Strona 1 z 1

Po wymianie klocków hamulcowych nie odbijają do końca??

Post: 13 lipca 2010, 19:21
autor: kamil_900rr
Witam. Wymieniłem ostatnio klocki hamulcowe przednie bo stare się już skończyły (kupiłem nowe SBSy Sinter) i tu zaczął się problem :wnerwiony: Stare klocki wyciągnąłem, wyczyściłem zaciski, cofnąłem tłoczki do środka żeby szło dać nowe klocki. Wszystko ładnie poskładałem i sprawdzam na stojaku a tu koło trzyma tzn, jak się zakręci ręką to koło nie wykonuje ani jednego pełnego obrotu, po prostu jest dość duży opór, co prawda przejechałem się z tym kawałek ale tarcze się tak grzeją po jeździ że nie można ich dotknąć (nie chce przegrzać tarcz bo dopiero narobię kosztów). Co wy na to miał ktoś taki problem jak sobie z tym poradzić??? Dodam, że operację czyszczenia powtórzyłem już parę razy ale żadnych efektów, wiadomo klocki muszą się dotrzeć ale żeby aż tak trzymały :/

Post: 13 lipca 2010, 20:11
autor: rafg28
na moje oko masz za duzo plynu w ukladzie hamulcowym i tyle ...jest w chole...bardzo goraco plyn sie rozszerza i na starych zjechanych bylo ok na nowych jest za duze cisnienie...wyciagnij conieco z ukladu i daj znac :)

Post: 13 lipca 2010, 20:23
autor: marcinSC33
Polecałbym wymienić też płyn kosztu praktycznie nie ma - no za płyn 20zł chyba , że motula to max40zł. Siądz jeden wieczorek przy moto odpowietrz pożądnie (zatrudnij do pompowania jakiegoś kolege najlepiej) dolej płynu do zbiorniczka rozsądną ilośc nie za dużo i powinno być ok. Po czyszczeniu tłoczków warto pasty użyć jak faktycznie solidnie wyczyściłeś. Myśle , że będzie ok i najlepiej nie lataj na takich "przyblokowanych klockach" bo je przegrzejesz i sie zeszklą a szkoda nówek.

Post: 13 lipca 2010, 22:50
autor: pekal1
działa?????

Post: 14 lipca 2010, 19:18
autor: kamil_900rr
rafg28 pisze:na moje oko masz za duzo plynu w ukladzie hamulcowym


no i tak jak kolega pisał :D odciągnąłem trochę płynu szczykawką ze zbiorniczka i dodatkowo jeszcze przesmarowałem lekko tłoczki w zaciskach i teraz chodzi bez problemu :jupi: wielkie dzięki Panowie :one:

Post: 14 lipca 2010, 19:30
autor: jacko
kamil_900rr, należy się punkcik "pomógł" dla rafg28 :mrgreen:

Post: 14 lipca 2010, 21:52
autor: damianio
czym smarowales tloczki??

Post: 14 lipca 2010, 22:43
autor: kamil_900rr
wziąłem delikatnie machnąłem je płynem hamulcowym i się poprawiło ich działanie, a co jest jakiś specjalny smar do tego ???

Post: 14 lipca 2010, 23:10
autor: marcinSC33
Czytaj ze zrozumieniem - pisałem Ci wyżej , że jest pasta do tłoczków za parę złotych. Tyle, że trzeba wcześniej je dokładnie oczyścić.

Post: 15 lipca 2010, 21:37
autor: kamil_900rr
marcinSC33 pisze:pisałem Ci wyżej , że jest pasta do tłoczków


przyznam, że nie widziałem o takiej paście ale faktycznie jest: http://moto.allegro.pl/item1087056680_p ... o_ate.html
znowu coś co się przyda na przyszłość :mrgreen:

Post: 30 września 2010, 21:59
autor: chomik666
kamil_900rr pisze:
marcinSC33 pisze:pisałem Ci wyżej , że jest pasta do tłoczków


ja uzylem smaru grafitowego, mialem podobny pprbolem, ale ja spuscilem calkiem plyn z "przedniego" ukladu, wszystko bylo rozebrane w drobny mak i wyczyszczone, poprawa odczuwalna po paru hamowaniach:) jak sie wszystko dotarlo:)