Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 20:59

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Akumulator, płyn, wydech

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Rejestracja: 24 sierpnia 2011, 10:25
Lokalizacja: Płock/oko
Motocykl: Honda CBR 900 RR FireBlade sc28
Rok produkcji: 1995

Akumulator, płyn, wydech

Post » 09 stycznia 2012, 12:30

Witam ponownie
Koledzy mam kolejnych kilka problemów natury technicznej, w sumie to drobiazgi
Po 1. Mój akumulator powoli umiera i chcę go wymienić (wcześniej pisałem że kumpel ma nówkę na gwarancji i chce się wymienić, bo jego moto się rozbiło, niestety zmienił zdanie). W jaki akumulator lepiej zainwestować, w zwykły czy żelowy?

Po.2. Obecnie nie wiem jaki płyn hamulcowy mam zalany. Chcę uzupełnić go bo jest go na styk,. Moje pytanie jest takie, czy lepiej wymienić cały płyn na Płyn hamulcowy Motul RBF 600 / Factory Line czy mogę go dolać aby uzupełnić poziom?

Po 3. Po zeszłorocznym ślizgu lekkiemu wgnieceniu uległ mój wydech plus kilka porysowań. Czy można obłożyć go nowym karbonem? Jeśli tak to gdzie i za ile można to zrobić?

Dzięki wszystkim za pomocne rady, bez was już w kilku przypadkach bym się załamał, wasze wskazówki są bezcenne  Z góry dziękuję za kolejne. Jest okres zimowy, czyli najlepszy czas na doprowadzenie maszyny do stanu idealnego na kolejny sezon
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 716
Rejestracja: 23 lutego 2010, 18:47
Lokalizacja: Wrocław-W
Pochwały: 12
Motocykl: zawsze HONDA !
Rok produkcji: 0

Re: Akumulator, płyn, wydech

Post » 09 stycznia 2012, 12:39

miroy511 pisze:Witam ponownie
Koledzy mam kolejnych kilka problemów natury technicznej, w sumie to drobiazgi
Po 1. Mój akumulator powoli umiera i chcę go wymienić (wcześniej pisałem że kumpel ma nówkę na gwarancji i chce się wymienić, bo jego moto się rozbiło, niestety zmienił zdanie). W jaki akumulator lepiej zainwestować, w zwykły czy żelowy?

Po.2. Obecnie nie wiem jaki płyn hamulcowy mam zalany. Chcę uzupełnić go bo jest go na styk,. Moje pytanie jest takie, czy lepiej wymienić cały płyn na Płyn hamulcowy Motul RBF 600 / Factory Line czy mogę go dolać aby uzupełnić poziom?

Po 3. Po zeszłorocznym ślizgu lekkiemu wgnieceniu uległ mój wydech plus kilka porysowań. Czy można obłożyć go nowym karbonem? Jeśli tak to gdzie i za ile można to zrobić?

Dzięki wszystkim za pomocne rady, bez was już w kilku przypadkach bym się załamał, wasze wskazówki są bezcenne  Z góry dziękuję za kolejne. Jest okres zimowy, czyli najlepszy czas na doprowadzenie maszyny do stanu idealnego na kolejny sezon
Pozdrawiam


1 - Kolego z tego co sam czytałem ( z doświadczenia jeszcze nie wiem ) to żelowy i do tego varty będzie napewno dobry i długo Ci posłuży.

2 - idzie nowy sezon, to może warto wymienić cały płyn , tym bardziej że nie wiesz co masz zalane i nie wiesz od jak dawna ten płyn tam jest.

3 - Zależy jak i gdzie jest obdarty ten wydech.. może po prostu można go skrócić?

Ale są tutaj bardziej doświadczeni Bracia motonicy, więc poczekajmy na ich opinie.
Pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 1016
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 09 stycznia 2012, 14:06

Siwy_ryry,
podpisuje sie pod tym co napisałeś
1. żelowy bo nie wiem czy do motocykli sportowych w ogóle sa zwykłe .
2.jak nie wiesz co jest zalane to i nie wiesz ile ten płyn jest w moto więc wymiana całego motul lub castrol
3. ja gdzieś z brzegu to go po prostu skróć bo jeśli masz przeciętnej firmy tłumik to nie bedzie sie opłacało go naprawiać .
jaka firma tłumika ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Rejestracja: 24 sierpnia 2011, 10:25
Lokalizacja: Płock/oko
Motocykl: Honda CBR 900 RR FireBlade sc28
Rok produkcji: 1995

Post » 09 stycznia 2012, 20:43

Dzięki za odp
W takim razie kupię lepszy aku firmy Yuasa ale to po wypłacie, bo teraz cienko z kasą, a co do płynu, to fakt lepiej wymienić na nowy i mieć święty spokój, czy butelka 500ml wystarczy? Natomiast jeśli chodzi o wydech, to fakt jest przeciętnej firmy FUEL. A może ma ktoś z was na sprzedanie jakiś wydech w karbonie?

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 09 stycznia 2012, 20:47

miroy511, Kolego wystarczy butelka 500ml i na przód i na tył i jeszcze sporo zostanie :)
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 716
Rejestracja: 23 lutego 2010, 18:47
Lokalizacja: Wrocław-W
Pochwały: 12
Motocykl: zawsze HONDA !
Rok produkcji: 0

Post » 09 stycznia 2012, 21:21

miroy511 pisze:Dzięki za odp
W takim razie kupię lepszy aku firmy Yuasa ale to po wypłacie, bo teraz cienko z kasą, a co do płynu, to fakt lepiej wymienić na nowy i mieć święty spokój, czy butelka 500ml wystarczy? Natomiast jeśli chodzi o wydech, to fakt jest przeciętnej firmy FUEL. A może ma ktoś z was na sprzedanie jakiś wydech w karbonie?


Yuas z tego co wiem też BDB - więc wybór dobry.
Nie wiem czy w Forumowym sklepie nie będzie takiego aku.
Varty na pewno widziałem.

Tak jak Wiertło napisał - starczy płynu !

Pokombinuj coś z tym wydechem.
Na prawdę - jeśli się da to go skróć.
Jeśli nie dasz rady , to znajdzie się ktoś, kto Ci pomoże.
A jak nie to na alledrogo jest ich sporo.
Powodzenia i pozdro!
Pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Rejestracja: 24 sierpnia 2011, 10:25
Lokalizacja: Płock/oko
Motocykl: Honda CBR 900 RR FireBlade sc28
Rok produkcji: 1995

Post » 09 stycznia 2012, 21:26

Dzięki
Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu, to jakim olejem najlepiej zalać silnik? Motul czy Castrol?

Tu znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/castrol-power-gp ... 94875.html
http://moto.allegro.pl/olej-motul-5100- ... 45453.html

Panowie który lepszy będzie do mojego silnika :) ?

PS. Trochę wam marudzę, ale dzięki wam zbieram doświadczenie i w przyszłości sam będę mógł doradzać innym a tym bardziej kumplom z podwórka ;)

Później zrobię foto wydechu i sami ocenicie :)

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 09 stycznia 2012, 21:30

Motul 5100 ester 10W40

[ Dodano: Pon Sty 09, 2012 8:31 pm ]
a co do wydechu tnij go :D zobaczysz jak będzie chodzić :dance:
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Rejestracja: 24 sierpnia 2011, 10:25
Lokalizacja: Płock/oko
Motocykl: Honda CBR 900 RR FireBlade sc28
Rok produkcji: 1995

Post » 09 stycznia 2012, 21:54

Wydech

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 10 stycznia 2011, 22:02
Lokalizacja: turek
Pochwały: 2
Motocykl: Hania CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 09 stycznia 2012, 22:19

Kolego nic tylko ciąć :) Ja u siebie mam aluminiowy i też miałem wgnieciony to wzialem kawalek blachy alu, zanioslem znajomemu zeby mi walcarka ladnie zaokraglil blache i nalozylem na tlumik i zanioslem do obspawania i miodzio za pare groszy zrobione, ale w twoim przypadku jest gorzej. Na forum kolego Misiopajur robi elementy karbonowe, sprobuj sie do niego odezwac czy nie da rady tego naprawic, chyba ze carbon sie nie uszkodzil to wtedy tylko zywica uzupelnij i bedzie dobrze, a w najgorszym wypadku tnij go i skracaj :) tylko przygotuj sie ze bedzie glosno chodzila (no na pewno glosniej niz aktualnie).

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 09 stycznia 2012, 22:33

Tnij to :) Tylko ile utniesz Karbonu tyle musisz w środku uciąć rurki i po sprawie nitujesz i sprawa załatwona :D
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 221
Rejestracja: 10 stycznia 2011, 22:02
Lokalizacja: turek
Pochwały: 2
Motocykl: Hania CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1998

Post » 09 stycznia 2012, 22:40

Zrobi jak uwaza, ale ja bym najpierw probowal naprawic, ciecie w ostatecznosci, a do sezonu jeszcze troche czasu takze zdazy zrobic

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości