Strona 1 z 3

regulator napięcia

Post: 21 kwietnia 2011, 09:11
autor: Kriss
Witam, chciałby abyście wypowiedzieli się w temacie doświadczeń z awariami regulatora napięcia, ponieważ sam w zeszłym roku miałem taką awarię tj. regulator + alternator,i jak wyczytałem na forum jest to pięta ahillesowa naszych maszyn, a raczej przeważającej części motocykli m-ki Honda, i właśnie dlaczego akurat regulator, dlaczego tak często się palą, może jest jakiś sposób, aby tę usterkę wyeliminować, może ktoś zna podłoże tych awarii , być może oryginalne regulatory są do niczego, może założyć jakiś inny . Liczę na konkretne wypowiedzi ;)

Post: 21 kwietnia 2011, 19:21
autor: majzel
raczej ciężko coś pokombinowa w tym temacie, poprostu te typy tak mają, w innych pękają ramy, w innych wieczne problemy z silnikami a w hondach słaby punkt to elektryka

Post: 21 kwietnia 2011, 21:01
autor: toper-utl
Nie gadajcie ze to az taki problem - wiem ze inne typy moto sa bardziej odporne na ten rodzaj usterki, ale honda az tak bardzo ciała nie dała. Osobiscie latam fajerem piaty lub szosty sezon (2xsc33) i nigdy nie miałem absolutnie zadnych problemów z ladowaniem, znajomi na innych hondach tez nie narzekali. Według mnie jeśłi spęlni się kilka warunków nie dzieje sie nic złego. Podstawa to super czyste styki w kostkach na całym torze ładowania - głównie połączenie altek-regulator, do tego b. dobry akumulator, brak zwarć i mocno obciażających układ elektryczny dodatkow. Dodatkowo pomiedzy regulator a rame daję paste do procesorów i nie ma opcji ze cos padnie.

Post: 21 kwietnia 2011, 22:16
autor: trutenz
Witam.
Dwa lata temu koledze w wiechciu sc 33 padł regulator.Rozbieramy,a tam kostka stopiona od altka co idzie do regulatora.Myślę sobie że przez stopioną kostkę padł regulator-do czasu.W zeszłym roku w moim śmietniku 600rr również padł regulator.Rozbieram.Kostki czyściutkie,zero nawet nalotu a również padl regler.Także nie ma reguły. ;)

Post: 21 kwietnia 2011, 22:28
autor: trauma
Oryginalne padają. Przerabiałem temat w 2 CBR 600 F2. Wymiana na taki z radiatorem eliminowała problem raz na zawsze.

Post: 22 kwietnia 2011, 15:54
autor: PatRRyk
Pany, cały regulator mi się nagrzewa, do tego stopnia, że stelaż na odcinku przy regulatorze jest gorący. Jaka może być tego przyczyna? Padnięty regulator?

Post: 22 kwietnia 2011, 17:04
autor: KKamiloXX
toper-utl, dobrze gada :) Wszystko byłoby ok gdyby każdy stosował się do reguł wspomnianych przez toper-utl

Post: 23 kwietnia 2011, 21:23
autor: Kriss
Tak z ta pasta to jest dobry pomysł :brawo: sam po awarii kiedy założyłem nowy regulator zastosowałem te pastę, na pewno lepiej oddaje ciepło na ramę, oprócz tego zamontowałem na regulator podłanczając pod światła wentylator od kompa procesora, ale nie wiem, czy to da dobry efekt, na razie zrobiłem 700 km, do tej pory nic się nie dzieje. Swoją drogą to denerwujące jest podczas dłuższej wyprawy myślenie czy regulator wytrzyma :P

Post: 23 kwietnia 2011, 21:39
autor: trutenz
Na dłuższą wyprawę trza zakupić regler na zapas i wrzucić do schowka pod kanapą he he. :D

Post: 27 kwietnia 2011, 19:36
autor: Maciejak
wlasnie padł mi regulator mimo iz mialem wlasnie zalozony wiatraczek od procesora wiec ta metoda srednio dziala jak dla mnie styki czyste cala instalacja w stanie idealnym

Post: 28 kwietnia 2011, 09:11
autor: goOly19
jesli tylko widze na glownej temat, regulator, brak ładowania, itp odrazu na mej twarzy pojawia sie usmiech i zadaje sobie pytanie .... co z tą honda? Alezawsze mozna jezdzic z zapasowym i robic szybkie pitstopy a aawiec glowa do gory, nie martwcie sie za bardzo jest was naprawde duzo

Post: 28 kwietnia 2011, 17:16
autor: Maciejak
no ja wlasnie kupilem za 270 japonski z radiatorem ponoc niezniszczalny ide zakladac oczywiscie na paste do procesora