Strona 1 z 3

Bierze olej i kopci

Post: 07 maja 2010, 17:47
autor: motokiko
Witam wszystkich

Moja sc 33 bierze ok 1l (może ciut więcej) oleju na ok 3 tyś km. Przy pełnym odkręceniu manetki kopci na czarno. Nie dostrzegłem niebieskich dymów. Co radzicie ? Uszczelniacze na zaworach ? Źle wyregulowane gardzioły/zawory ? Jeżdżę na motule 10w40 półsyntetyk. Moto ma przekręcone ponoć 40 tyś km. Moto mam od miesiąca, zmieniłem wszystkie płyny, filtry, nic nie regulowałem. Na niskich go "dławi" ale już tu wyczytałem że to wina regulacji mieszanki powietrza (też założyłem filtr hilfo więc to pewnie przez to)

z góry dzięki za pomoc :D

Post: 07 maja 2010, 19:56
autor: misiopajur
14 letni motocykl..hm
14x10tys.km/sezon=140tys.km

ktoś Zrobił Cie w bambuko i "WY-FOTO-SZOPOWAŁ" Ci jedynkę z przebiegu

:|

Post: 07 maja 2010, 21:55
autor: motokiko
Jestem tego świadom i dlatego piszę, że 'ponoć' 40tyś. Chodzi mi o to co najprawdopodobniej siadło. Mocy mu nie brakuje, z 954 idę równo ale kopce. Mechanik w serwisie powiedział, że albo uszczelniacze zaworowe albo jakaś tam uszczelka (przy głowicy?)

Post: 07 maja 2010, 22:31
autor: vonpiotras
pdłanczam sie pod temat bo mój kolega ma ten sam problem tylko ze w 954 co to moze byc mniej wiecej

Post: 07 maja 2010, 22:42
autor: synek
dlaczego 14x10tys a nie x5tys?? nie każdy jak tylko skończy pracę lub szkołę wsiada na moto i kręci do nocy... ja robię ok 2 tys w sezonie i tak od kilku lat...
kopcenie na czarno to wina raczej zbyt bogatej mieszanki. jeśli silnik wciąga aż 300ml na 1 tys km to powinien dawać chmurę na niebiesko. może wyreguluj gaźniki choć nie wiem czy jest sens bo silnik i tak raczej trup...

Post: 07 maja 2010, 23:04
autor: BAX
jedz kolego na regulacje a nie słuchaj tych pseudo znawców.


synek twoim zdaniem moto pewnie trup bo spala 1l na 3tys km :brawo:
300ml na tys km i chmura niebieska hihi:

co mają powiedziec posiadacze losowych sc59 ktorym pali litr oleju na 1tys km ??
to to juz pewnie nawet pod złom nie podchodzi Twoim zdaniem?

Post: 08 maja 2010, 00:33
autor: LOLO
BAX się nie Pie...li!! Tak trzymać!! :one: Popieram, że ok. 330ml na 1000km to nie żadna tragedia!!

Post: 08 maja 2010, 01:23
autor: marcinSC33
Motokiko - w którym serwisie co Ci naopowiadali? Z tą uszczelką to obadaj co Ci pływa w zbiorniczku wyrównawczym ale to prawdopodobnie niejest to. Takie zużycie to w/g mnie nie tragedia ale poszukać trzeba przyczyny. W moim byłym fajerze praktycznie nie ubywało profilaktycznie dolewałem 0,5 l między wymianami (6-7000km) utrzymując zawsze górny stan przy podobnym przebiegu. Jak jakoś będę w stanie to pomogę. To czy idziesz łeb w łeb z 954 to pojęcie względne bo tutaj dużo zależy od kierowcy...

Post: 08 maja 2010, 09:11
autor: synek
BAX, jeśli producent podaje możliwość takiego spalania oleju w nowych motocyklach to cóż, taka konstrukcja ale w sc33 honda chyba nie przewidziała takiego spalania i chyba nie wszyscy mają taki problem. wynika to po prostu z wyeksploatowania maszyny. moim zdaniem silnik się powoli kończy.

jedź na regulacje i jeśli będzie ładnie chodził to śmigaj.

Post: 08 maja 2010, 09:32
autor: BAX
a niby dlaczego producent podaje mozliwosc takiego spalania w sc59?
...musieli sie ratować :one:

kończmy OT ;)

Post: 08 maja 2010, 11:43
autor: Kriss
Panowie ! kolega ma SC 33 i potrzebuje porady, a nie waszych przekąsów. Moim zdaniem to silnik może być przegrzany, być może pierścienie na tłoku przynajmniej na jednym zapiekły się i przepuszczają olej do komory spalania. Na twoim miejscu zaczął bym od sprawdzenia elementów po najmniejszej linii oporu i kosztach, czyli regulacje, uszczelnienia, a później wyciąganie tłoków. Być może ten mechanik o którym była mowa będzie miał rację, że to jakaś uszczelka na zaworach. Dla przykładu powiem ci ,że moja SC33 na liczniku 44 tyś, w tym jeden mój bo to świeży zakup, nie wzięła nic, a jeżeli nawet to ja nie widzę braku na wzierniku, a z rurki puszcza dymek, ale po benzynie. Poza tym jak się zorientowałem to te silniki prawidłowo prowadzone osiągają bez problemów przebiegi do 200 tyś km, tak więc 140 to nic wielkiego . :P

Post: 08 maja 2010, 13:41
autor: goOly19
200 tyś km, tak więc 140 to nic wielkiego
ale nie na jednym kole i nie przy sportowej jezdzie, ja bym pewnie juz zaczal rozgladac sie za 2 piecem a ten na czesci