Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 21:16

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

2 pytania do kolegów

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 249
Rejestracja: 03 kwietnia 2010, 23:55
Lokalizacja: koluszki
Pochwały: 1
Motocykl: był ls 650 /gpz sc 33/cbr 1100!
Rok produkcji: 1996

2 pytania do kolegów

Post » 10 maja 2011, 23:24

Witam mam 2 pytanka :D dla kolegow pierwsze: zastanawia mnie od baku wychodza 2 węże jeden gruby (moje zdaniem odpowietrzenie) ale też jes cienki wężyk który rozgałęzia sie na 2 wężyki do czego one powinny być wpięte?Druga sprawa trochę poważniejsza przeczytałem postów na temat reglera .I nie wiem jak sprawdzić czy mam sprawny.W niedziele w oczasie jazdy moto zgasło brak prądu :/ zero reakcji..w domu po wyjęciu aku...i sprawdzeniu stanu akumulatora brak elektrolitu? :/ nigdy mi sie nie zdażyło taka niespodzianka wiec czy wygotował sie kwas? jaka przyczyna może byc? regulator? akumulator po wyjęciu był gorący ale nie zdeformowa łsie ani nic...jak by mógł ktos wyjaśnić krok po kroku co i jak z tym reglerem jak i gdzie z miernikiem ??byłbym wdzięczny :okulary:

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 10 maja 2011, 23:40

Gruby to przelew zbiornika - idzie pod moto. Cienki to jego odpowietrzenie, dzieli sie tak jak napisałeś poprzez trojnik na dwa - jeden idzie na doł moto, a drugi można wsunąć do profilu ramy, oba nie sa do niczego podłączone.
Regulator sprawdź zgodnie z poniższym schematem i bedzie wiadomo czy paca właściwie.
Elektrolitu w aku nie ma, bo go nie powinno być (tylko w autach sobie pływa), w moto po pierwszym zalaniu wsiąka on w materiał z ktorych wykonane sa "osłony" cel, jakoby sie kwas nie wylał przy glebie.
Załączniki
reg.JPG

Awatar użytkownika
 
Posty: 249
Rejestracja: 03 kwietnia 2010, 23:55
Lokalizacja: koluszki
Pochwały: 1
Motocykl: był ls 650 /gpz sc 33/cbr 1100!
Rok produkcji: 1996

Post » 11 maja 2011, 00:11

dzieki jutro miernik w ręke i do dzieła wynikami pomiaru napewno sie podziele tylko jedno ale aku zalałem wodą destylowaną :ooo:

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 11 maja 2011, 16:26

no to aku na śmietnik.

Awatar użytkownika
 
Posty: 249
Rejestracja: 03 kwietnia 2010, 23:55
Lokalizacja: koluszki
Pochwały: 1
Motocykl: był ls 650 /gpz sc 33/cbr 1100!
Rok produkcji: 1996

Post » 11 maja 2011, 19:40

:/ sprawdziłem dziś miernikiem aku.. 12,70 odpaliłem moto obr jałowe miernik pokazuje 13,02 właczyłem światła krótkie 11,84 pochodził moto dosłownie kilka sekund i zdechł..wiec napewno aku do wymiany ale czy też legrel?mieżyłem w kostce pod siedzeniem te 3 zółte kabelki w 2 kabelkach pokazywało mi 1,62 około a w 3 kabelku 3.02? wiec już nie wiem co i jak? czu aku złom i pokazuje takie małe wyniki czy regler czy altek?

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 11 maja 2011, 20:28

nie koniecznie aku do wymiany podladuj odlacz koste od regulatora i zobacz czy pochodzi moze byc walniety reg i robic zwarcie i rozkladowywac aku,na wszystkich 3 zoltych wychodzacych z silnika powinno byc takie samo napiecie o ile dobrze pamietam 30v jezeili bedzie inne to padl altek

Awatar użytkownika
 
Posty: 249
Rejestracja: 03 kwietnia 2010, 23:55
Lokalizacja: koluszki
Pochwały: 1
Motocykl: był ls 650 /gpz sc 33/cbr 1100!
Rok produkcji: 1996

Post » 11 maja 2011, 20:48

odpaliłem moto na biegu jałowym miernik minus pod aku a plus pod wtyczke od regultora w 2 zółtych było 3.1 a w 3 ,8.8 mierzyłem miernik funkcja v zmienny?nie wiem czy dobrze//?

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 11 maja 2011, 22:11

zmienny to masz w gniazdku

[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 10:13 pm ]
w domu xd

Awatar użytkownika
 
Posty: 249
Rejestracja: 03 kwietnia 2010, 23:55
Lokalizacja: koluszki
Pochwały: 1
Motocykl: był ls 650 /gpz sc 33/cbr 1100!
Rok produkcji: 1996

Post » 11 maja 2011, 22:21

nie jestem orłem w elektryce.... :P zmierzyłem po odpaleniu moto te 3 kabelki pod siedzeniem i 1-2 około 14v 1-3 około 11,5v a 2-3 około 3v wiec altek?DO PRZEWINIĘCIA?

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 11 maja 2011, 22:25

danielsavage650 pisze:nie jestem orłem w elektryce.... :P zmierzyłem po odpaleniu moto te 3 kabelki pod siedzeniem i 1-2 około 14v 1-3 około 11,5v a 2-3 około 3v wiec altek?DO PRZEWINIĘCIA?
skoro nie umiesz to sie nie bierz za cos czego nie potrafisz najprosciej podmien od kogos regulator sprawdz ladowanie albo oddaj moto tam gdzie ktos sie zna,jak urazilem to przepraszam

Awatar użytkownika
 
Posty: 249
Rejestracja: 03 kwietnia 2010, 23:55
Lokalizacja: koluszki
Pochwały: 1
Motocykl: był ls 650 /gpz sc 33/cbr 1100!
Rok produkcji: 1996

Post » 11 maja 2011, 22:28

crazyduck pisze:
danielsavage650 pisze:nie jestem orłem w elektryce.... :P zmierzyłem po odpaleniu moto te 3 kabelki pod siedzeniem i 1-2 około 14v 1-3 około 11,5v a 2-3 około 3v wiec altek?DO PRZEWINIĘCIA?
skoro nie umiesz to sie nie bierz za cos czego nie potrafisz najprosciej podmien od kogos regulator sprawdz ladowanie albo oddaj moto tam gdzie ktos sie zna,jak urazilem to przepraszam
spoko rodzina to rodzina ;)

 
Posty: 108
Rejestracja: 26 listopada 2009, 22:32
Lokalizacja: Strzegom
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Rok produkcji: 1996

Post » 13 maja 2011, 17:46

Witam, z minimalnym pojęciem można się z tematem ładowania pobawić, przecież wystarczy pomierzyć napięcia na trzech kablach od altka powinny dawać około 5V każdy, następnie oporność pomiędzy pinami regulatora, nie powinno być wogóle przejścia, sprawa jest prosta i wałkowana na forum już przynajmniej trzy razy od zeszłego roku, poszukaj w archiwum, jeżeli nie będziesz wiedział to objaśnię, a jak nie chcesz się bawić to do elektromechanika. Może być że aku masz dobre, co z tego że się zagrzał, posprawdzaj najpierw przed kupnem czego kolwiek ;)

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości