Strona 1 z 1

Stuki puki i brak mocy

Post: 11 lutego 2011, 10:36
autor: Gruby84
Hej ! Jechalem dzisiaj do roboty na swiatlach wystartowalem delikatnie kiedy chcialem przyspieszyz z 50mph to jakos slabo sie zebral nawet zredukowalem ale to samo pyrka jak gpz nie mam mozy i jak obsluchalem na postoju to cos stuka od czasu do czasu nie wiem co to moze byc i czy wracac nim do domu czy lepiej na lawete dodam ze 2 dni temu skonczylo mi sie paliwo i zalalem mieszanki od kosiary ale zaraz po tym zatankowalem do pelna czy to moze byc to czy moze swieca jakas padla gazniki albo co gorsza cos w silniku dodam ze moto nie bylo katowane przez ponad dwa lata ?? Help!!

[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 9:46 am ]
Dodam jeszcze ze stuki pojawiaja sie albo wcale albo co 1 sek sluchalem teraz to najlepiej slychac z okolocy gaznikow od lewej strony ale skad ten brak mocy ?? Czy moze byc to panewka badz zawor???

Post: 11 lutego 2011, 13:15
autor: fabiq
Gruby84, spokojnie :) bez paniki :)

wymien swiece, byc moze z tej mieszanki cos zostalo, warto rowniez spuscic paliwo z gaznikow sa do tego specjalne srubeczki w komorze plywakowej, no i zalej mu ten fuel system clean z motula o ktorym pisalem wczesniej :)

Post: 11 lutego 2011, 16:00
autor: Gruby84
Nagrzal sie do 60stopni dotykalem kolan wydechu jedno z prawej bylo lekko cieple a reszta nie dala sie dotknac wie. Juz wiem ze nie pali na jeden gar bynajmniej tak mi sie wydaje heh tylko teraz czy to swieca czy zawor ..;/ no ale zrobie tak jak mowisz zobaczymy no a dzisiaj go na lawete nie chcem zeby mi stanol na autostradzie bo lipa bedzie he

[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 7:51 pm ]
No jakos dojechalem kulal pol drogi myslalem ze stane gdzies na autostradzie ale po chwili hbylo wszystko ok i znowu zaczal kulec szarpac itd wiec to moga byc te swiece i paliwo tylko skad te stuki ...??? no ale nic wymienie swiece i zobaczymy jak dalej bedzie

Post: 12 lutego 2011, 13:00
autor: marcinkus
Masz najprawdopodobniej zapowietrzony układ zasilania paliwa. Wystudź moto odpal go na ssaniu i niech chodzi tak długo aż załapie ok 4 tyś obr.Ciepły jeden kolektor znaczy że nie domaga ci gar i nie zawsze łapie tak jak powinno być. Miałem to samo jak mi się waha skończyła. Jak zacznie chodzić na 4 gary równo znikną ci te stuki. Identycznie miałem w swoim.

Post: 12 lutego 2011, 13:42
autor: toper-utl
Układ paliwowy w cbr nie ma mozliwosci zapowietrzenia się. U ciebie pewnie była zalana świeca, jak silnik zlapal troche temepratury i wyższych obrotow lekko sie oczyscila od przeplywu gazow i zatrybiła, miałeś po prostu troche szczescia, bo zawyczaj juz sie sama nie wybudza. Potwierdzam to co fabiq sugeruje autorowi tematu najsampierw swieczki do wymiany, no i gazniki też bym wyczyscił.

Post: 12 lutego 2011, 13:57
autor: marcinkus
A czy przy braku paliwa świeca może się zalać?? Mi nasunęło się na myśl że skoro brakuje paliwa to się zapowietrza a nie zalewa.

Post: 12 lutego 2011, 21:10
autor: pekal1
wkręć nową świecę i sprawdź. Moim zdaniem to ona się zalewa, mniej prawdopodobny wypięty zawór. Wtedy jest on ciągle podparty i nie łapie kompresji. Było ok jak się ułożył po czym znowu się wypięło. Miałem taki przypadek ^^

Post: 12 lutego 2011, 21:29
autor: toper-utl
marcinkus pisze:A czy przy braku paliwa świeca może się zalać?? Mi nasunęło się na myśl że skoro brakuje paliwa to się zapowietrza a nie zalewa.


Jeśli skonczyło Ci sie paliwo i po zalaniu nowego chechłałes na ssaniu i/lub ruszając gazem to oczywiscie ze mogles zalac świece, zanim wogóle silnik miał szanse odpalić, od razu dostał strzała z bogatej mieszanki i zazwyczaj jest sraka na niektorych lub wszystkich garnkach. Jak paliwka zabraknie i zalejemy nowe to nie ma co przy odpalaniu krecic manetką a jak cieply to oczywiscie rowniez bez ssania i musi zapalic. Nowe paliwko bardzo szybko napełnia gażniki, wystarczy dosłownie kilka sekund krecenia i sa pełne.