Dzisiaj jest 01 maja 2024, 06:41

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

brak ładowania?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 4
Rejestracja: 23 maja 2007, 22:08
Motocykl:

brak ładowania?

Post » 21 października 2008, 17:45

witam. posiadam sc 28 i od pewnego czasu blady nie zapala z rozrusznika. tzn, teraz to juz akumulator padł, ale wcześniej, zapalał bez problemu na starcie w garazu. Problem sie zaczął np po 5 km, po dojechaniu na stacje benzynową. chciałem odpalić a tu rozrusznik ledwie obracał... na pych zapalił natychmiast. przegoniłem bladego kilkanaście kilometrów i ponownie ta sama sytuacja nie zapalił. Jak myślicie wina tkwi w akumulatorze ze juz pradu nie przyjmuje czy raczej w braku ładowania? Jak to mozna sprawdzić? z góry dzieki za odp. pozdrawiam

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 21 października 2008, 18:09

zazwyczaj dlugość życia akumulatora jest przewidziana na 2 lata, ale nikt się tym nie przejmuje i eksploatuje aku do momenyu kiedy nie padnie. kiedyś znalazłem taki link do opisu jak sprawdzić akumulator.

http://www.elektrownie.tanio.net/akumlatory.html

co do sprawdzenia samego ładowania to potrzeba ci do tego miernika elektrycznego. przy zapalonym silniku obroty około 3-5 tys. na zaciskach akumulatora powinno być około 14V. jeśli nie ma to tzreba szulać dalej.

 
Posty: 4
Rejestracja: 23 maja 2007, 22:08
Motocykl:

Post » 21 października 2008, 18:21

ok dzieki bardzo za odp.

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 21 października 2008, 23:12

brak ladownia to czesto spotykany problem w hondzie, cala wina lezy po stronie regulatora napiecia ktory nie ma odpowiedniego chlodzenia i z czasem sie przepala, dlatego jest przykrecony do ramy w taki sposob - gladka powierzchnia , aby rama odprowadzala po czesci z niego temperature, jednak jak juz wielu z was zapewne sie przekonalo to nie wystarcza i regulator z czasem sie przepala, nieprawidlowo pracujacy regulator podaje zbyt wysokie lub niskie napiecie na akumulator, przy dluzszej exploatacji akumulaotr po prostu sie wypala, widac to bardzo wyraznie bo potrafi nawet wygotowac plyn, pokrzywic plytki wewnatrz i doprowadzic do zwarcia w akumulatorze - nawet nowym

regulator napiecia pasuje od wiekszosci hondek np. vfr cbr 600 f2-f3 czy tez innych, pasujacy zamiennik kupisz w intermotors w cenie 300 pln z oferty firmy bikeit ( http://www.bikeit.co.uk/electrics_product.asp?ID=53) , na allegro uzywki juz od 100 widzialem, pasuje rowniez regulator z ducati ktory ma lepszy system chlodzenia - jest na nim radiator, ja po spaleniu regulatora kupilem drugi uzywany od cbr 600 i wkleilem na niego radiator komputerowy ( od chlodzenia procesora ) nigdy wiecej nie mialem problemow z regulatorem napiecia

inna przyczyna to motocykl po wypadku, czesto podczas wypadku zrywaja sie polaczenia masy z wiazki elektrycznej do slinika czy tez ramy, powinienes wziasc schemat do łapy jesli motocykl mogl miec jakas przygode i posprawdzac wszystkie polaczenia - brak masy na ramie objawia sie ledwo siwiecacymi kierunkami i brakiem ladowania, czesto tez dziwnie skaczaca temperatura wody w chlodnicy na wskazniku czujniki wtedy swiruja, jesli moto lezalo na boku i ma spawany dekielek to i uzwojenie moglo byc uszkodzone i byc naprawiane - nieudolnie

powodzonka
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 23 października 2008, 15:12

sprawdz miernikiem ładowanie jak nie masz takiego to jedz tam gdzie sprzedaja akumulatory to ci zmieza jak ładowanie bedzie to aku do wymiany a jak nie bedzie to pierw zacznij od regulatora tzn najlepiej pozycz sprawny od kumpla a jak dalej to samo to mozesz miec uzwojenie alternatora walniete. U mojego braciaka w f2 mu sie zjarał reg podczas jazdy i odpioł tom kostke od regulatora i było ładowanie jako takie ale dojechał do domy z trasy , balismy sie tylko zeby zarówek nie popaliło ... tak ze popatrz na te zeczy no i aku jak jest słabe to niestety juz nie uzdrowisz go ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 414
Rejestracja: 18 lutego 2008, 19:05
Lokalizacja: LONDYN
Pochwały: 7
Motocykl: CBR 929 + YZ 250f +DR-Z 400 E leśny naqrwiacz
Rok produkcji: 2001

Post » 24 października 2008, 10:26

HM!Ja miałem to samo w swojej 929!Kolego na 100 procent juz musisz przewinąc alternator!!!!!Przypilnuj goscia co to bedzie robil zeby zrobil dokladnie--bo alternator pracuje w kapieli olejowej!mi sie zjaral sie juz 2 razy--po drugim razie kolejny raz przewinalem alternator i wymienilem regulator napiecia :( jest jak narazie ok--ciekawe jak dlugo.....ale juz sie cykam jechac tym motocyklem na trase dluzsza niz 200km :(

 
Posty: 4
Rejestracja: 23 maja 2007, 22:08
Motocykl:

Post » 25 października 2008, 13:28

o kurde Chłopaki... co kolejna wizja to bardziej tragiczna z tego co piszecie, a zarazem kasochłonna ;/ dobrze ze juz koniec sezonu, bo troszke mam do porobienia w tym moim moto :( to nieszczęsne ładowanie, łancuch zebatki i tylna guma... no cóż... jest co robić do wiosny... dzięki wielkie jeszcze raz za odpowiedzi. pozdrawiam.

 
Posty: 40
Rejestracja: 05 lutego 2008, 22:10
Lokalizacja: świętokrz
Motocykl: cbr 900 sc 28
Rok produkcji: 0

Post » 01 listopada 2008, 15:03

Standard w bladym, ja juz podobnego posta tu pisałem, i przeszedłem to samo. Więc sie nie stresuj, troche kasy wydasz ale blademu nic nie bedzie. Primo , kup se miernik, 10 zł kosztuje w sklepie elektrycznym jakims, jak sie nie znasz to zapytaj goscia na która pozycje przekrecić, nic skomplikowanego, odpalasz bladego dotykasz tymi igiełkami do klem u akumulatora, i patrzysz ile pokazuje, na swoich obrotach, około 1,2 -1,3 tys bez świateł powinno Ci pokazać, 14,5- 14,8 mniej wiecej, róznie ludzie pisza, jak bedzie 14 to tez nic sie nie dzieje.Jak właczysz swiatła, krótkie to no te 12,8-13 to taki standard ze powinno byc na długich deko moze spasc jeszcze ten wynik. a teraz dajesz mu na około 4- 5 tys obrotów, i patrzysz, na miernik bez świateł powinien miec nie wiecej jak 15 , a przy właczonych którkich/długich nie mniej jak 13,5 jak nie ma tylko pokazuje mniej, ze spada do 11-8 czy tam 12,2 znaczy regulator napięcia do wymiany. Kup ducati energia, nic nie kombinuj z innymi. Te sa najlepsze chyba, mi taki doradzono i z tego co teraz z czasem zmądrzałem to sa chyba najlepsze.zadnych oryginałów, bo sie to samo zrobi, spali i tyle. ducati koło 300 stówek Cie skrobnie, moze wiecej moze mniej. A jak masz dekiel po lewej stronie silnika zrysowany, czy tam cos grzebany juz, spawany czy klejony, to wtedy, a nawet jak i cały jest to sprawdz na kostce łaczącej napiecie, jak go tam nie ma, znaczy ze uzwojenie szlak trafił. Ja juz to wszystko przerabiałem niestety, i regulator zmieniłem najpierw, a poźniej jak na złosc mi uzowoenie sie przepaliło:) Ale jak pech to pech. Pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 110
Rejestracja: 12 października 2008, 12:06
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 03 listopada 2008, 16:45

mi chyba też dziś regulator padł :( nie ma ładowania, pojechałem na moto pod szkołę i rano już coś słabo kręcił ale jeszcze spoko, a po szkole już nie zapalił :/ na pych zaskoczył ładnie, dziś sprawdzę miernikiem napiecie i bede wiedział na 100 co i jak. Gdzie można taki regulator od ducati dostać?? na allegro znalazłem tylko jeden http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M342109 ale tu pisze że głownie do skuterów i motocykli suzuki:/

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 03 listopada 2008, 18:37

to jest jakas zmora 929 z tego co tu widze... :cry:

 
Posty: 40
Rejestracja: 05 lutego 2008, 22:10
Lokalizacja: świętokrz
Motocykl: cbr 900 sc 28
Rok produkcji: 0

Post » 03 listopada 2008, 18:41

http://www.allegro.pl/item471725325_gpm ... v_vfr.html tutaj jest, ducati, ja mam taki, no i w sumie tu na forum mi go polecili, i nie narzekam:) sa tańsze zamienniki, za 185 zł z tego co widziałem, ale kiedys kiedys jak dzwoniłem do goscia co sprzedaje, to facet uczciwie powiedział, ze moze chodzic 3 miesiace moze chodzic 3 lata. tez z radiatorem są. co kto woli.

Awatar użytkownika
 
Posty: 110
Rejestracja: 12 października 2008, 12:06
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2000

Post » 03 listopada 2008, 22:14

nie nie wiem co jest może jakaś wada fabryczna, mierzyłem miernikiem to czy na wolnych obr. po zagrzaniu silnika czy ze swiatłami to stale pokazuje 12.5 V (ze swiatłami troszke mniej ) tak samo na 4-5 tys. obr. wiec prawdopodobnie regulator siedzi :/
chryczu

ten link co mi wysłałes to nie wiem czy taki mi podejdzie bo tam jest wyraznie CBR 900RR 92-99 a moja jest z 2000 r. :/

[ Dodano: Pon Lis 03, 2008 9:55 pm ]
http://allegro.pl/item469917722_regulat ... f4_fs.html a taki podejdzie ??

[ Dodano: Pon Lis 03, 2008 9:57 pm ]
a od 954 też może być ???

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości