Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 01:09

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dziura w obrotach 5-6 tys po serwisie

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Dziura w obrotach 5-6 tys po serwisie

Post » 17 kwietnia 2011, 19:07

Witam. Niby wszystko hula, ale jak ostro odkręce manetkę przy 5-6 tys moto zaczyna szarpać. Moto kupiłem we wrześniu i jeździło jak wariat. Moto miało założony filtr K&N, ale że o tym nie wiedziałem, kupiłem hiflo-filtro. Zdecydowałem się założyć ten filtr Hiflo-filtro (stwierdziłem że mocy mu nie brakuje, a może spalanie spadnie). Mechanik mi założył, wymienił świece na NGK i miał wyregulować gaźniki. Po tym wszystkim niby wszystko było ok, ale pojawiła się dziura w obrotach (mulił się przy przyspieszaniu). Stwierdziłem, że skoro był filtr sportowy założony, to pewnie też są dysze wymienione, stąd takie zachowanie. Wymieniłem spowrotem na K&N (już wyczyszczony i naoliwiony) ale od 6 tys w górę w ogóle nie przyspieszał, dławił się, jakby za mało paliwa dostawał. Dodam tylko, że jak zmniejszyłem dawkę, to między 5-6tys nawet szarpał, ale zaraz po przekroczeniu zbierał się ładnie, jak zwiększyłem dawkę szarpanie było mało zauważalne, ale przyspieszenie pogorszyło się w całym zakresie. Planuję podjechać do cikena, żeby zajął się tymi gaźnikami, ale niestety fundusz nie pozwala jak narazie :okulary2:

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 17 kwietnia 2011, 19:40

nie moge zrozumiec takich ja Ty bez urazy,ale skoro bylo dobrze przed wymiana po wymianie i regulacji jest zle to nie wiem dlaczego nie pojedzisz na tzw reklamacje w sumie juz cos kreciles jak coz zle zrozumialem i urazilem przepraszam

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 17 kwietnia 2011, 23:08

Nie po to zakładam nowy temat w dziale Usterki/awarie i szczegółowo opisuje problem, żeby usłyszeć "jedź do mechanika". Wiem, że mogę jechać na reklamację, ale jeśli koleś źle coś zrobił to nie mam pewności że w ogóle pomorze kolejna regulacja. Nie chce w kółko rozbierać moto, dlatego może ktoś miał podobne objawy, albo wie co się dzieje i mi pomorze.

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2011 10:43 am ]
Wczoraj zrobiłem kompleksowe czyszczenie gaźników. Założyłem filtr K&N, przejechałem się kawałek i niby dziura zniknęła. Dzisiaj podreguluje skład mieszanki i sprawdzę przy wyższych biegach i prędkościach.

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2011 4:08 pm ]
Jeszcze się okazuje że mam Dyno Jet, mam dyszę główną 126, a standardowa jest 120.

 
Posty: 29
Rejestracja: 02 maja 2011, 10:41
Lokalizacja: Orzesze
Motocykl: Fireblade 900rr sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 12 maja 2011, 22:56

Witam.
I jak? poradziłeś sobie?
kupilem 2tyg temu sc33 z 99r...
Jazda probna ok... szła jak strzała...
tak jak ty wymieniłem świece, wyczyściłem gazniki...
Filtr K&N, dysze nie wiem...
dawke z katalogu znalazłem ze 2obroty na serri... do K&Na dałem 2,5 obrota...
ale dalej to co było... 2jka...odkrecam manetke... idzie idzie idzie... poprzerywa i znowu idzie... wrzucam 3jke... wieeeelka przerwa az hamuje i znowu zaczyna isc z lekkim przerywaniem i po chwili znowu ciągnie...
juz probowalem na orginalnym filtrze, minimalnie lepiej, cewki wsadzilem od kumpla, nic... juz nie wiem co moge jeszcze zrobic:(

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 12 maja 2011, 23:59

Bandzior pisze:Witam.
I jak? poradziłeś sobie?
kupilem 2tyg temu sc33 z 99r...
Jazda probna ok... szła jak strzała...
tak jak ty wymieniłem świece, wyczyściłem gazniki...
Filtr K&N, dysze nie wiem...
dawke z katalogu znalazłem ze 2obroty na serri... do K&Na dałem 2,5 obrota...
ale dalej to co było... 2jka...odkrecam manetke... idzie idzie idzie... poprzerywa i znowu idzie... wrzucam 3jke... wieeeelka przerwa az hamuje i znowu zaczyna isc z lekkim przerywaniem i po chwili znowu ciągnie...
juz probowalem na orginalnym filtrze, minimalnie lepiej, cewki wsadzilem od kumpla, nic... juz nie wiem co moge jeszcze zrobic:(


Bandzior, staram się zrozumieć czemu dłubiesz w czymś o czym nie masz bladego pojęcia. Teraz wygoogluj sobie skutki dla silnika zbyt ubogiej i zbyt bogatej mieszanki.
Któreś z nich będzie opisem następnej usterki jaką opiszesz.

A tak poważnie, trzeba wyregulować skład mieszanki i synchro gaźników.

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 13 maja 2011, 08:19

Skoro mechanik zrobił ci synchro to nie ma sensu żeby wszystko rozregulować w trzy dupy.
No chyba ze masz aparaturę to możesz się pobawić.
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 13 maja 2011, 08:52

Wydaje mi się, że jak masz standardowe dysze, to wzbogacenie mieszanki o pół obrotu to trochę mało jeśli masz K&N.

 
Posty: 29
Rejestracja: 02 maja 2011, 10:41
Lokalizacja: Orzesze
Motocykl: Fireblade 900rr sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 13 maja 2011, 10:33

W motorze wszystko robie sam wiec po nikim nic nie przestawiam... Pozatym to chyba temat w ktorym opisuje problem i ktos jesli ma jakis pomysl/doswiadczenia doradza a nie komentuje kto co robi... Wiec... Ktos moze wie ile obrotow bylo by odpowiednie do K&Na? Tak jak mowie... W serri 2obroty podobno(ksiazkowe dane) 1? 1.5 wiecej? A przejechane 100metrow chyba na zlej regulacji go nie zabije... Po poprzednim wlascicielu byly prawie 4obroty wykrecone... Ale tak na oko 2razy wieksza dawka to troche chyba za duzo...

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 13 maja 2011, 11:06

sruby regulacynje w gaznikach sc33 sa tylko do ustawiania skladu mieszanki wolnych obrotow, wiec na dziure w wyzszych obrotach nie maja wiekszego wpływu. moze membrany w gaznikach sa dziurawe lub skamieniałe, moze łapie lewe powietrze... ale niestety ciezko to zdiagnozowac przez forum , nie ma to jak organoleptyczne zerkniecie na sprzet - bo rozne cuda moga byc tym bardziej ze maszyna nie nowa i wielu mechaniorow łapy tam pewnie pchało..

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 13 maja 2011, 11:56

z tego co wiem, regulacja śrubkami wpływa tylko w 25% na skład. Dlatego też dużo osób nie może ustawić dobrze mieszanki gdy założony jest filtr sportowy, a dysze są standardowe. Ja bym na Twoim miejscu zrobił najpierw synchro. Potem pojechał na jakąś stację diagnostyczną, gdzie mają miernik składu mieszanki/ spalin i sprawdził jaki jest stosunek powietrze/paliwo (prawidłowy to około 14:1 z tego co pamiętam). Na tej podstawie robiłbym regulację. Osobiście mam klucz kątowy (własnej roboty) do ustawiania gaźników, ale możesz pożyczyć od jakiegoś mechanika i zrobić na miejscu regulację. To by załatwiło sprawę, regulować możesz do skutku, aż skład będziesz miał w normie.

PS: Mam na sprzedaż filtr standardowy Hiflo-Filtro, na którym przejechałem 500km, można powiedzieć że nowy. Chętnie oddam za pół-darmo :mrgreen:

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 13 maja 2011, 12:18

Tak Bandzior, ale takie ustawienie metodą prób i błędów może się źle skończyć. To jest jedna z rzeczy którą się robi mając odpowiednie mierniki.

 
Posty: 29
Rejestracja: 02 maja 2011, 10:41
Lokalizacja: Orzesze
Motocykl: Fireblade 900rr sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 13 maja 2011, 14:30

nie szło tak od razu?;)
powiadasz na stacjach diagnostycznych udostepniaja takie sprzety w takim celu?
Synchro mam zrobione... ahhh okropne patrzec jak cukiereczek stoi:(
jak cos poprawie dam znac;)

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości