Strona 1 z 1

Problem po wymianie lag.

Post: 24 listopada 2010, 01:28
autor: Piterek
Witam serdecznie !
Drodzy koledzy, na koniec sezonu miałem dzwonka - efekt - skrzywiona prawa laga.
Zamówiłem używane, dziś przyszły - wyglądają na prościutkie, zalane i w ogóle piękne...
Przy wkładaniu lewej trochę trzeba było ją nagiąć (ok 0,5 mm zapierała się o górną półkę).
Prawa weszła ładnie i bez oporu.
Kłopot pojawił się przy próbie włożenia koła - jakoś strasznie wąsko są od koła a nawet ocierają o tarcze, jest problem z włożeniem tulei dystansowych na oś.
Nie próbowałem na siłę wcisnąć bo okazało się, że jeszcze do wymiany mam łożysko koła więc na razie odłożyłem to do jutra i postanowiłem spytać o pomoc Was.
Krzywe półki ? Ale niemalże nie było kłopotu z włożeniem lag...
Dodam jeszcze że po dzwonie normalnie wróciłem do domu na moto i nic mi tam nie ocierało o tarcze - tylko kierownica niezbyt prosto stała ;-)
Proszę o pomoc co to może być, próbować na siłę wcisnąć koło, tak może być ?
Pozdrawiam
Piotrek

Post: 24 listopada 2010, 02:03
autor: prezes
Moim zdanie półki dostały przy strzale stąd ten problem, zwłaszcza że mówisz iż idealnie się nie wsunęły a powinny.

Post: 24 listopada 2010, 03:54
autor: Piterek
Czyli półki do wymiany czy mogę to tak założyć ?
Nie wiem czy się głupio nie pytam ale na moje oko dla prawej tulei dystansowej brakuje ok. 2mm max żeby się zmieścić - może być to częściowo przez rozwalone i to ostro łożysko właśnie z P strony.

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie się moim postem i odpowiedź.

Post: 24 listopada 2010, 05:28
autor: wydra
cze!
półkę tez można wyprostować wiem bo kumpel w Bielsku prostował i bez problemu wszystko zadziałało :P
pozdro4all!

Post: 24 listopada 2010, 08:56
autor: ARNO
Lagi powinny wejść bez jakichkolwiek problemów w półki. Jedz gdzies na serwis i niech Ci sprawdzą i lagi i półki.

Post: 24 listopada 2010, 10:01
autor: jarek25
Masz przestawione półki miałem tak samo w F4i

Post: 24 listopada 2010, 11:07
autor: Piterek
Dobra czyli będę zamawiał półki...
Tylko tu moje pytanie - czy uda mi się je wymienić w warunkach garażowych, czy to jest duża filozofia ?
Może jakieś wskazówki ?
O ile wymiana lag myślałem że będzie prościutka - ot 2 rurki to rozkręcanie tego łożyska główki mnie troszkę przeraża :)

Pozdrowionka

Post: 24 listopada 2010, 12:43
autor: prezes
Nie ma większej filozofii, poprostu musisz rozkręcić wszystko pomału zapamiętując kolejność by potem w odwrotnej poskładać. Dużą uwagę zwróć na założenie bieżnie łożysk by były równo (chyba że kupisz komplet półek już założonymi bieżniami) - w zależności oczywiście czy jedną półkę masz skrzywiona czy obie ale najczęściej właśnie dolna odbiera pierwszego strzała. Ja przy okazji wymieniłbym łożysko główki ramy bo i tak jest na wierzchu i tak a nie wierze że zupełnie bez szwanku odebrało to uderzenie, a tak już będziesz miał święty spokój

Post: 24 listopada 2010, 15:17
autor: Piterek
Przepraszam za zamieszanie ale mam jeszcze 1 pytanko... Wiecie średnio mało się na tym znam a pieniążki wtopić to też nie sztuka więc wolę się spytać...
Ten człowiek od którego kupiłem lagi sprzedał już półkę górną - została tylko dolna, czy jest sens kupowanie tylko dolnej i sprawdzanie czy będzie OK i ewentualnie jak coś to czy dokupienie drugiej z innego moto będzie OK czy muszą być jakoś z sobą spasowane ?

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za już udzielone odpowiedzi i proszę o jeszcze chwilkę cierpliwości ;-)
Pozdrawiam

Post: 24 listopada 2010, 17:44
autor: marcinkus
Najprawdopodobniej masz krzywa wlasnie dolna połkę. Bedzie pasowac pod warunkiem ze jest z modelu sc 33.prostowanie polki slyszalem ze jest malo bezpieczna.

Post: 24 listopada 2010, 18:07
autor: crazyduck
ja bym na Twoim miejscu wyprostowal polke jezeli jest tak mala roznica nie namawiam ale nie raz prostowale polki lagi :D