Strona 1 z 2
Alternator czy regulator?

:
21 marca 2011, 23:09
autor: Mrn
Siema!!
Mojej Hondzi doskwiera brak ładowania...
Osobiście obstawiam na alternator bądź regulator ale do końca nie wiem jak jedno z dwóch wyeliminować. Miernik jakieś dziwactwa wskazuje... 8,6 na kablach od alternatora i tylko 10 z hakiem na aku przy zapalonym silniku.Jak macie jakieś pomysły co się spaliło to podrzućcie co i jak. Temat trochę oklepany ale wolę się upewnić zanim zacznę wymieniać części..Z góry dzięki i Pozdrawiam
PS. Aha i jeszcze akumulator jest mocno wyeksploatowany i jego dni już dawno minęły jeżeli ma to znaczenie...

:
22 marca 2011, 00:05
autor: pekal1
gdzieś ktoś się wypowiadał jakie oporności powinnien mieć alternator

Jak byś potrzebował nowy to takie mam ^^ - gdzieś ^^

:
22 marca 2011, 11:44
autor: Kriss
Pokazuje ci 8,6 v na każdym z trzech kabli, z alternatora ???, bo powinno około 5v, natomiast na aku 14- 15 v

:
22 marca 2011, 17:21
autor: Mrn
Mierzyłem dzisiaj jeszcze raz i teraz pokazuje ok 1,7 na wszystkich trzech od alternatora..
Pewnie to jego sprawka..
Męczy mnie jeszcze kwestia regulatora bo w zeszłym roku jeden wymieniłem, sprawdzę jeszcze wszystkie kabelki bo i światła mijania gdzieś się zapodziały.

:
22 marca 2011, 20:04
autor: pekal1
Światła mijania to nie perpetum mobile
Sam powiedziałeś że masz padnięty akumulator, padnięty alternator i dziwisz się że nie masz świateł mijania ? To że Ci pozostałe świecą to duzy sukces ^^

:
22 marca 2011, 20:08
autor: goOly19
yamaha to yamaha

:
22 marca 2011, 21:04
autor: toper-utl
Mrn pisze:Mierzyłem dzisiaj jeszcze raz i teraz pokazuje ok 1,7 na wszystkich trzech od alternatora..
Pewnie to jego sprawka..
Męczy mnie jeszcze kwestia regulatora bo w zeszłym roku jeden wymieniłem, sprawdzę jeszcze wszystkie kabelki bo i światła mijania gdzieś się zapodziały.
Zmierz dla pewnosci oporność alternatora, pomiedzy każdym z 3 przewodów wychodzących powinno byc 0,1-0,3 Ohma przy 20 st.C. , sprawdz wszystkie kombinacje miedzy nimi. Zobacz tez czy zaden z nich nie ma przebicia na mase.

:
22 marca 2011, 21:39
autor: Patison-cbr
witam ,musisz mieć zawsze w dobrej kondycji akumulator inaczej morze wystąpić usterka regulatora napięcia(potrafi się stopić) ,w niektórych przypadkach potrafi zapalić się kostka od regulatora i instalacja jest to wynik zaniedbania akumulatora ,a zarazem czesta usterka

:
23 marca 2011, 08:38
autor: Kriss
Ja miałem taki przypadek, że jechałem moim moto i nagle wskazówka prędkościomierza opadła na zero i po krótkim czsie moto zdechło, starter nie działał, kontrolki przygasły, chwile postałem i aku zebrał resztkę energii i na niej już bez świateł dojechałem do domu, i okazało się, że aku po naładowaniu jest dobry, ale padły regulator, z którego przez masę którą jest zalany wypłynęła cyna, i alternator, w którym padło jedno uzwojenie, zrobiło się zwarcie i na każdym z kabli altka miałem po 2,5-3 v. Jeżeli u ciebie jest po 1,7v jest prawdopodobne, że padł altek, tak czy inaczej musisz sprawdzić przejście pomiędzy pinami regulatora, i opór na kablach altka, jak napisał toper-utl


:
23 marca 2011, 20:12
autor: Mrn
A jednak może regulator...
Zmierzyłem jeszcze i teraz z alternatora płynie miedzy 7 a 8 na wszystkich trzech kablach..
Na akumulatorze 10...

:
23 marca 2011, 20:19
autor: majzel
w sc 33 rzadko alternator padał a częściej regulator

:
23 marca 2011, 21:25
autor: toper-utl
"majzel" ma racje, ale jak koledze juz drugi raz regler upaliło to ma - duzy niefart, zwarcie w instalacji lub uwalony altek. Zmierz oporność tak jak napisałem i test na przebicie i bedziesz pewny alternatora, według mnie bedzie ok, ale osobiscie sprawdził bym przed zakupem nowego regulatora. Kontrolnie sprawdził bym tez pobor pradu przez instalacje moto , moze masz jakies zwarcie albo uwalony jakis przekaznik, przerywacz, alarm itp... i za bardzo obciaza uklad ladowania. No i ten akumulator wywal na smietnik i kup nowy dla hani na lato.
A te pomiary napiecia odpusc bo i tak cos słabo to wychodzi.