It is currently 18 November 2025, 11:16

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Normalne?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 18
Joined: 25 March 2010, 15:48
Location: Świnoujśc
Motocykl: CBR 900rr sc33
Year production: 1999

Normalne?

Post » 06 June 2010, 14:18

Witam,

Hondzina ladnie pali od pierwszego zakrecenia jak jest zimna czy po spokojnej jezdzie..problem pojawia sie gdy podskoczy temperatura do ok 95 - 100 np jak cwicze gumy z gazu, a pozniej go wylacze. Wtedy zeby odpalil musi sie troche pokrecic i ciezko mu zalapac. Co to moze byc?

Pozdrawiam

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 06 June 2010, 16:34

trochę znaczy ile ? 2 sekundy ? 10 sekund ?:) aż padnie aku ?

[ Dodano: Nie Cze 06, 2010 4:34 pm ]
dodajesz gazu przy odpalaniu na zimnym ?

User avatar
 
Posts: 109
Joined: 14 January 2009, 17:23
Location: Grajewo /
Points: 5
Motocykl: cbr 929 umarł.../jest r6 05
Year production: 2000

Post » 06 June 2010, 16:43

moj koleszka ma to samo w cbr 600 f4i sport , jak jest zimny pali od strzalu jak sie zagrzeje ciezko kreci i po paru zkreceniach rozrusznika dopiero trybi , ale tez nie wie o co chodzi , zakladalem juz temat o tym ale nikt nie pomogl.moze tym razem.

 
Posts: 789
Joined: 20 July 2008, 16:42
Location: krasnysta
Points: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Year production: 2000

Post » 06 June 2010, 22:00

Ostatnio miałem taki przypadek w 954. Zimny od strzału a jak gorący ledwo ledwo. Po sprawdzeniu stanu baterii oraz przebiegów wszelkich wartości napięć odpowiadających za jakość iskry przeszedłem do pomiarów sprawności cylindrów ii.... no wartość ciśnienia sprężania dużo poniżej normy, co w połączeniu z wysterowaniem o wiele biedniejszej mieszanki dla gorącego silnika przez ECM daje efekt bardzo słabego odpalania. W tym konkretnym przypadku padł układ tłok-pierścionek-cylinderek ;)
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posts: 18
Joined: 25 March 2010, 15:48
Location: Świnoujśc
Motocykl: CBR 900rr sc33
Year production: 1999

Post » 06 June 2010, 22:42

Nie dodaje gazu przy odpalaniu na zimnym - zaciagam ssanie i pali od razu. Rozgrzany kreci kilkakrotnie...ile? z 5 7 razy...ile to trwa? z 5 sekund zanim zapali. Czasami mniej.
cziken929 wrote:W tym konkretnym przypadku padł układ tłok-pierścionek-cylinderek

to raczej nie brzmi optymistycznie :|

 
Posts: 812
Joined: 07 December 2007, 22:29
Location: Opole Lub
Points: 1
Motocykl: r1, drz 400
Year production: 0

Post » 07 June 2010, 00:39

ja bym najpierw sprawdzil baterie najlepiej zamien sie z kimś na pewien czas i zobaczysz, mialem to samo w kawałsraki :(
sisi to jest gość

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 27 October 2010, 22:12

mogą być też podparte zawory, mały luz cały czas, a po rozgrzaniu zawory się rozszerzają, podbierają i tracą troszkę ciśnienia :)

User avatar
 
Posts: 62
Joined: 19 October 2010, 16:23
Location: Opole/Kup
Motocykl: RC33 & SC33
Year production: 1998

Post » 28 October 2010, 01:04

Zacznij od sprawdzenia stanu świec, jak już zdejmiesz i wszystko sprawdzisz (wizualnie i iskrę), to zmierz kompresję. Jak wyjdzie mała, to zrób próbę olejową. Najprawdopodobniej to powinno dać Ci odpowiedź.

User avatar
 
Posts: 430
Joined: 16 January 2010, 14:23
Location: Kobyłka
Points: 5
Motocykl: 954 RR
Year production: 2003

Post » 28 October 2010, 11:31

a ja jeszcze spytam czy po tej ostrej jeździe gasisz silnik odrazu czy tasz mu kilka sekund na wyrównanie obrotów? niektórzy zarówno w moto jak i w samochodzie gasza silnik odrazu po zatrzymaniu sie ( albo nawet i nie ) a według mnie lepiej dac chwilke nawet silnikom benzynowym

User avatar
 
Posts: 695
Joined: 23 June 2009, 10:54
Location: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Year production: 2014

Post » 28 October 2010, 14:52

komprecha ew zawory :(

User avatar
 
Posts: 279
Joined: 15 April 2009, 19:39
Location: Lublin
Points: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Year production: 2000

Post » 28 October 2010, 17:59

ja w F2 miałem podobny motyw. Zimny palił bez problemu a jak pojeździłem troche po zgaszeniu czasami trzeba było ją długo kręcić, czasami ledwo miała siłę kręcić, czasami gasła podczas jazdy nawet i nie było mowy o odpaleniu z rozrusznika. Przyczyną okazał się walnięty regulator i z nim takie anomalie odchodził. Zaczynij od rzeczy błachych i łatwych do sprawdzenia ,a później reszta.

 
Posts: 12
Joined: 21 April 2010, 13:39
Location: inowrocla
Motocykl: 1.Zephyr750c ; 2.sc33
Year production: 0

Post » 12 November 2010, 22:35

heh "pavel" zaczal temat w czerwcu ,a tu ludzie odpisuja w pazdzierniku :-) ale jak juz tu wdepnalem tutaj to wtrace swoje. mam to samo w moim sc 33. z tym ze sprawdzilem wszystko procz kompresji,zawory gazniki wyregulowane. swiece, olej, filtry wymienione. to nie jest tragedia z tym zapalaniem ,ale tak jak "pavel" musi zakreci 5-7 razy dopiero odpali ja mam juz ponad 50 tys nawiniete. sam nie wiem .... pavel wykryles u siebie co jest tego przyczyna???

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests