Dzisiaj jest 29 marca 2024, 11:03

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem ze skrzynią.

Skrzynia

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 3
Rejestracja: 31 października 2014, 02:38
Motocykl: 900rr sc28
Rok produkcji: 1992

Problem ze skrzynią.

Post » 17 grudnia 2014, 22:26

Witam. Od roku posiadam 900rr SC28. Problem zaczął się niedawno. Mianowicie na drugim biegu gdy ciągnę go w czerwone pole wpada jakby na luz i dosłownie po sekundzie ciągnie dalej. Zauważyłem też, że przy wysokich obrotach nie mogę wbić 3. Na innych biegach wszystko ok. Co to może być? Pamiętam, że w F3 ślizgała się też 2 i trójka. Wymieniliśmy płytki i było ok.

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Problem ze skrzynią.

Post » 17 grudnia 2014, 23:42

Sprzęgło kolego
tarcze sprzęgłowe poleca w komplecie z przekładkami , sprężynami i olejem

 
Posty: 3
Rejestracja: 31 października 2014, 02:38
Motocykl: 900rr sc28
Rok produkcji: 1992

Re: Problem ze skrzynią.

Post » 18 grudnia 2014, 00:28

Tak też myślałem :) dzięki wielkie !

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Problem ze skrzynią.

Post » 18 grudnia 2014, 14:11

Czy aby na pewno ?, Jesli bieg wyskakuje, a po chwili znow sie zazębia - to raczej padniete jest sprzegło, ale kłowe na kole zebatym drugiego biegu wewnatrz skrzyni biegow ---> czyli usterka jednego lub kilku kół zebatych + mozliwe ze rowniez wodzik i pamiętnik - wiec niestety silnik do rozłozenia, i dodatkowo jeszcze uszczelki i znacznie wiecej roboty. Tym bardziej ze temat dotyczy biegu nr 2, od ktorego skrzynia w 97% zaczyna klękać.....
Zuzyte sprzegło (to "zwykłe") nie daje takich objawow, gdyby sie slizgało - to przeciez na kazdym biegu a w szczegolnosci na tych wyzszych (4,5,6) oraz przy wiekszym otwarciu przepustnicy, na niskich biegach nie zawsze to czuć. Dodatkowo brak mozliwosc zapiecia 3-ki, to tez nie wina sprzegla, bo przeciez w kazdym motocyklu z klową skrzynia biegów biegi da sie przelaczac bez uzycia sprzegła i wychodzi to zazwyczaj bardzo gładko i bez wiekszego wysiłku - wiec w tym przypadku kwestia zuzycia sprzegla jest conajmniej watpliwa.....

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Problem ze skrzynią.

Post » 18 grudnia 2014, 14:40

prowokacja poślizgu sprzęgła według mnie zależy od stylu jazdy/obchodzenia się sprzętem
żeby bieg przebić w górę w moich zabawkach muszę zawsze sporo gazu odpuścić w sc57 muszę gaz chyba całkowicie zamknąć
udało mi się kiedyś zniszczyć sprzęgło spalająć je i objawy były dziwne bo nie szło ustawić bo ja się nie ślizgało to ciągło to było normalnie

Awatar użytkownika
 
Posty: 79
Rejestracja: 12 maja 2011, 08:09
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: SC28 NH1F
Rok produkcji: 1992

Re: Problem ze skrzynią.

Post » 16 lutego 2015, 19:50

sprawdź ustawienie przekładek metalowych. Powinny być ustawione gratem (ostrą krawędzią) do silnika, a zfazowaną (do operatora :))

 
Posty: 8
Rejestracja: 17 sierpnia 2015, 19:25
Motocykl: Honda CBR 900RR Sc28
Rok produkcji: 1994

Re: Problem ze skrzynią.

Post » 17 sierpnia 2015, 20:00

Siema, podłączam się do tematu zużytych skrzyń biegów,
przedstawię mój problem. Drugi bieg wypada przy ok 4 tys obr, bez różnicy czy ostro odkręcę czy spokojnie zwiększam obroty,
I moje pytanie jest takie: Jaka technikę jazdy obrać podczas przyspieszania, żeby pominąć 2 bieg, ( na jakich obradach, jak szybko odkręcać manetkę
I kilka innych porad, z góry dzięki
Pozdro

 
Posty: 110
Rejestracja: 21 grudnia 2010, 14:30
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: cbr900
Rok produkcji: 0

Re: Problem ze skrzynią.

Post » 17 sierpnia 2015, 22:43

ostro p.i.z.d.a w palnik i zaro trójkę, to nie maluch nie zdechnie :diabel2: :diabel2: :diabel2:

a tak powaznie mozna latac normalnie tylko troche wyzszse obroty i wtedy 3... innego wyjscia nie masz, ale najlepiej wymienic skrzynie biegow i problem z glowy. tylko sprawna

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Problem ze skrzynią.

Post » 18 sierpnia 2015, 14:12

Słyszałem ze podobno jak się bieg wrzuci i dźwignię przytrzymie to bieg trzyma.
I jeszcze słyszałem że to ponad1500zł taka naprawa

 
Posty: 8
Rejestracja: 17 sierpnia 2015, 19:25
Motocykl: Honda CBR 900RR Sc28
Rok produkcji: 1994

Re: Problem ze skrzynią.

Post » 18 sierpnia 2015, 14:47

Z tym " ostro w palnik to jeszcze nie na moim etapie " bo z czerwonego pola wbić dwójkę trochę ryzykowne, i to jeszcze zużytą,
Chyba zostanę przy mojej poprzedniej technice dwójkę lekko i zanim zdąży wyskoczyć ratuje się trójką

A inaczej ile musze odpuścić manetkę z czerwonego pola żeby wrzucić dwójkę żeby nie musiała ciągnąć i wtedy ładnie 3

 
Posty: 110
Rejestracja: 21 grudnia 2010, 14:30
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: cbr900
Rok produkcji: 0

Re: Problem ze skrzynią.

Post » 18 sierpnia 2015, 17:34

moze dziala jak w skrzyni wodziki sa cale i nie przytarte ale z reguly jak jassi bieg sie sypie to zewnetrzne wodziki sa poprzycierane dlatego moze wyskoczyc bieg nawet jak sie przytrzyma dzwignie. znajomy robi za 600zl taki zabieg z wyciagnieciem pieca, ponoc jest troche roboty plus koszt skrzyni...
kto Ci każe krecic do czerwonego pola, 7-8tys obr i 3bieg. zreszta sam musisz wyczuc jak jest dla Ciebie najlepiej, z czasem dwójka będzie Ci szybciej wyskakiwać zanim zdążysz dodać porządnie gazu

 
Posty: 8
Rejestracja: 17 sierpnia 2015, 19:25
Motocykl: Honda CBR 900RR Sc28
Rok produkcji: 1994

Re: Problem ze skrzynią.

Post » 18 sierpnia 2015, 20:33

Dzięki za cenne porady, zrozumiałem, że tak się nie da jeździć,
900rr niestety poprzedni właściciele nie poszanowali,
Remont nie unikniony, ile synchro gaźników kosztuje z regulacją zaworów ?

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość