuka na nierównej drodze , u mnie tak jest, wczoraj wszystko rozebralem niby wszystko jest OK żadnych zmian ,wymienilem olej, wszystko poskladane zrobilem próbe przed zalożeniem o glebe i wciskalem jedna jest cicho a druga lekko jakby stukalo, nie wiem co może być ale teraz po przeglądzie jest lepiej a też wydawalo mi się że lożysko glówki ramy!

 
Posts: 126
Joined: 27 July 2009, 16:37
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Year production: 1998

Post » 26 April 2010, 11:58

Bardzo możliwe, że tuleje prowadzące są już zmęczone życiem. Mają luz i właśnie na dołkach słychać takie charakterystyczne stukniecie, pukniecie pomimo, że łożysko główki ramy jest ok.
Ale to łatwo zdiagnozować poprzez ciągnięcie za golenie przód-tył z kołem oczywiście nad ziemią :)
Franek '98

 
Posts: 567
Joined: 05 March 2008, 01:29
Location: małopolsk
Points: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Year production: 0

Post » 26 April 2010, 15:47

Nie zawsze przy krzywej tarczy czuć pulsowanie lub rzucanie kierownicą!! Jak jest delikatnie krzywa to czasem jest tak, że tylko owiewka drży!!

 
Posts: 316
Joined: 15 September 2009, 06:24
Location: Chrzanów
Points: 2
Motocykl: 954rr
Year production: 2002

Post » 28 April 2010, 21:06

kocorka, I co uporałes sie z problemem ??
Bo jestem ciekaw co dolega :)

 
Posts: 1007
Joined: 29 August 2009, 22:04
Location: podlasie,
Points: 2
Motocykl: sc33 98r. CZARNA
Year production: 0

Post » 28 April 2010, 21:21

obstawiam krzywe tarcze

 
Posts: 23
Joined: 01 March 2009, 15:44
Location: TARNÓW
Motocykl: sc33 1999 i Hayabusa 2012
Year production: 2004

odp

Post » 28 April 2010, 22:24

moim zdaniem to tarcze tak miałem w cbr 900 i teraz moja laska ma to samo w cbr 600 f4i sport wiec to bym obstawiał. wsiądz na moto i sprawdz hamujac (tak normalnie zwalniając) raz z prędkości ok 150-100 a potem ok 70-50 i zobaczysz. przewaznie jesli to tarcze to przy tej mniejszej predkości nie powinienes odczuwac duzych drgań itp. a przy wyszej to rzadna nowośc bedzie szarpało mocniej. pozdr. oczywiscie przyjmuje ze sprawdziłes głowke ramy.

 
Posts: 76
Joined: 14 March 2009, 20:31
Location: Łódź
Points: 1
Motocykl: cbr 900
Year production: 0

Post » 05 May 2010, 19:29

Ogolnie nie mam za bardzo czasu jezdzic ale po ostatniej przejazdzce zauwazylem to co pisal Łowczy a mianowice: przy hamowaniu z 200 do 100 da sie wyczuc wieksze drgania a od 100 bardzo male wiec mozliwe ze lekko moze byc skrzywiona ktoras tarcza.
Główke ramy raczej wykluczylem bo kierownica chodzi plynnie i jak nacisne na hebel i ruszam moto to nei slychac zaadnych stuków
A wie ktos moze jak sprawdzic tarcze?

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests