It is currently 18 November 2025, 11:17

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana simeringa na lagach CBR RR SC33

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 2
Joined: 04 April 2010, 15:56
Location: MIKOLOW
Motocykl: Honda CBR RR 900 fireblade
Year production: 1999

Wymiana simeringa na lagach CBR RR SC33

Post » 12 June 2010, 12:29

panowie szukam pomocy kto by mi pomogl wymienic simeringi na lagach bo dawac gdzies to troche sobie licza a niestety narazie mnie nie stac a musze to zrobic tak wiec szukam pomocy by ktos piomog mi je wymienic ?? zna se ktosi byl by ktos chetny poomoc?

User avatar
 
Posts: 166
Joined: 02 September 2008, 09:11
Location: Świdnica
Points: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Year production: 1999

Post » 12 June 2010, 12:56

Jezeli masz podstawowe narzedzia, klucze plaskooczkowe i imbusowe to sam to zrobisz pod warunkiem ze ktos ci pomoze podniesc moto.

 
Posts: 2
Joined: 04 April 2010, 15:56
Location: MIKOLOW
Motocykl: Honda CBR RR 900 fireblade
Year production: 1999

Post » 12 June 2010, 13:03

Honda wrote:Jezeli masz podstawowe narzedzia, klucze plaskooczkowe i imbusowe to sam to zrobisz pod warunkiem ze ktos ci pomoze podniesc moto.


MAM WSZYSTKIE \NARZEDZIA MAM GDZIE PODWIESIC MOTO TYLKO BRAK WIEDZY ILE TAM WLAC OLEJU ITD NA AUTACH SIE ZNAM ALE NA MOTO BARDZO SLABO ;/

User avatar
 
Posts: 166
Joined: 02 September 2008, 09:11
Location: Świdnica
Points: 3
Motocykl: Były dwie SC33
Year production: 1999

Post » 12 June 2010, 13:38

Musisz odkrecic os kola, sruby goleni (na dole), zdjac zaciski hamulcowe, poluzowac półkę dolna i gorna - klucz 12. Sciagnac blotnik. Z dolu lagi wzdluz jej srednicy masz srube imbusowa przez ktora wyleci ci olej i łączy ona wkład lagi z golenią. Wykrec ja - bedzie potrzeba zeby mocno ktos przytrzymal Ci golen podczas odkrecania lub ostroznie z imadłem. Delikatnie podwazasz oslone simeringu (oraz opaske spezynowa na niej) i ze srodka wyciagasz perscien zabezpieczajacy. Pozniej lapiesz golen jedna reka, rure nosna druga reka i powoli pompujesz - wyleci olej do konca z dolu lagi i pompujesz z wyczuciem az wysuniesz stary simering. Zapamietaj jak byl wlozony zeby nowy wlozyc odpowiednia strona ;) Wkladasz nowy simering (przesmaruj go lekko) z wyczuciem uzywajac do wbicia stary simering, zabezpieczasz pierscieniem, musi wejsc w rowek i zakladasz oslone. Skrecasz lage od dolu imbusem. Nowy olej wlewasz od gory lagi (ja wlewalem 0,5L na lage i jest ok). Delikatnie przy dokrecaniu lag do półek zeby nie zgniesc. Jak masz klucz dynamometryczny i model SC33 98-99 to sruby polek maja po okolo 27Nm. Ale i tak polecam zaufac rekom i z wyczuciem dokrecic.

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 16 June 2010, 23:51

poluzuj śruby spustowe (bez odkręcania) jako 1 czynność po wyjęciu koła.

 
Posts: 21
Joined: 01 June 2010, 21:32
Location: Kutno
Motocykl: 900rr
Year production: 1997

Post » 17 June 2010, 14:09

Ja do laga leje ok 550ml, kumpel sprawdzał w jakiejś książce serwisowej

 
Posts: 82
Joined: 03 August 2010, 01:16
Location: Wilamowic
Points: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Year production: 1997

Post » 03 August 2010, 02:10

witam :) mnie też zaniedługo czeka wymiana uszczelniaczy ;/ czy ktos ma jakiś patent jak podnieść maszyne by mozna było wyciągnąć koło i lagi? niestety nie posiadam podnosnika pod główke ramy ;/

User avatar
 
Posts: 303
Joined: 22 August 2008, 09:48
Location: serokomla
Motocykl: szukam...
Year production: 0

Post » 03 August 2010, 04:48

podnosnik samochodowy pod kolektory wydechowe

 
Posts: 316
Joined: 15 September 2009, 06:24
Location: Chrzanów
Points: 2
Motocykl: 954rr
Year production: 2002

Post » 03 August 2010, 08:02

Tak jak pisze damianio, jak masz to możesz jeszcze podnieść motocykl z tyłu i wtedy będzie stabilniejszy.
Tylko jak dasz podnośnik samochodowy to daj na niego jakąś blachę metalowa płaska żeby się fajnie ciężar rozłożył i nie poniszczył Ci czegoś.

 
Posts: 82
Joined: 03 August 2010, 01:16
Location: Wilamowic
Points: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Year production: 1997

Post » 03 August 2010, 11:00

mam podnośnik motocyklowy pod tylne koło ;) ale kolektory wytrzymią taki cięzar?? ;/ robił ktos tak? nie chce niespodzianek :P

 
Posts: 61
Joined: 03 April 2010, 22:39
Location: Szczecin
Motocykl: sc33
Year production: 0

Post » 03 August 2010, 11:11

jesli Twoje kolektory nie trzymaja sie na tyrtytkach to spokojnie wytrzymaja... sprawdz czy sa wszystkie sruby dla pewnosci :)
nie lubie tego rozwiazania, serwisowka hondy nie pozwala tak stawiac moto (stracisz gwarancje :P), ogolnie nie powinno sie tak robic ale kolektory wytrzymaja, na spodzie tylko w odpowienim miejscu podloz klocek drewniany, aby stykal sie z najwieksza powierzchnia kolektora.
choc to jest rozwiazania pana wladka z garazu i jest kiepskie to dziala... sam robilem tak kilka razy, widzialem w zakldzie wymiany opon jak chlop tak stawial sc33 aby wyjac przednie kolo... zatem jesli Twoj nie wytrzyma to bylo z nim cos nie tak :)

 
Posts: 54
Joined: 01 August 2010, 20:03
Location: *********
Motocykl: rower
Year production: 0

Post » 03 August 2010, 11:22

Ja sobie kupiłem wyciągarkę ręczną na allegro za 35zł, przymocowałem do sufitu w garażu i jest git. Wszystko tym podnoszę :)

[ Dodano: Wto Sie 03, 2010 11:24 am ]
adaśko wrote: widzialem w zakldzie wymiany opon jak chlop tak stawial sc33 aby wyjac przednie kolo...

Oj, jak by to zrobił z moją lalunią, to by cienko wyglądał :D

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests