Strona 1 z 2

Ustawienie rozrządu CBR 900

Post: 20 marca 2011, 17:08
autor: pekal1
Siema ! Jak zwykle mam problem z ustawieniem rozrządu bo zawsze zapominam jak były te znaczniki :)

Powiedzcie mi , Na wale ma być znak "T" czy ta kreska koło "T". Górę pamiętam, standardowo IN na dolotowym kreseczka po zewnętrznych i EX na wydechowym na równi z głowicą:) Może pamiętacie w którą stronę są zwrócone te frezy po przeciwnych stronach wałków podczas ustawiania ??? Czytałem o tym w serwisówce ale nie bardzo mogłem zrozumieć :)

Post: 21 marca 2011, 23:05
autor: chomik666
kreska kolo "T" z tego co pisze servis

Post: 22 marca 2011, 00:09
autor: pekal1
rozmawiałem z kumplem mechanikiem i powiedział że kreska obok to służy do ustawienia zapłonu. On sam ustawia w swojej cbr rozrząd na 2 metody... pierwsza to ustawia znacznik I (nie ten koło T) tylko ten po drugiej stronie wału gdzieś na dole okienka przy gwincie ma być jakiś trójkącik i dokładnie na niego, opcja druga (kiedy mamy problem z odkręceniem okienka) to wsadzić w 1 cylinder śrubokręt i przekręcić w górne położenie tłoka, wtedy na to samo wyjdzie ^^

Post: 22 marca 2011, 21:33
autor: chomik666
i wszystko jasne ;)

Post: 24 marca 2011, 20:32
autor: pekal1
no nie zupełnie, Ty mówisz że kreska, a znajomy że T. jak powinno w końcu być ?

Post: 25 marca 2011, 00:39
autor: Evil
Ustaw sobie pierwszy tłok w GMP a bedziesz wiedział czy na T czy na kresce

Post: 25 marca 2011, 09:17
autor: cziken929
ustawianie rozrzadu na srubokret - Polska rotfl2:

Post: 27 marca 2011, 00:26
autor: pekal1
wiem, sam do tego doszedłem. A Ty byś cziken jak sobie poradził jeżeli nie mógł byś odkręcić tego okienka ?^^

Post: 27 marca 2011, 14:01
autor: LOLO
Pewnie by go ro.....ał młotkiem!! :mrgreen: :D :mrgreen: :D

Post: 27 marca 2011, 14:09
autor: szczurek83
he he na śrubokręt jak kiedyś zapłon w komarze :D

Post: 27 marca 2011, 19:27
autor: cziken929
Ta pokryweczka od wizjerka jest dokręcona bardzo znikomym momentem chyba 18Nm jak dobrze pamiętam... Jeśli jakikolwiek "Zakład Kowalstwa Niewykwalifikowanego" odkręcał wcześniej ten deklunio to na 101% tak dokręcił, że klękajta narody (metoda żywcem wzięta z napraw w gospodarstwie rolnym bądź zagrodzie gdzie dominuje tendencja używania rur na klucze bądź ciągnięcia aż tzw "soki popuszczom) Wiadomo, że połączenia gwintowe aluminium-aluminium dokręca się bardzo delikatnie z racji spiekania na amen o czym w gospodarstwach agroturystycznych nie wiedzom hihi: Metoda na odkręcenie dekielka po mechanizatorze z tak zwanej "starej szkoły" PKS bądź gospodarstw wiejskich jest podgrzanie spawarką do plastiku bądź opalarką do ok 100st i w lewo z impetem. Jeśli jednak mechanizator od mótorów który zbyt długo dokręcał i ukręcał śruby w swoich traktorach dos rał to po swojemu za mocno to wiadomo....młot przecinak, wycinanie i cała gama kowalskich zabiegów.
A tak na marginesie to ten mechanizator co na śrubokręt ustawia rozrząd chyba wciąż w zagrodzie dorabia na "naprawie" maszyn popularnie zwanych sześćdziesiątkami w skrócie C360 hihi:
od siebie dodam, że tłok zatrzymuje się w martwym punkcie i tkwi w nim przez około 10st więc dokładność ustawienia rozrządu jest niemożliwa i jeśli to się udało to kowal miał po prostu fart. Zresztą nawet jak się wysypie i ustawi o jeden ząb żle to przeci moto będzie palił i jeździł...może trochę kiepsko ale zawsze będzie :mrgreen: a na wszelkie reklamacje odpowiedz jest jedna " panie tosz to juz stare to co tu wymagac...cza jezdzic" whahhahahhahaha

dobra bo żem sie rozwiecowal rotfl2:

Post: 28 marca 2011, 00:14
autor: LOLO
Wiedziałem, że Cziken podzieli moje zdanie jeśli HAMANIK z komunistycznego SKR-u grzebał przy japońskiej szlifierce, że "bez młota to H...J nie robota" :mrgreen: :mrgreen: