Strona 1 z 2

różne luzy łańcucha i co teraz ???

Post: 25 kwietnia 2012, 17:54
autor: DaroCBR
przy ostatnim naciaganiu lancucha zauwazylem ze w kilka miejscach ma rozny naciag, wiec jest nierowno naciagniety. ale to nie moja wina, tylko poprzedniego wlasciciela, po prostu nie dbal o niego. tak tez stwierdzil moj mechanik. ja stwierdzilem ze jezeli tak juz niestety sie stalo, to trzeba zakupic nowy naped. a on na to, ze mam go tylko czesciej smarowac, tzn np co 100km i on po jakims czasie sam do siebie dojdzie. czy to jest prawda, tego nie wiem, ale sprobuje :)
i teraz pytanko do Was... przy takim roznym naciagnieciu lancucha skad mam wiedziec kiedy mam go ponownie naciagnac i ile ma wynosic ten luz? bo przykladowo w 1 miejscu jest 2.5cm a w innym juz 3.5 albo 4cm. i nie wiem czy naciagac czy nie a jezeli tak, to o ile ;d
pomocy!!! pomoze ktos?

Post: 25 kwietnia 2012, 18:13
autor: maciekx
heheh no większej bredni to nie słyszałem hehehehe musisz mu kremy na zmarszczki nakładać żeby się ściągnął hahahahahahahah

a teraz poważnie
to jest normalne że wyciąga się nierówno ja w F3 miałem połowę naciągu a łańcuch miał tak dużą różnice że w jednym miejscu ustawiałem 2,5 a po przekręceniu kołem kawałek dalej luz był z 5cm że walił łańcuch o wahacz, w twoim przypadku jeszcze bym pojeździł jeśli łańcuch nie grzechocze nie rzęzi to jeszcze bym polatał ale już musisz go kontrolować bo nie za długo pożyje. A co do ustawiania bym ustawiał na te 2,5cm luzu w miejscu gdzie jest luz najmniejszy bo lepiej żeby był ciutkę większy jak za mały żeby nie obciążał łożysk wałka zdawczego i ogólnie wydaje mi się że może narobić biedy jak będzie za mocno naciągniety. jak luz się jeszcze troche zwiększy tak że będzie duża już różnica to wymien napęd i lataj spokojnie

Post: 25 kwietnia 2012, 18:23
autor: wiertło
DaroCBR, tego już nie naprawisz tylko wymiana. A jak będziesz tak jezdził to może dojść do zerwania łańcucha czego Ci nie życzę bo może skończyć się nie przyjemnie dla Ciebie i moto

Post: 25 kwietnia 2012, 18:31
autor: DaroCBR
ok dzieki :) no ten mechanik mowil, ze ten sezon moge spokojnie przejeździc (w okolicach do 5tys km)... ale chyba nie wytrzymam, nie da mi to spokoju hehe ;]
no, wlasnie tak jest, ze w jednym miejscu jest lekki luz, a w innym dochodzi lancuch do wachacza. ale nic nie grzechocze ani nie rzęzi jak to napisał Maciek

Post: 25 kwietnia 2012, 19:19
autor: LENAR
Zmień napęd i mechanika...

Post: 25 kwietnia 2012, 19:28
autor: chanbord
To samo miałem napisać o mechaniku, ale ugryzłem się w palec :D

Napęd i tak jest do wymiany prędzej czy później, a lepiej prędzej bo nierównomiernie wyciągnięty działa nie tylko na bezpieczeństwo ale również na psychikę :)

To może być tylko jedno ogniwo w całym łańcuchu i będą takie efekty. Ja tak miałem. :) Nie czekaj tylko zbieraj kasę i wymieniaj, bo jazda z takim łańcuchem to porażka. Mój już strzelał :)

Oczywiście wiesz, że nie sam łańcuch, a cały komplet wraz z zębatkami? :)

Post: 25 kwietnia 2012, 19:46
autor: pekal1
ten mechanik ma chyba jakieś układy z okolicznym zakładem pogrzebowym xD

Post: 25 kwietnia 2012, 20:03
autor: Siwy_ryry
LENAR pisze:Zmień napęd i mechanika...


Amen.

Post: 25 kwietnia 2012, 20:04
autor: Lukki
O shit :ooo: :ooo: Ten mechanik to chyba od taczek a nie motocykli. Przecież to jest podstawowa wiedza....

To chyba przebiło jednego gościa na forum, który sie kiedyś pytał, czy można dołożyć pamięci ram do komputera w cbr.

Post: 25 kwietnia 2012, 20:29
autor: DaroCBR
hahahaha Wasze odpowiedzi rozwalają :D
oki, bede wymienial :) tak, wiadomo ze caly zestaw! :)
dzieki

Post: 25 kwietnia 2012, 20:42
autor: respol
kolego na naszym forum hondy jest taki dział "Ku przestrodze, wypadki, oszuści " to jest oszust i pacan ten twój mechanik a więc umieść jakieś dane(namiary) na niego żeby inni tam się nie pojawiali, radziłbym ci więcej do niego nie jeździć, masz poprostu koniec napędu i czas powoli rozglądać się za nowym;)

Post: 25 kwietnia 2012, 21:16
autor: LENAR
Ciekawe co by powiedział ten mechanik na opnę z guzem? ...że trzeba dalej jeździć, bo guz się wchłonie? rotfl2: