It is currently 18 November 2025, 11:17

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Pompa hamulcowa przednia 99 r

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 21
Joined: 06 August 2010, 09:21
Location: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Year production: 0

Pompa hamulcowa przednia 99 r

Post » 04 May 2011, 11:16

Witam,
przestała mi odbijać pompa hamulcowa, przyjrzałem się i peknieta jest gumka osłaniająca trzpień. Teraz moje pytanie czy kupić samą gumkę za 36 zł czy nie odbijanie może wskazywać na pęknietą, zgniecioną sprężynę i ew kupić cały zestaw naprawczy ?

byłbym wdzięczny za wskazówki gdzie mogę szukać takich części :)
pozdrawiam

 
Posts: 108
Joined: 26 November 2009, 22:32
Location: Strzegom
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Year production: 1996

Post » 07 May 2011, 11:15

Kurde, kolego rozbierz pompkę, zobacz co się stało i kup zestaw naprawczy, najprędzej w serwisie, albo kup taką samą używaną w dobrym stanie i wymień, to będzie szybciej :P

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 07 May 2011, 17:10

sama ta zewnętrzna gumka jedynie chroni przed kurzem.

 
Posts: 21
Joined: 06 August 2010, 09:21
Location: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Year production: 0

Post » 08 May 2011, 09:43

W sobotę rozebrałem pompkę:
Efektem tego było to, żę naleciało tam dużo syfu przez pękniętą gumkę,
W cylindrze na wyjsciu było dużo syfu, oczyściłem to papierkiem wodnym 2000 na palcu i powierzchnia jest gładka, tłoczystko tez jest ok,
Ale po złożeniu nadal nie odbija dobrze, bez płynu chodziła ok, czy to może wina gumek które za mocno puchną ?
zaraz pokaże jak mam gumki założone, może ktoś potwierdzi czy jest ok.

Image

Uploaded with ImageShack.us

 
Posts: 928
Joined: 13 February 2011, 15:44
Location: Żory
Points: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Year production: 1999

Post » 08 May 2011, 10:07

picasso to ty nie jestes:)

 
Posts: 21
Joined: 06 August 2010, 09:21
Location: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Year production: 0

Post » 08 May 2011, 10:35

gdyby tak było to siedziałbym na innym forum ;)
no ale czy dobrą stroną gumki siedzą ? bo na logikę to tak

 
Posts: 928
Joined: 13 February 2011, 15:44
Location: Żory
Points: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Year production: 1999

Post » 08 May 2011, 10:39

na logike tak ale w praktyce moze byc inaczej przeciez zrobili to japonce.:) ciezko mi jest powiedziec bo nigdy nie rozbieralem u siebie pompy

User avatar
 
Posts: 167
Joined: 16 January 2011, 22:35
Location: Gdańsk
Points: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Year production: 2001

Post » 08 May 2011, 11:58

A w serwisówce nic o tym nie ma? ;)

 
Posts: 21
Joined: 06 August 2010, 09:21
Location: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Year production: 0

Post » 21 May 2011, 16:06

w serwisówce jest niby tak jak narysowałem :)

za słabo wymaczałem chyba wszystko w płynie hamulcowym :)
jutro jeszcze powalcze i dam znac :)

[ Dodano: Sob Maj 21, 2011 2:48 pm ]
są generalnie 3 opcje:
Zbita sprezyna
spuchniete gumki
jest lekkie zmatowanie w cylindrze pompki

Wiec szukam drugiej pompki, podejdzie od sc28 badz sc33 z poczatku produkcji ? bo ja mam 99 r

 
Posts: 69
Joined: 18 December 2008, 21:31
Location: częstocho
Points: 1
Motocykl: honda cbr 900 (929)
Year production: 2001

Post » 21 May 2011, 22:24

Witam!
Kiedyś coś mnie podkusilo (mialem b. miękki hamulec) i rozebralem przednią pompę hamulcową w mojej Hani 929, stwierdzilem ze wymienię tloczek razem z uszczelkami i sprężynką i kupię zestaw naprawczy czyli nowe w/w elementy. Tak też zrobilem tylko że jak się okazalo nie ma w Larssonie ani innej podobnej firmie zamiennika tylko orginal za 180zl. Do wielu innych modeli są normalnie dostępne zamienne zestawy naprawcze ale nie do 929. Więc zabralem się za skladanie pompy ze starymi elementami pomyslalem ze jak zmienie plyn, klocki mialem nówki dobrze wszystko poodpowietrzam to może bedzie dobrze jak nie to wtedy bede się martwil. No i oczywiście co KUKU, podczas skladania jedna z uszczelek sie uszczerbila, Kuuuuu....waaaa. Próbowalem wielu innych uszczelek praktycznie identycznych zawsze bylo cos nie tak, albo za twarda i nie odbijal tloczek albo za miękka wtedy można bylo pompować i pompować a hamulec miekki jak babcine cycki. W końcu stwierdzilem że kupuje nową pompę, nie będę przecież wydawal 180zl na pier... zestwa naprawczy. Poszczęścilo mi się i kupilem za 400zl radialną pompę z cebry 600 z 2006 albo 2007 (niepamiętam). żeby zalożyć ja do 929 trzeba bylo trochę obrócić kostkę z manetką bo linki od gazu zawadzaly,ale dalo radę, jeździlem tak z miesiąc czasu, aż pewnego razu znalazlem w garażu rozwaloną pompę mojego kuzyna z Suzi GSX R 750 K6 (byla tam od roku) rozkrecilem z czystej ciekawości i co się okazalo te same uszczelki wyciągnąlem i naprawilem orginalną pompę a radialną sprzedalem z zyskiem.
Także sprónuj z nowymi uszczelkami, sprężynką i tloczkiem, powinno pomóc.
coco jumbo i do przodu

 
Posts: 21
Joined: 06 August 2010, 09:21
Location: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Year production: 0

Post » 22 May 2011, 09:43

Dziekuję za odpowiedz :)
Ja decyduje się na nową pompkę z takich względów że jest ona w cenie zestawu naprawczego :) nowa w sensie używana ale w dobrym stanie, kupiłbym zestaw naprawczy ale boję się że małe zmatowienie na pow cylindra również będzie powodować nieodbijanie hamulca :027:


Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests