Strona 1 z 2

Przerywa SC33

Post: 01 marca 2012, 13:04
autor: starter03
Witam, wczoraj miałem dziwna sytuacje na drodze, Moto normalnie odpaliło, zagrzało się przejechałem kilka km, Poszedłem do sklepu , odpalam , ruszam a tu nagle o połowę mocy mniej, i słychać jakby chodziła na 2 tłoki. Ale dodałem gazu pomału wkręciła się na większe obroty i złapało na 4 tłoki , Rozpędzam się i znowu na 2 tłoki i tak przerywa łapie na 4 i z chwile na 2 . Później jak już złapała dobrze to szła ostro na 4. ale jak tylko spadnie z obrotów to chodzi na 2. Co to może być? Pozdrawiam

Post: 01 marca 2012, 14:17
autor: pepus11
To mogą być świece ,ale również dużo innych rzeczy ;)

Post: 01 marca 2012, 14:25
autor: january
Spróbuj może przeczyścić styki (wsówki) przy cewkach

Post: 01 marca 2012, 15:00
autor: SUPRON
a sprawdzales filtr powietrza? mialem taka sytuacje ze na niskich mi sie dlawil swiece itd mialem dobre wyczyscilem filtr i bylo ok...

Post: 01 marca 2012, 21:06
autor: starter03
Fakt filtr powietrza miałem dość mocno zanieczyszczony, wiec zamówiłem nowy i zamówiłem komplet świec. Jutro wszystko przeczyszczę

Ale to wyraźnie odcina któreś tłoki, Jak złapią 4 to rwie aż miło

Post: 01 marca 2012, 22:29
autor: toper-utl
to raczej nie filtr, tak jak january mowi - sprawdz podlaczenie cewek. Jedna cewka obsługuje dwie swiece wiec bardzo prawdopodobne ze to ktoras z nich jest winna.

Post: 02 marca 2012, 13:33
autor: starter03
Dzisiaj sprawdziłem podłączenia cewek i wyglądały na dobrze podłączone, ale wyczyściłem styki i zacisnąłem wsuwki żeby ciaśniej wchodziły. Ale poczekam na te świece i filtr i dopiero poskładam i sprawdzę. A możliwe żeby któraś cewka całkiem padła??

Dzieki wszystkim za zainteresowanie tematem i za pomoc

Post: 02 marca 2012, 13:50
autor: january
Tak jest możliwe ze całkiem padła, ale raczej nie u Ciebie skoro piszesz że na wyższych obrotach łapie na wszystkie garki, jak już to cewka może dostwać przebicia, po zimie gdzie mogła zawilgotnieć, czy jest wszystko ok z cewkami i ukł zapłonowym najlepiej użyć lampy stroboskopowej prześwietlajac przewody WN.

Post: 02 marca 2012, 14:27
autor: starter03
To może wykręcić te cewki i wysuszyć powietrzem z suszarki do włosów np ?? :)

Post: 02 marca 2012, 15:10
autor: january
tak na pewno to nie zaszkodzi tylko nie suszarka , a lepiej połóż w mieszkaniu w ciepłym miejscu. (pamiętam osobiście też miałem taki problem z cewką przy jakimś moto i takie swobodne syszenie w ciepłym miejscu załatwiło sprawe i pózniej juz nie było problemów)

Post: 05 marca 2012, 17:48
autor: starter03
Witam. Dzisiaj wszystko poskładałem i moto pracuje normalnie. Zrobiłem około 25 Km i wszystko ok pyka na 4 garki. Może napisze co zrobiłem: wysuszyłem cewki i moduł zapłonowy, wymieniłem filtr powietrza. Przy zakładaniu modułu zapłonowego zauważyłem, że 2 kabelki miały zdarta izolacje :/ i pewnie tam było przebicie.

Jedyne co mi pozostało do zrobienia to przerywacz kierunkowskazów, ponieważ jak włączę kierunek to kierunkowskazy świecą ciągle a przerywacz tak dziwnie piszczy. Dopiero jak nim postukam przez jakiś czas to złapie i miga normalnie. Dodam że kierunkowskazy mam diodowe. Pomoże wymiana na nowy? czy to przez to że są diodowe.
Pozdrawiam

Post: 05 marca 2012, 18:50
autor: january
Co do kierunków to może też być przyczyna zanieczyszczony włącznik (styki mogą dobrze nie przewodzić prądu minimalnego jaki jest potrzebny do "przełanczania" cewki w przerywaczu [dlatego piszczy] ) ja bym zaczoł od rozebrznia przeczyszczenia, nasmarowanie włącznika, a dopiero póżniej ewentualnie wymienić przerywacz. Pozdrawiam.