Strona 1 z 1

Wymiana uszczelki pod głowicą!

Post: 11 czerwca 2011, 10:00
autor: mitch2007
Witam towarzystwo! Jest problem w postaci cieknącej uszczelki pod glowicą , narazie delikatnie ale pewnie trzeba się będzie za to zabrać . I tu pytanie ; jak ogarnąć temat rozrządu (przebieg 37 tys. km. ) wymieniać na nowy czy można rozpiąć i zakuć po wymianie? Generalnie proszę o sugestie dotyczące problemu! Pozdrawiam!

Post: 11 czerwca 2011, 11:32
autor: pekal1
nie musisz go rozpinać przy wymianie. Idzie to zrobić samemu, później Ci wszystko opisze ;)

[ Dodano: Sob Cze 11, 2011 11:58 am ]
Ogólnie to jest tak, da się to zrobić bez wyciągania pieca, potrzebujesz do tego klucza dynamometrycznego, odkręcasz pokrywę zaworów (klucz 10), odsłaniają Ci się wałki rozrządu, odkręcasz ten okrągły dekielek przy impulsatorze, ustawiasz rozrząd kręcąc wałem tak by znaczniki na kołach zębatych było równo z płaszczyzną głowicy. mimo wszystko sugeruje Ci zaznaczyć np. lakierem do paznokci znaczniki na kołach i wale. Wykręcasz napinacz rozrządu znajdujący się na lewo od koła impulsatora, taki wystający dzyndzelek.
Odkręcasz "na krzyż" wałki rozrządu, we wnękach pod wałkami znajdziesz śruby trzymające głowice, dodatkowo jest przykręcona 2 śrubami 10 od boku na zewnątrz. Odkręcasz głowicę , również na krzyż .... proponuję do tego przygotować się w przedłużoną nasadkę do klucza... taka długa.. :)
Oczywiście pominąłem kwestię węży wody , ścigania chłodnicy itd.
Głowice oddajesz do planowania (koniecznie), nowa uszczelka (nie sylikon), i skręcasz wszystko do kupy wg. serwisówki... głowica moment chyba 48 NM itd...
Skręcasz wszystko do kupy tak jak było, po złożeniu sugeruje zakręcić kilkakrotnie wałem żeby sprawdzić czy wszystko ok. Wkładając napinacz musisz do "ściągnąć" kręcąc małą śrubką na płaski śrubokręc w jego wnętrzu. To było by na tyle ;)

Post: 11 czerwca 2011, 12:26
autor: mitch2007
O takie szczegół mi chodziło , wielkie dzięki!! :clap: Pozdrawiam!