It is currently 18 November 2025, 09:11

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Bierze olej i kopci

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 2
Joined: 07 May 2010, 17:42
Location: pl
Motocykl: honda
Year production: 0

Bierze olej i kopci

Post » 07 May 2010, 17:47

Witam wszystkich

Moja sc 33 bierze ok 1l (może ciut więcej) oleju na ok 3 tyś km. Przy pełnym odkręceniu manetki kopci na czarno. Nie dostrzegłem niebieskich dymów. Co radzicie ? Uszczelniacze na zaworach ? Źle wyregulowane gardzioły/zawory ? Jeżdżę na motule 10w40 półsyntetyk. Moto ma przekręcone ponoć 40 tyś km. Moto mam od miesiąca, zmieniłem wszystkie płyny, filtry, nic nie regulowałem. Na niskich go "dławi" ale już tu wyczytałem że to wina regulacji mieszanki powietrza (też założyłem filtr hilfo więc to pewnie przez to)

z góry dzięki za pomoc :D

User avatar
 
Posts: 414
Joined: 18 February 2008, 19:05
Location: LONDYN
Points: 7
Motocykl: CBR 929 + YZ 250f +DR-Z 400 E leśny naqrwiacz
Year production: 2001

Post » 07 May 2010, 19:56

14 letni motocykl..hm
14x10tys.km/sezon=140tys.km

ktoś Zrobił Cie w bambuko i "WY-FOTO-SZOPOWAŁ" Ci jedynkę z przebiegu

:|

 
Posts: 2
Joined: 07 May 2010, 17:42
Location: pl
Motocykl: honda
Year production: 0

Post » 07 May 2010, 21:55

Jestem tego świadom i dlatego piszę, że 'ponoć' 40tyś. Chodzi mi o to co najprawdopodobniej siadło. Mocy mu nie brakuje, z 954 idę równo ale kopce. Mechanik w serwisie powiedział, że albo uszczelniacze zaworowe albo jakaś tam uszczelka (przy głowicy?)

 
Posts: 59
Joined: 17 July 2009, 15:09
Location: Sławno
Motocykl: honda cbr 954
Year production: 2002

Post » 07 May 2010, 22:31

pdłanczam sie pod temat bo mój kolega ma ten sam problem tylko ze w 954 co to moze byc mniej wiecej

 
Posts: 408
Joined: 25 June 2008, 22:57
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: sc57 04'
Year production: 0

Post » 07 May 2010, 22:42

dlaczego 14x10tys a nie x5tys?? nie każdy jak tylko skończy pracę lub szkołę wsiada na moto i kręci do nocy... ja robię ok 2 tys w sezonie i tak od kilku lat...
kopcenie na czarno to wina raczej zbyt bogatej mieszanki. jeśli silnik wciąga aż 300ml na 1 tys km to powinien dawać chmurę na niebiesko. może wyreguluj gaźniki choć nie wiem czy jest sens bo silnik i tak raczej trup...

User avatar
 
Posts: 143
Joined: 20 October 2009, 09:02
Location: zewsząd
Points: 1
Motocykl: Sandały Ojca Gaudentego
Year production: 0

Post » 07 May 2010, 23:04

jedz kolego na regulacje a nie słuchaj tych pseudo znawców.


synek twoim zdaniem moto pewnie trup bo spala 1l na 3tys km :brawo:
300ml na tys km i chmura niebieska hihi:

co mają powiedziec posiadacze losowych sc59 ktorym pali litr oleju na 1tys km ??
to to juz pewnie nawet pod złom nie podchodzi Twoim zdaniem?

 
Posts: 567
Joined: 05 March 2008, 01:29
Location: małopolsk
Points: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Year production: 0

Post » 08 May 2010, 00:33

BAX się nie Pie...li!! Tak trzymać!! :one: Popieram, że ok. 330ml na 1000km to nie żadna tragedia!!

User avatar
 
Posts: 900
Joined: 07 September 2007, 23:16
Location: Rzeszów
Points: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Year production: 2007

Post » 08 May 2010, 01:23

Motokiko - w którym serwisie co Ci naopowiadali? Z tą uszczelką to obadaj co Ci pływa w zbiorniczku wyrównawczym ale to prawdopodobnie niejest to. Takie zużycie to w/g mnie nie tragedia ale poszukać trzeba przyczyny. W moim byłym fajerze praktycznie nie ubywało profilaktycznie dolewałem 0,5 l między wymianami (6-7000km) utrzymując zawsze górny stan przy podobnym przebiegu. Jak jakoś będę w stanie to pomogę. To czy idziesz łeb w łeb z 954 to pojęcie względne bo tutaj dużo zależy od kierowcy...

 
Posts: 408
Joined: 25 June 2008, 22:57
Location: Lublin
Points: 3
Motocykl: sc57 04'
Year production: 0

Post » 08 May 2010, 09:11

BAX, jeśli producent podaje możliwość takiego spalania oleju w nowych motocyklach to cóż, taka konstrukcja ale w sc33 honda chyba nie przewidziała takiego spalania i chyba nie wszyscy mają taki problem. wynika to po prostu z wyeksploatowania maszyny. moim zdaniem silnik się powoli kończy.

jedź na regulacje i jeśli będzie ładnie chodził to śmigaj.

User avatar
 
Posts: 143
Joined: 20 October 2009, 09:02
Location: zewsząd
Points: 1
Motocykl: Sandały Ojca Gaudentego
Year production: 0

Post » 08 May 2010, 09:32

a niby dlaczego producent podaje mozliwosc takiego spalania w sc59?
...musieli sie ratować :one:

kończmy OT ;)

 
Posts: 108
Joined: 26 November 2009, 22:32
Location: Strzegom
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Year production: 1996

Post » 08 May 2010, 11:43

Panowie ! kolega ma SC 33 i potrzebuje porady, a nie waszych przekąsów. Moim zdaniem to silnik może być przegrzany, być może pierścienie na tłoku przynajmniej na jednym zapiekły się i przepuszczają olej do komory spalania. Na twoim miejscu zaczął bym od sprawdzenia elementów po najmniejszej linii oporu i kosztach, czyli regulacje, uszczelnienia, a później wyciąganie tłoków. Być może ten mechanik o którym była mowa będzie miał rację, że to jakaś uszczelka na zaworach. Dla przykładu powiem ci ,że moja SC33 na liczniku 44 tyś, w tym jeden mój bo to świeży zakup, nie wzięła nic, a jeżeli nawet to ja nie widzę braku na wzierniku, a z rurki puszcza dymek, ale po benzynie. Poza tym jak się zorientowałem to te silniki prawidłowo prowadzone osiągają bez problemów przebiegi do 200 tyś km, tak więc 140 to nic wielkiego . :P

 
Posts: 812
Joined: 07 December 2007, 22:29
Location: Opole Lub
Points: 1
Motocykl: r1, drz 400
Year production: 0

Post » 08 May 2010, 13:41

200 tyś km, tak więc 140 to nic wielkiego
ale nie na jednym kole i nie przy sportowej jezdzie, ja bym pewnie juz zaczal rozgladac sie za 2 piecem a ten na czesci
sisi to jest gość

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests