Strona 1 z 1

Pompa hamulcowa przednia 99 r

Post: 04 maja 2011, 11:16
autor: lukjar7
Witam,
przestała mi odbijać pompa hamulcowa, przyjrzałem się i peknieta jest gumka osłaniająca trzpień. Teraz moje pytanie czy kupić samą gumkę za 36 zł czy nie odbijanie może wskazywać na pęknietą, zgniecioną sprężynę i ew kupić cały zestaw naprawczy ?

byłbym wdzięczny za wskazówki gdzie mogę szukać takich części :)
pozdrawiam

Post: 07 maja 2011, 11:15
autor: Kriss
Kurde, kolego rozbierz pompkę, zobacz co się stało i kup zestaw naprawczy, najprędzej w serwisie, albo kup taką samą używaną w dobrym stanie i wymień, to będzie szybciej :P

Post: 07 maja 2011, 17:10
autor: pekal1
sama ta zewnętrzna gumka jedynie chroni przed kurzem.

Post: 08 maja 2011, 09:43
autor: lukjar7
W sobotę rozebrałem pompkę:
Efektem tego było to, żę naleciało tam dużo syfu przez pękniętą gumkę,
W cylindrze na wyjsciu było dużo syfu, oczyściłem to papierkiem wodnym 2000 na palcu i powierzchnia jest gładka, tłoczystko tez jest ok,
Ale po złożeniu nadal nie odbija dobrze, bez płynu chodziła ok, czy to może wina gumek które za mocno puchną ?
zaraz pokaże jak mam gumki założone, może ktoś potwierdzi czy jest ok.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Post: 08 maja 2011, 10:07
autor: roksc33
picasso to ty nie jestes:)

Post: 08 maja 2011, 10:35
autor: lukjar7
gdyby tak było to siedziałbym na innym forum ;)
no ale czy dobrą stroną gumki siedzą ? bo na logikę to tak

Post: 08 maja 2011, 10:39
autor: roksc33
na logike tak ale w praktyce moze byc inaczej przeciez zrobili to japonce.:) ciezko mi jest powiedziec bo nigdy nie rozbieralem u siebie pompy

Post: 08 maja 2011, 11:58
autor: Lukki
A w serwisówce nic o tym nie ma? ;)

Post: 21 maja 2011, 16:06
autor: lukjar7
w serwisówce jest niby tak jak narysowałem :)

za słabo wymaczałem chyba wszystko w płynie hamulcowym :)
jutro jeszcze powalcze i dam znac :)

[ Dodano: Sob Maj 21, 2011 2:48 pm ]
są generalnie 3 opcje:
Zbita sprezyna
spuchniete gumki
jest lekkie zmatowanie w cylindrze pompki

Wiec szukam drugiej pompki, podejdzie od sc28 badz sc33 z poczatku produkcji ? bo ja mam 99 r

Post: 21 maja 2011, 22:24
autor: palik82
Witam!
Kiedyś coś mnie podkusilo (mialem b. miękki hamulec) i rozebralem przednią pompę hamulcową w mojej Hani 929, stwierdzilem ze wymienię tloczek razem z uszczelkami i sprężynką i kupię zestaw naprawczy czyli nowe w/w elementy. Tak też zrobilem tylko że jak się okazalo nie ma w Larssonie ani innej podobnej firmie zamiennika tylko orginal za 180zl. Do wielu innych modeli są normalnie dostępne zamienne zestawy naprawcze ale nie do 929. Więc zabralem się za skladanie pompy ze starymi elementami pomyslalem ze jak zmienie plyn, klocki mialem nówki dobrze wszystko poodpowietrzam to może bedzie dobrze jak nie to wtedy bede się martwil. No i oczywiście co KUKU, podczas skladania jedna z uszczelek sie uszczerbila, Kuuuuu....waaaa. Próbowalem wielu innych uszczelek praktycznie identycznych zawsze bylo cos nie tak, albo za twarda i nie odbijal tloczek albo za miękka wtedy można bylo pompować i pompować a hamulec miekki jak babcine cycki. W końcu stwierdzilem że kupuje nową pompę, nie będę przecież wydawal 180zl na pier... zestwa naprawczy. Poszczęścilo mi się i kupilem za 400zl radialną pompę z cebry 600 z 2006 albo 2007 (niepamiętam). żeby zalożyć ja do 929 trzeba bylo trochę obrócić kostkę z manetką bo linki od gazu zawadzaly,ale dalo radę, jeździlem tak z miesiąc czasu, aż pewnego razu znalazlem w garażu rozwaloną pompę mojego kuzyna z Suzi GSX R 750 K6 (byla tam od roku) rozkrecilem z czystej ciekawości i co się okazalo te same uszczelki wyciągnąlem i naprawilem orginalną pompę a radialną sprzedalem z zyskiem.
Także sprónuj z nowymi uszczelkami, sprężynką i tloczkiem, powinno pomóc.

Post: 22 maja 2011, 09:43
autor: lukjar7
Dziekuję za odpowiedz :)
Ja decyduje się na nową pompkę z takich względów że jest ona w cenie zestawu naprawczego :) nowa w sensie używana ale w dobrym stanie, kupiłbym zestaw naprawczy ale boję się że małe zmatowienie na pow cylindra również będzie powodować nieodbijanie hamulca :027: