Dzisiaj jest 01 maja 2024, 03:07

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

SC33 stuki w silniku.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 19
Rejestracja: 06 września 2011, 12:07
Lokalizacja: Bełchatów
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1999

SC33 stuki w silniku.

Post » 09 września 2011, 15:49

Witam, otóż zakłądam nowy temat gdyż po przeszukaniu forum nie znalazłem nic co pomogłoby rozwiązać mój problem. Otóż w mojej CBR ostatnio pojawiły sie dziwne stuki, na wolnych obrotach motocykl pracuje cicho, troche nierówno, halasuje tylko kosz sprzegla, który po wciśnięciu klamki cichnie. Dźwięk przypomina jakby stukanie zaworu ( co też podejrzewam) slychać go tylko pod obciażeniem silnika, dzwięk pojawia się w zakresie od 4-8tys obr, po dodaniu gazu dodam, że silnik nie zdąży zareagować na dodanie gazu a dzwiek juz się nasila (wyżej tez pewnie hałasuje ale nie slychać podczas kręcenia, przelot Gianelli), próbe z wciśniętym heblem robiłem, kontrolka nie zapala się. Wydaje mi sie, że dzwięk dochodzi z prawej strony silnika, dokładniej to z góry ( głowica? ) , ogólnie sprawdzałem napinacz jest wporządku, gaźniki nie sa dobrze wyregulowane ale myslę ze to nie zmienia dużo. Motocykl normalnie przyspiesza, malo pali, wszystko w normie tylko ten nieprzyjemny dzwięk, przypominający wiertarkę udarową, lecz z dużo mniejszą częstotliwością stuków. Z góry dzieki za pomoc.
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko nieopłacalne .

Awatar użytkownika
 
Posty: 151
Rejestracja: 08 listopada 2010, 09:12
Lokalizacja: CHEŁM
Motocykl: Cbr sc33 & CBR sc28 :)
Rok produkcji: 1999

Post » 09 września 2011, 18:16

Sprawdź kolektory, czy się któryś nie odkręcił. Być może zawory, ciężko powiedzieć jak się nie słyszy...
Wskazówka na blacie w strefie czerwonego pola...

 
Posty: 19
Rejestracja: 06 września 2011, 12:07
Lokalizacja: Bełchatów
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1999

Post » 09 września 2011, 18:49

jeżeli się jedzie równym tempem nie slychać nic, jak dasz gazu to odrazu wydobywa się ten metaliczny nie taki cichy dzwięk z silnika, pozatym wszystko ok , nic nie szarpie, nie wibruje, jest okej, gdy rozpędze moto np na 3 do 8-10 tys obr i puszczę manetkę nie słychać także nic.

Kolektory dokręcone napewno, nie sprawdzałem tylko zaworów. Czy możliwe jest, że ktorys zawór będzie tak ciasny ze bedzie tak walił?
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko nieopłacalne .

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 09 września 2011, 20:53

mi się kiedyś wypiął zawór w cbr :) sporadycznie ale się zdaża ^^ jest taka możliwość a jazda z tym go uszkodzi :)

Możliwe też że rozrząd....

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 09 września 2011, 21:54

Czy kiedy go odpalasz przez chwilę słychać gruchot, a później jest w miarę normalnie na wolnych obrotach. Jeżeli tak to może to być jednak kosz sprzęgłowy lub amortyzator sprzęgła???
Moto Psycho

 
Posty: 19
Rejestracja: 06 września 2011, 12:07
Lokalizacja: Bełchatów
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1999

Post » 10 września 2011, 11:50

Nie nie to napewno nie sprzęgło, słychać stuki wyraźnie z silnika, z głowicy.
Muszę sprawdzić te zawory, wątpliwe dla mnie jednak jest że to rozrzad po to zupełnie inne dzwięki. Narazie dzięki, sprawdzę więcej rzeczy to napiszę co i jak.
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko nieopłacalne .

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 10 września 2011, 14:59

mysle ze sluchawki i glosna muzyka pomoga :)
sisi to jest gość

 
Posty: 82
Rejestracja: 03 sierpnia 2010, 01:16
Lokalizacja: Wilamowic
Pochwały: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1997

Post » 15 września 2011, 12:12

zrób osłuchanie silnika i git ;) ja mam w mojej podobnie ;) i jest to łańcuszek rozrządu z lekką domieszką zaworów ;/ ;) (napinacz mam nowy) mi nie grzechocze ani nic ale jak gwałtownie dodam ggazu to tak jak by silnik nie wyrabiał:P

 
Posty: 19
Rejestracja: 06 września 2011, 12:07
Lokalizacja: Bełchatów
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1999

Post » 18 września 2011, 08:30

JankoCBR pisze:zrób osłuchanie silnika i git ;) ja mam w mojej podobnie ;) i jest to łańcuszek rozrządu z lekką domieszką zaworów ;/ ;) (napinacz mam nowy) mi nie grzechocze ani nic ale jak gwałtownie dodam ggazu to tak jak by silnik nie wyrabiał:P


Kolego zdiagnozowałem przyczynę, jeden zawór odbiegał bardzo wartościami od serwisówki. Gra i buczy , CBR teraz sobie tylko miałczy:)
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko nieopłacalne .

 
Posty: 4
Rejestracja: 21 sierpnia 2011, 14:39
Lokalizacja: trzebnica
Motocykl: honda sc29
Rok produkcji: 1993

Post » 20 września 2011, 18:09

witam koledzy mama właśnie taki sam problem strasznie cos puka w silniku myśle właśnie ze to też zawór ale nie jestem pewien możecie coś podpowiedzieć mam też film http://www.youtube.com/watch?v=IfLQLdRQ ... re=related

 
Posty: 19
Rejestracja: 06 września 2011, 12:07
Lokalizacja: Bełchatów
Motocykl: CBR 900RR
Rok produkcji: 1999

Post » 21 września 2011, 11:11

Chlopie mój dzwięk był zupełnie inny, u Ciebie to napier.dala a nie wali, rozbieraj, moze coś zobaczysz. Trudno pomóc w tym przypadku przez internet., pewnie to juz koniec silnika.
Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko nieopłacalne .

Awatar użytkownika
 
Posty: 40
Rejestracja: 27 marca 2011, 01:35
Lokalizacja: Stegna
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 21 września 2011, 17:16

kamilsc28 pisze:witam koledzy mama właśnie taki sam problem strasznie cos puka w silniku myśle właśnie ze to też zawór ale nie jestem pewien możecie coś podpowiedzieć mam też film http://www.youtube.com/watch?v=IfLQLdRQ ... re=related


Pewny nie jestem, ale na moje to panewka, sprawdź to. Jak spuścisz olej to zobacz czy nie ma w nim kawałków metalu, jakiś opiłków, możesz włożyć magnes w olej to co metalowe to przyciągnie, albo przez jakieś drobne sito przelać. Mechanikiem nie jestem, więc poradź się jeszcze opinii kogoś innego, a jak to panewka to szukaj nowego pieca, bo nie opłaca się robić i zazwyczaj po takiej robocie i tak niedługo padnie.

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość