Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 01:13

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

za duże ładowanie?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2011, 23:38
Lokalizacja: Wyszków
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 0

za duże ładowanie?

Post » 09 sierpnia 2011, 00:17

właśnie wróciłem z garażu bo podjąłem dziś walke z regulatorem :) kupiłem nowy regulator dedykowany do mojego modelu, zrobiłem całą nową instalacje pod regulator nowe kable, kostki, złącza itp czyli nic napewno nie jest zaśniedziałe i nigdzie nie gubi napięcia i teraz mam pytanie, bo mierzyłem ładowanie na zapalonych światłach i miernik pokazuje 15,3 - 15,5V? kable sie nie grzeją są troche ciepłe ale nie jak wcześniej że aż sie topiły ale wydaje mi sie że ładowanie jest za duże? dopiero jak sie załączył wentylator miernik pokazywał 14,8. Dodam że pomiar by na wolnych obrotach. Dzięki z góry za podopowiedzi i rady bo nie chcialby spalić tego regulatora a borykam sie już z tym problemem od tamtego sezonu... :/

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 09 sierpnia 2011, 12:38

Ładowanie nie powinno przekraczac 14,5 V, a na wolnych obrotach ze swiatłami powinno byc troche ponad 13V. Wiec raczej masz cos dalej nie tak, przy takim napieciu bardzo szybko padnie akumulator, zarowki i niestey modół tez dostaje po oczach i moze klęknąc. Ja zawsze przy problemach z ladowaniem sprawdzam opornosc pomiedzy wszystkimi trzema przewodami wychodzacymi z alternatora, dla sc33 powinna ona wynosic od 0,1 do 0,3 ohma - sprawdz kazda mozliwą kombinację. Kontrolnie zrob tez test na przebicie kazdego z nich na mase, faktem jest ze to raczej dzieje sie gdy ladowanie jest za niskie lub go wcale nie ma, ale wg mnie warto to tez przy okazji zweryfikowac. Jesli opornosc bedzie okej i przebicia brak, to moze po prostu masz trefny egzemplarz nowego reglera, bo nic wiecej wpływu na zbyt wysokie ładowanie nie ma.

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 09 sierpnia 2011, 21:51

15,5 V przy 5000 obrotów z tego co pamiętam :)

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 09 sierpnia 2011, 22:16

pekal ma racje 15,5V przy 5k.

 
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2011, 23:38
Lokalizacja: Wyszków
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 0

Post » 10 sierpnia 2011, 00:31

Temat już ogarnięty a mianowicie sie okazało że... mój miernik nie wiem chyba jakiejś produkcji ZSRR pokazywał złe napięcie, kupiłem porządny miernik nie już jak poprzedni za 7 zł tylko z wyższej półki. Teraz przy 5000 obr ładowanie na włączonych światłach pokazuje mi 14,5-14,7 czyli chyba dobrze :) mam nadzieje że teraz troche polatam na tym reglu. Dzięki chłopaki za podpowiedzi i podziękowania dla Pękala któremu zawracałem dziś gitare :D ps. na przyszłość rady dla tych kto bedzie sie z tym borykał że jednak dobry miernik to podstawa żeby cokolwiek zacząć robić.


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość