Strona 1 z 2

jak sprawdzic stan lancuszka rozrzadu ?

Post: 04 kwietnia 2012, 14:10
autor: Adjaro
Panowie jak go zmierzyc, sprawdzalem w serwisowce ale nic nie znalazlem, jest jakis sposob albo okreslona liczba mm miedzy ogniwami ?
dla wyjasnienia wlasnie robie zawory bo cos mi stukalo na wolnych oraz jak przyspieszalem tak do 4tys powiedzmy. Z osluchania wynikalo ze ze lewej strony glowicy, wiec zaworek z za duzym luzem, ale chcialbym odrazu sprawdzic lancuszek.

sprawdziem luzy, ssace sa Ok oprocz jednego, natomiast wydechowe prawie wszystkie za male :/ czy to mogl byc powod cykania ?

Post: 04 kwietnia 2012, 20:00
autor: Lukki
Zaworów w tego typu silniku nie usłyszysz, a jak nawet, to już będzie to ich koniec. ;)
Chyba, że miałbyś mega duże luzy zaworowe ale to sie wiąże z tym w pierwszej linijce. :D

Co do łańcuszka, na logike powinno się mierzyć odległość między ogniwami ale tutaj sprawdzasz poprzez zablokowanie napinacza a następnie jego wyjęcie z bloku silnika. Po czym sprawdzasz na ile wysuwa się trzpień napinacza. Jeśli jeszcze sporo może się wysunąć to zostawiasz łańcuszek w spokoju, chyba, że Ci hałasuje.

Post: 04 kwietnia 2012, 20:12
autor: maciekx
zawory tak jak napisał Lukki zacieśniają się zazwyczaj więc nie będzie stukania cykania chyba że się zawór wypnie wtedy będzie stukać ale u ciebie najprawdopodobniej hałasuje łańcuszek rozrządu wykręć napinacz rozrządu i albo kup mocniejszą sprężyne napinacza w larssonie albo podkręć starą sprężynę w napinaczu jeśli to też nic nie da to pewnie łańcuszek już jest wywalony ale jak sprawdzić jego stan to nie wiem nic w serwisówce jakoś nie widziałem na ten temat

tu masz jak naciągnąć napinacz
http://www.youtube.com/watch?v=EvUCGLHN ... ure=relmfu

Post: 04 kwietnia 2012, 20:51
autor: Lukki
Hmm, można jeszcze tak go sprawdzić:

zdejmij pokrywe zaworów i górny ślizg łańcucha rozrządu, (napinacz oczywiście założony) i spróbuj poruszać łańcuszkiem rozrządu tam gdzie znajduje się ten górny ślizg. Jak luz będzie spory no to łańcuszek wyciągnięty. Tam ma być tylko lekki luz.

Post: 04 kwietnia 2012, 20:51
autor: Adjaro
Lukki pisze: poprzez zablokowanie napinacza a następnie jego wyjęcie z bloku silnika.

jak zblokowac napinacz, normalnie zakrecic sprezyna w prawa strone, wyciagnac i sprawdzic ?
maciekx pisze:zawory tak jak napisał Lukki zacieśniają się zazwyczaj więc nie będzie stukania cykania

nie do konca, znalazlem na forum przypadki jak komus wlasnie stukaly zawory, u mnie jest podobnie, ale co prawda to faktycznie zaden zawor nie mial za duzego luzy, wszystkie za male. Stukanie jest rytmiczne, lancuszek tez tak stuka ?
zrobie zawory zobacze czy sie polepszy jak nie to biore sie za napinacz, chociaz jak go wkrecilem zeby zdjac walki to w sumie lancuszek byl w miare napiety..

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2012 8:55 pm ]
Lukki pisze:górny ślizg łańcucha rozrządu

to ten metalowy, co oslania lancuch miedzy zebatkami walkow ?
jak tak to sprawdzalem i mega luzu jakiegos tam nie mial.
Dodam ze cykanie dochodzilo bardziej z lewej strony zaworow a nie lancuszka.
co myslicie ?

Post: 04 kwietnia 2012, 21:09
autor: Lukki
Jak będziesz miał tam "mega luz", to już bedzie troche cienko. On ma być tam troche naprężony ale tak, że mozesz nim lekko poruszać.

Jak zawory masz dobrze ustawione, to z tym będzie ok.

Mogą jeszcze stukać klapy w przepustnicach. ;)

Post: 04 kwietnia 2012, 21:11
autor: maciekx
z lewej strony silnika czy łańcuszka? nie rozumiem?
po regulacji zaworów na bank nic się nie zmieni jak miałeś tam zacieśniony, jaki luz był ?
by stukało mocno jakby luz się zwiększył nie zmniejszył a u ciebie się zacieśnił standardowo.
jak na moje to wali łańcuszek albo kosz sprzęgłowy ci napierdziela.
ja czasami mam jak opadnę z gumy przy odcince i zwalniam powoli na zamkniętym gazie to czasami też mi zabrzęczy rozrząd przy tych 6-8 tyś jakoś tak ale słyszałem że tak ma większość

Post: 04 kwietnia 2012, 21:28
autor: Adjaro
Lukki pisze:Jak będziesz miał tam "mega luz", to już bedzie troche cienko. On ma być tam troche naprężony ale tak, że mozesz nim lekko poruszać.

Jak zawory masz dobrze ustawione, to z tym będzie ok.

Mogą jeszcze stukać klapy w przepustnicach.

a klapy w przepustnicach beda robily takie trrrr przy mocnym odkreceniu gazu ?
zaworki wlasnie ustawiam :)
nie no patrzylem na ten lancuszek to fatalnie nie wygladal, ale jeszcze go oblukam przy skrecaniu..
maciekx pisze:z lewej strony silnika czy łańcuszka? nie rozumiem?

z lewej strony silnika, przeciwleglej do lancuszka :)
maciekx pisze:po regulacji zaworów na bank nic się nie zmieni jak miałeś tam zacieśniony, jaki luz był ?

na zaworach ? tak jak napisalem wczesniej wszystkie za male na wydechowych, ssace w normie oprocz jednego
maciekx pisze:jak na moje to wali łańcuszek albo kosz sprzęgłowy ci napierdziela.

kosz tez wali :) swoja droga ale to nie kosz, bo po wcisnieciu sprzegla nie ustaje, poza tym przy przyspieszaniu nie bylo by tego trrrrrrr :)

Post: 04 kwietnia 2012, 21:52
autor: Lukki
Ciężko określić problem po: "trrr", sory. :P

Przypomniało mi się, że może jeszcze wydawać dzwieki zblizone do zaworów nieszczelnosc pomiedzy kolektorami a głowicą. ;) Ale skoro masz takie dzwieki przy mocnym odkreceniu gazu to to raczej odpada.

Najlepiej jakbys to nagrał czymś dobrym, a nie tak zwanym "kotletem". :D

Post: 04 kwietnia 2012, 22:12
autor: Adjaro
Lukki pisze:Ciężko określić problem po: "trrr", sory.

wiem wiem ze ciezko na odleglosc :P
zloze i zobacze co sie bedzie dzialo chociaz w sumie nawet sie nie przejade bo pogoda nie dopsuje :(
a te trrr to tez moze byc naped :P no ale ciezko to okreslic skad sie wydobywa dzwiek podczas jazdy.
Postaram sie nagrac to moze bedzie cos wiecej wiadomo :)

Post: 05 kwietnia 2012, 08:10
autor: maciekx
no właśnie sprawdz jeszcze napęd czy jest nierównomiernie wyciągnięty że w jednym miejscu masz 3cm luzu w drugim 1cm a w trzecim miejscu 4cm jak kręcisz kołem bo napęd też może takie dzwięki wydawać jak jest zużyty

Post: 05 kwietnia 2012, 09:27
autor: pit
W niektórych motocyklach serwisówka podaje, że długość na określonej ilości ogniw nie może przekraczać... Oczywiście trzeba sprawdzać w kilku miejscach bo łańcuch wyciągać się nierówno.