Strona 1 z 1
Problem z chłodnicą.

:
16 lipca 2013, 20:22
autor: piotrek689
Witam w mojej cbr 900 sc28 silnik sc33 mam problem wycieka mi olej przez korek od chłodnicy. Sprawdziłem czujnik nagrzewając opalarką i nie podskoczyła temperatura na wskaźniku przy liczniku. Wentylator też się nie włącza. Próbowałem kablami bezpośrednio z wentylatora do akumulatora ale bez skutków. Czy problem tkwi w czujniku temperatury chłodnicy? I jeszcze jedno pytanie czy czujnik będzie pasował od sc33 ?

:
16 lipca 2013, 20:34
autor: cbrstreet
trochę mieszasz temat

o której chłodnicy piszesz

oleju czy cieczy

cieczy ma wskaźnik w liczniku
masz dwa czujniki cieczy w chłodnicy i w silniku


:
16 lipca 2013, 22:53
autor: piotrek689
Chodzi mi o chłodnicy cieczy. Ten w chłodnicy tak jak wyżej pisałem próbowałem sprawdzać podgrzewając. A ten w silniku niemam pojęcia w którym miejscu. I wracam do pytania wyżej z wentylatorem? Koledzy mi narzucali że może być walnięta pompa wody lub zacięty termostat czy coś w tym stylu.

:
16 lipca 2013, 22:57
autor: cbrstreet
ten w silniku odpowiada za wskazówkę w liczniku
a ten w chłodnicy za załączanie się wentylatora

wymień czujnik nie jest drogi


:
19 lipca 2013, 18:50
autor: piotrek689
Ale dlaczego podłączając bezpośrednio pod akumulator wentylator nie reagował ?

:
19 lipca 2013, 19:08
autor: Marenio
a który przewód podłączasz kolego ?.
Najlepiej jak zdejmiesz przewód z czujnika wkreconego do chłodnicy i zetkniesz z ramą bądź inną metalową częścią motocykla jednoczesnie mając stacyjkę przekręconą na pozycję ON (stacyjka załącza obwód zapłonu oraz obwód wentylatora jednocześnie).

:
20 lipca 2013, 18:02
autor: piotrek689
ok wentylator działa tak jak wyżej kolega kazał sprawdzić. Jeszcze co zauważyłem to kiedy spuszczałem ostatni olej z silnika zauważyłem niewielkie ilości płynu chłodniczego borygo. Czujnik zamówiony w drodze poczta jedzie.
[ Dodano: Nie Lip 21, 2013 10:47 pm ]
Wszystko jasne dzisiaj przed przejażdżką zalałem wodę do chłodnicy, postawiłem a w środku silnika olej zrobił się jasny a w chłodnicy brakowało połowy wody. Spuściłem cały olej w którym była cała woda z chłodnicy. Wywnioskowałem że do wymiany uszczelka pod głowicą. I jeszcze pytanie czy zrobię tą uszczelkę spuszczając silnik na śrubach czy trzeba wyjmować cały z ramy?