Strona 1 z 2

Stuki w silniku

Post: 25 maja 2010, 17:53
autor: nerosss
Witajcie.
Otoz moj problem wygladal tak ze od 3tys obrotow cos zaczynalo mi pukac w silniku gdy odpuszczalem gazu i motor hamowal silnikiem tak jakby szarpal tylnim kolem.
Gdy motor nabierze temperatury stuki sa nawet na wolnych obrotach.
Na wcisnietym sprzegle rowniez, lancuszek oraz napinacze sa ok.

Sprawdzajac poziom oleju nie byl on za bogaty gdyz dolalem litr oleju, ale kontrolka sie nie swiecila.

http://je.pl/8nrh

W linku film, jak myslicie co to moze byc?
Pozdrawiam serdecznie.
Paweł

Post: 25 maja 2010, 18:01
autor: miazga
No a dzwiek wzrasta wraz z obrotami?

Post: 25 maja 2010, 18:03
autor: marcinkus
Panewki???

Post: 25 maja 2010, 18:03
autor: nerosss
tak. szczegolnie slychac go w granicach 3-5tys potem jest stosunkowo ciszej.

Post: 25 maja 2010, 18:07
autor: miazga
a kontrolka oleju swieci? Zrob test wrzuc jedynke nacisnij hamulec i popuszczaj sprzeglo az zgasnie, kontrolka powinna sie zaswiecic po zgasnieciu silnika jesli wczesniej - to raczej panweka. Mozesz tez poprostu sprawdzic cisnienie oleju. Moga to byc panewki

Post: 25 maja 2010, 19:52
autor: Insaine
no może to być tak zwany ból dupy - czyli panwie :/ zrób test z heblem z ruszenia

Post: 25 maja 2010, 20:05
autor: nerosss
Poki co sciagnalem bak i airboxa bo chcialem sie brac za sciaganie gory, ale chyba sam sie za to nie bede bral.
Mowicie, ze taki test na heblu bedzie wiarygodny?
Motor jezdzil na gumie troche i jeszcze bez tej litry oleju... :| :/

Post: 25 maja 2010, 20:28
autor: miazga
No ale panewka to z dolu jest;) Ogolnie jak panewka stuka to powinna sie swiecic kontrolka oleju, zrob testa z heblem. Trudno powiedziec na odleglosc co sie wysralo...

Post: 25 maja 2010, 21:30
autor: Kriss
A jak jest z mocą, jest słabszy? czy z wydechu leci inny dymek jak przed zaistnieniem stuków ? napisałeś że przy hamowaniu silnikiem tylne koło jakby szarpało, jakie to było szarpanie ?

Post: 25 maja 2010, 22:34
autor: cziken929
uszkodzeniu mogło ulec koło zębate w skrzyni biegów (pęknięty bądź wykruszony ząbek) Hałas i szarpnięcia będą donośne i odczuwalne a czasem subtelnie mylące z panewką

Post: 26 maja 2010, 08:23
autor: miki1406
miazga pisze:(...)Ogolnie jak panewka stuka to powinna sie swiecic kontrolka oleju(...)


Jak główna jest wywalona prawie do 0 to się zapali kontrolka... Ja jak spaliłem korbowodową to miałem dobry 1mm, albo 2 luzu a kontrolka się nie zapalała...

Objawy podobnie do mnie... Określił bym to jak terkotanie

Post: 26 maja 2010, 17:48
autor: nerosss
cziken929 pisze:uszkodzeniu mogło ulec koło zębate w skrzyni biegów (pęknięty bądź wykruszony ząbek) Hałas i szarpnięcia będą donośne i odczuwalne a czasem subtelnie mylące z panewką

ale wtedy po nacisnieciu sprzegla halas by ustal chyba ?