Strona 1 z 1

Głosne stuki w silniku

Post: 15 maja 2009, 21:33
autor: jachu_50
Witam serdecznie jestem nowym uzytkownikem forum . Kupiłem swojego pierwszego Bladego (sc 28 1994r )miesiac temu motocykl sprowadzony przebieg około 60 tys. Silnik chodził czysto, równo miał normalna moc. Nie brał oleju.Rozrządu nie sprawdzałem bo mechanik nie mial czasu zrobiłem maxymalnie 1000km. Wczoraj pojezdzilem sobie dosc ostro kilka razy na gumie (1 bieg z gazu) wszystko ok. Dzisiaj chcialem sie porzejechac odpaliłem motocykl rozgrzał sie trwało to okoló 3 min ....i nagle głosne stuki metaliczny dzwiek podobny dzwiek mialem kiedys w aucie jak pekł wałek rozrzadu. Szybko zgasilem moto. Po chwili odpalilem i nadal te same glosne stuki tak jakby w srodku cos cie zozszypalo i niemilosiernie uderzalo o wnetrze silnika.Słyszamem kiedyc jak chodzi r1, w której stukala panewka jednak stukanie panewki byn ajmniej w tym przypadku było 5 razy cichsze i lagodniejsze niz stukanie w moim motocykl. Prosze o pomoc moze ktos był w podobnej sytuacji. :(

Post: 14 marca 2011, 21:59
autor: wroclawianinek
mam to samo cos z prawej strony mi tlucze im wiecej gazu tym mocniej , ale bardzo mocno az tak nie stuka , ale cos sie tam tez musialo rozsypac

Post: 14 marca 2011, 22:35
autor: Mikele
Z prawej strony często grzechocze, szumi (jak kto woli tak nazywa) kosz sprzęgłowy. Naciśnij sprzęgło, jak ucichnie to kosz.

jachu_50, potrafisz ocenić skąd dźwięk dobiega? Któraś ze stron, czy przód? Tłucze tylko na wolnych czy cały czas?

Post: 15 marca 2011, 08:41
autor: ADAM3009
WITAM.CZY KTOŚ WIE ILE MOZE KOSZTOWAC WYMIANA PANEWEK W CBR-CE 900?JESLI TAK TO NAPISZCIE.

Post: 15 marca 2011, 10:28
autor: ryloo
Nie baw się w wymianę panewek bo ten biznes nie jest opłacalny, a po drugie pojeździsz z 500 km i znowu zacznie stukać. Trzeba szukać nowego pieca. Pozdrawiam

Post: 18 marca 2011, 16:32
autor: aribike
O kurde :D Ale się pospieszyliście z tymi odpowiedziami :D Ciekawe co to mu tak stukało tak apropo :)

Post: 18 marca 2011, 20:12
autor: szczurek83
ha ha moze dopiero aie wyjaśni bo czekał na jakieś info od forumowiczów :P

Post: 24 marca 2011, 20:26
autor: Tomektw
też mam to samo puka z prawej strony. :wnerwiony:

[ Dodano: Wto Mar 29, 2011 1:15 pm ]
Ja dałem moto do sprawdzeni i umnie wypalił się tłumik końcowy i dla tego tak pukało.

Post: 15 listopada 2013, 21:44
autor: grymas
Witam wszystkich, pozwolę sobie podpiąć się do tematu.
Mam problem w moim XX, Przy obrotach około 3 tys (na wolnych obrotach i po przekroczeniu 3 tys. jest OK) dziwnie grzechocze coś jak by odgłos blachy poluzowanej na postoju i w czasie jazdy. Szukałem i nic nie znalazłem może ktoś miał podobny przypadek i rozwiązał problem.
Byłem w serwisie moto to chcieli mi pół silnika wymienić.
Pozdrawiam

Post: 16 listopada 2013, 00:17
autor: KRzycho
XX ma raczej trwałe silniki, więc w twoim przypadku zacząłbym od sprawdzenia czy nie poluzowały się śruby któregoś z kolektorów, czy to nie wina wydechu, ewentualnie mogło coś innego się odkręcić. Do silnika zaglądałbym dopiero po wyeliminowaniu wymienionych przyczyn. Niestety mnie też dotknął problem stukających silników, najpierw w 1000RR, a póżniej w 954. Mit niezawodności Hondy prysł. Kupić silnik do jednego jak i drugiego modelu graniczy z cudem, a jak już jest to w cenie zbliżonej do połowy wartości motocykla! Po tych przygodach rozstałem się niestety z Fajerami po 7 latach ujeżdżania różnych modeli. No i od jakiegoś czasu mój garaż wypełnia....... R1.

Post: 16 listopada 2013, 12:51
autor: grymas
dzięki kolego muszę posprawdzać wszystko. to nowy nabytek okrzyknięty niezawodnością dlatego jest w moim posiadaniu, zobaczymy jak długo. Pozdrawiam i dzięki za info i jak przystało LWG