Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 20:20

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

tuleje prowadzace przedniego zawieszenia sc33 98-99

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 61
Rejestracja: 03 kwietnia 2010, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 0

tuleje prowadzace przedniego zawieszenia sc33 98-99

Post » 17 kwietnia 2012, 14:54

Witam!

Nie znalazlem na forum, wiec pytam...

Czy znalazł ktoś w ofercie jakiegoś sklepu tuleje prowadzace do przedniego zawieszenia SC33 98-99? Znalazlem zestawy naprawcze firmy TourMax do wielu motocykli, ale nie ma SC33 98-99 na liscie. Są zestawy do SC33 96-97, ale wiem, ze miedzy tymi rocznikami byly zmiany w przednim zawieszeniu, czy ktos moze potwierdzic, ze te czesci sa takie same miedzy tymi rocznikami?

Awatar użytkownika
 
Posty: 126
Rejestracja: 27 lipca 2009, 16:37
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 17 kwietnia 2012, 15:47

Cześć.
Takie tuleje znajdziesz na Motoriście, tutaj masz link -> http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/model
Niestety nie mogę Ci podać bezpośredniego linku, musisz sam wybrać: rok modelowy 1999 (widze, ze uciekl im z listy nasz konkretny model z roku 98, ale to to samo) -> CBR900RRX (Fireblade) -> Austria (w moim przypadku, chociaz to też bez różnicy) -> kolor -> Rama i teraz wybierasz fiszke "Przedni widelec".
Jedna tuleja kosztuje 63,96 zł netto ale to 100% oryginał.

U siebie masz bardzo wyczuwalny luz? U mnie niestety minimalnie jest, czuć tylko "na sucho", podczas jazdy absolutnie nic. Kiedy odbierałem moto z ogólnego serwisu od Czikena i kiedy jakos przypadkowo się o tym zgadaliśmy powiedział, żeby jeździć i się nie przejmować, skoro nie czuć tego podczas jazdy... że wymianą tych tulei można sobie narobić więcej złęgo niż dobrego.. Nie wiem dlaczego, ale słucham doktora, nie przejmuję się i jeżdżę... Może ma ktoś jakiś pomysł?
Franek '98

 
Posty: 61
Rejestracja: 03 kwietnia 2010, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 0

Post » 17 kwietnia 2012, 16:28

dzieki za zainteresowanie :)

no u mnie cos juz puka w lagach i to dosc konkretnie, eliminowal wszystko i na stowe to nie jest uklad hamulcowy, lozyska kola, lozyska glowki ramy, mocowanie polek... juz nie zostalo nic innego tylko te tuleje chyba, a jak pamietam ostatnia wymiane uszczelniacze to juz te tuleje troszke byly z miedzka na wierzchu...

O oryginałach to wiem, moge zamowic, ale ta cena... mam f4i z zawieszeniem od sc33 do hamienia, za czesto to moto lezy abym placil tyle, wole w zbiornik wlac :P
wlasnie szukalem tanszej alternatywy... :)

czytalem kilka wypowiedzi czikena, gosc wydaje sie byc bardzo ogarniety, wiesz co mial na mysli mowiac o problemach przy wymianie tych tuleji? chodzi o montaz czy dalsze ich uzytkowanie?
(moze sam zobaczy posta i sie wypowie :P)

Awatar użytkownika
 
Posty: 126
Rejestracja: 27 lipca 2009, 16:37
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 17 kwietnia 2012, 23:40

No ja wiem, cena powala... Ale z tego co się dowiadywałem w sklepie u mnie w mieście to nie ma zamienników tych tulei.. No ale sprzedawca zawsze mógł się mylić...
A Cziken to po prostu forumowy guru, on wie wszystko ;) Żałuję właśnie tylko tego, że nie dociekałem wtedy, dlaczego tych tulei nie powinno się wymieniać.. Dobrze by było, gdyby się wypowiedział, bo ja naprawdę nie mam pojęcia co może stać się złego zakładając oczywiście, że obie rury są proste...
Franek '98

 
Posty: 55
Rejestracja: 21 lutego 2012, 18:36
Lokalizacja: Stargard
Motocykl:

Post » 18 kwietnia 2012, 12:30

przemek pisze:U siebie masz bardzo wyczuwalny luz? U mnie niestety minimalnie jest, czuć tylko "na sucho", podczas jazdy absolutnie nic.

a jak sprawdzic luz ? podniesc troszke przednie kolo i szarpac za lagi do przodu i tylu ? lozyska jak sprawdzamy ( szarpiemy za kolo w prawo i lewo? )

 
Posty: 61
Rejestracja: 03 kwietnia 2010, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 0

Post » 18 kwietnia 2012, 13:19

szarpiąc w ten sposób za koło, możesz szukać wszelkich luzow w przednim zawieszeniu...

zuzyte tuleje prowadzace przedniego zawieszenia, jak serwisowka mowi sprawdza sie przez ich wizualna kontrole pod kontem przebarwien, zagladnij do serwisowki, tam jest wszystko napisane.

luzy na łozyskach koła chyba najlepiej sprawdzic przy zdjetym kole i paluszkiem je "posmyrac" na boki i szukac luzow :) jak masz watpliwosci to po prostu wymieniaj, koszt i robocizna sa bardzo male wiec chyba warto... jedynie co, to lozysko zabieraka to dosc kosztowna zabawa, reszta to "grosze" :)

 
Posty: 55
Rejestracja: 21 lutego 2012, 18:36
Lokalizacja: Stargard
Motocykl:

Post » 18 kwietnia 2012, 13:42

no tak ale chcialem sprawdzic tuleje bez wyciagania lagow:) , jak rozbiore to wtedy napewno zobacze czy sa zuzyte, bo bedzie na nich miedz..
ostatnio chcialem wymienic lozyska przy wymianie opony, ale za cholere nie moglem ich wybic :/

 
Posty: 61
Rejestracja: 03 kwietnia 2010, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 0

Post » 18 kwietnia 2012, 23:31

Adjaro pisze:no tak ale chcialem sprawdzic tuleje bez wyciagania lagow:) , jak rozbiore to wtedy napewno zobacze czy sa zuzyte, bo bedzie na nich miedz..
ostatnio chcialem wymienic lozyska przy wymianie opony, ale za cholere nie moglem ich wybic :/


chyba jak poszarpiesz za golen, a rura nosna bedzie w polkach to powinienes wyczuc luz, , ale pewnosci nie mam... u mnie jak szarpie za same golenie to ewidentnie czuc luz :)

a probowales podgrzac piaste i wtedy wybijac? masz jakis sciagacz czy przecinak i mlotek?

 
Posty: 55
Rejestracja: 21 lutego 2012, 18:36
Lokalizacja: Stargard
Motocykl:

Post » 19 kwietnia 2012, 10:20

dobra sprawdze, poprosze kogos zeby przechylil moto i wtedy poszarpie :)
piasty podgrzewac nie probowalem :P niestety przecinak i mlotek :P

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 19 kwietnia 2012, 11:33

Jak juz naparzales mlotem w lozyska to lepiej je szybko wymien, lozysko nawet lekko uderzone w bierznie wewnetrzna drastycznie zmniejsza swa zywotnosc i mozesz miec niemila niespodzinke, nawet jesli do tej pory było ok. Ja uzylem metalowego preta ktory wlozylem zamiast oski i zaparłem jego kantem o lozysko (jest minimalna szczelina miedzu wewnetrzna tulejka ktora jest miedzy lozyskami w srodku piasty kola a samymi lozyskami), jako ze stare i tak idzie do kosza to nie czulem stresu napierajac w jego bierznie wewnetrzna, kilka delikatnych uderzen twardym gumowym mlotkiem i wyszly idelanie. Ogolnie w fajerach nie wybija sie ich super trudno, u siebie w tamtym sezonie wymienialem wszystkie 5 sztuk 2 przod + 3 tyl, byly jeszcze fabryczne i nie bylo problemu z ich usunieciem, natomiast trzeba byc super ostroznym przy osadzaniu nowych , nalezy uwazac aby nie uderzac w bierznie/pierscien wewnetrzny i najlpiej wykonac to na prasie lub przy uzycia sciagacza, aby uniknac uderzen udarowych ktorych lozyska bardzo nie lubia.

 
Posty: 55
Rejestracja: 21 lutego 2012, 18:36
Lokalizacja: Stargard
Motocykl:

Post » 19 kwietnia 2012, 11:43

dzieki za info, za pare dni skoluje podnosnik i znow sie za to zabiore :) tym razem im nie popuszcze :D ale taka ladna pogoda ze az zal sie za to zabierac ... :) a wiesz jaki nr lozyska dokladnie tam podchodzi ? chciaz w sumie to i tak nie jestem pewien ze to lozyska od fajera bo mam 17 z przodu.. :P

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 19 kwietnia 2012, 13:39

Jesli masz 17 z przodu to kolo nie od fajera, nie mniej jednak w Hondach w tych latach byly stosowane lozyska 6004 lub 6204 (obstawiam ze masz tam 2 szt 6004), oczywiscie uszczelnione, fabrycznie byly ZZ ( czyli uszczelnione blaszka metalowa - wg japonskich oznaczen UU, w sklepie powiedz ze chcesz z blaszka to beda wiedzieli o co chodzi, RS czyli uszczelnienie gumowe tez moze byc, ale ja zawsze staram sie robic tak jak fabryka nakazala). Jak juz bedziesz kupowal to nie oszczedzaj na nich, tym bardziej ze najwyzsza połka tych lozysk kosztuje okolo 15-20 pln/szt (np FAG, SKF, NTN, KOYO)

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości