Strona 1 z 2

olej

Post: 14 maja 2010, 23:59
autor: daro1789
Witam mam pytanie kupiłem niedawno sc33 dowiedziałem sie ze wczesniejszy uzytkownik wlewał tam MOTUL 300V 15W50. nie wiem dlaczego bo widziałem ze do bladego powiino sie wlewaz 10w40. tak wiec czy mozna zamienic ten starty olej na 10w40 bo ten czlowiek co od niego kupiłem bike mówi ze ten olej jest super i dlatego go wlewał. A ja mysle ze nie ma sensu wlewać takiego oleju , co Wy na to.pozdro

Post: 15 maja 2010, 00:04
autor: Honda
Jak taki lał i silnik ma się z nim dobrze i nie przepala go litrami to po co zmieniać?

Post: 15 maja 2010, 11:19
autor: Kriss
Tak właśnie ,po co wymieniać ! lej ten sam i kita :P

Post: 15 maja 2010, 11:31
autor: marcinSC33
Nic się nie dzieje jak dalej zalejesz 15w50 - może gość dużo latał w korkach, w mieście gotował moto a olej w tej specyfikacji właśnie lepiej nadaje się na obciążenie cieplne. Jeśli natomiast chcesz lać jak w książce to nie musisz zmieniać marki czy modelu oleju tylko poprostu kupić też Motul 300V w specyfikacji 10w40 i sprawa załatwiona. Ja lałem do sc33 ten sam olej i raz też miałem zalany 15w50 żadnej różnicy nie odczułem (tak żeby nie było , że mówię a nie testowałem).Pzdr

Post: 16 maja 2010, 02:51
autor: vonpiotras
kolego daro1789, u nas jest taki zwyczaj ze nowy najpierw sie przedstawiamy a potem pytamy wiec ja ci grzecznie uwage zwracam bo nieraz moze ktos ci to innaczej powiedziec :561:

Post: 11 stycznia 2011, 15:47
autor: trauma
Odświeżam temat. Panowie jaki olej do swoich fajerów lejecie? Zastanawiam sie nad Motulem 5100 Ester Pół-syntetyczny 10w40. Używałem go w CBR F2 i było okej wszystko. Czy może lepiej Motul 300v Syntetyka 10w40? Dodam ,ze mój fajer ma 50tys przebiegu i nie zauważyłem żadnych ubytków oleju. Także prosze o jakieś opinie bo chce jak najlepiej dobrać oliwę ;)

Post: 11 stycznia 2011, 16:14
autor: Patryk2528
Ja do swojego wlałem Motul 10w40 z estrem zroobiłem na niem koło 3 tys dopiero i nie widzę żeby ubywało.

Post: 11 stycznia 2011, 17:46
autor: sc-xxx
Ja leje 300V 10w40. A jesli twój silnik jest w dobrej kondycji to tez spokojnie mozesz go nim zalać.

Post: 11 stycznia 2011, 18:32
autor: cziken929
półsyntetyk w zupełności wystarczy !!

Post: 11 stycznia 2011, 19:04
autor: cycu_rsko
Pomyslcie jakie byly oleje jak pierwszy fajer opuscil fabryke ;) A przeciez silnik z sc28 a sc33 wiele sie nie rozni, wiec nie ma sensu lac full syntetyka. Pol syntetyk 10w40 wystarczy w zupelnosci, tylko terminow wymian trzeba pilnowac ;)

Post: 11 stycznia 2011, 20:41
autor: JacekJ
cycu_rsko pisze:...Pomyslcie jakie byly oleje jak pierwszy fajer opuscil fabryke ...


no, więc pierwsze oleje syntetyczne pojawiły się w sprzedaży w USA na początku lat 70-tych (mowa oczywiście o zastosowaniach cywilnych).
Nie wiem jak leciwe są te fajerki ale chyba nie aż tak :-)...

A jeśli chodzi o olej to polecam jednak pełen syntetyk :
http://sklep.scigacz.pl/olej-silnikowy- ... 19748.html Na tym właśnie oleju przejechałem ostatnie 35000 km wymieniając zgodnie z instrukcją.
Mobil Racing 4T 15W-50 w pełni syntetyczny olej do czterosuwowych silników motocyklowych. Wiadomo - moto to droga zabawka i byle czego nikt nie wleje. .
Dodam, że pierwsza CBR'ka po 24000 poszła do sprzedaży a kupujący prześwietlił ją wyjątkowo dokładnie (włącznie z boroskopią silnika i układu wydechowego) i nie było żadnych zastrzeżeń. Drugi motocykl również od nowości smarowany tym samym olejem i serce pracuje w nim zdrowe. Moto nie ma lekko i odwiedzało tory w Lublinie, Poznaniu i Radomiu. Pali od pierwszego "kopnięcia". Nie dymi, nie ma problemów z ubytkami, biegi wchodzą gładko...czego więcej chcieć od tak wysilonego sprzęta ??

Post: 11 stycznia 2011, 21:35
autor: cycu_rsko
JacekJ pisze:
cycu_rsko pisze:...Pomyslcie jakie byly oleje jak pierwszy fajer opuscil fabryke ...


no, więc pierwsze oleje syntetyczne pojawiły się w sprzedaży w USA na początku lat 70-tych (mowa oczywiście o zastosowaniach cywilnych).
Nie wiem jak leciwe są te fajerki ale chyba nie aż tak :-)...


Nie chodzilo mi o to czy byly wtedy takie oleje, lecz o to jaka byla ich jakosc ;)
Na pewno nie byly takiej jakosci jak teraz, a silniki tez pewnie nie byly zaprojektowane pod katem olei ktore sa obecnie. Dlatego zdania nie zmienie i uwazam ze lanie oleju z najwyzszej polki to starego motocykla po prostu nie ma sesnu. Jesli ktos bedzie spokojniejszy kupujac drogi syntetyczny olej to jego sprawa ;) Moj fajer jezdzi na Motulu 5100 10w40 i wszystko chodzi okej, poprzednia CB zrobila na tym oleju ponad 20kkm i nigdy z nia problemu nie bylo. Co innego nowe konstrukcje, tam bylo by przegieciem lac kiepski olej ;)