Strona 1 z 2

regulator-alternator

Post: 01 lipca 2009, 21:57
autor: kamil80
panowie moze mi pomozecie z naprawa mojego bladego...jak mozna sprawdzic regulator czy dziala sprawnie i alternator dobre napiecie daje ??? cbr 900 z 1993 roku !!! jak podlanczam 3 zolte kable od alternatora do wtyczki to po chwili grzeja sie strasznie i zaczynaja topic sie!!! nie wiem tez jaka ma byc ich kolejnosc we wtyczce poniewaz kable byly uciete....PLEASE HELP!!!

Post: 01 lipca 2009, 23:13
autor: cziken929
kolejność nieistotna, mierzysz napięcie miedzyfazowe napięcie zmienne biegu jałowego ok 30V, zwarcie na masę każdej fazy oraz napięcie ładowania na klemach aku ok 14.5V przy 5 krpm. Najprawdopodobniej masz uszkodzony regler ;)

oki

Post: 01 lipca 2009, 23:26
autor: sisi1623
jak sie przewody grzeja to musi byc napiecie. tylko czy nie gubi teraz pradu gdzies. wina reglera a moze i alter.
(skad ja znam ta sprawe.......3 razy to samo mialem :028: :028: :028: :wnerwiony: )

Post: 07 lutego 2010, 21:59
autor: cbrcbr
WITAM WSZYSTKICH
U MNIE JEST TEN SAM PROBLEM. LATEM POSZEDŁ DYM Z KOSTKI ŁĄCZĄCEJ PRZEWODY ALTER I REGU. STRACHU BYŁO CO NIEMIARA BO 2 DZIEŃ MASZYNE MIAŁEM. WYMIENIŁEM REGU NA NOWY Z PIĘKNYM ŻEBROWANIEM, ZAŁOŻYŁEM BEZPIECZNIKI NA PRZEWODU I LIPA DALEJ. MOTO PRACUJE I ŁADUJE NORMALNIE I ZROBIŁEM TAK W SEZONIE OK 5 TYS KM ALE W WOLNEJ CHWILI ZDEJMUJE ALTERNATOR DO SPRAWDZENIA. JAK SIĘ POPRAWI TO NAPEWNO RECEPTĘ NAPISZE ALE TEN TEMAT CHYBA JESZCZE KTOŚ JUŻ TU WAŁKUJE JAKIŚ CZAS.
POZDRAWIAM I NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI

Post: 08 lutego 2010, 00:44
autor: PS BXL
witaj kolego, przywitac sie by wypadalow innym dziale jako nowy czlonek

Re: oki

Post: 13 lutego 2010, 21:57
autor: cbrcbr
sisi1623 pisze:jak sie przewody grzeja to musi byc napiecie. tylko czy nie gubi teraz pradu gdzies. wina reglera a moze i alter.
(skad ja znam ta sprawe.......3 razy to samo mialem :028: :028: :028: :wnerwiony: )


WITAM
CZY W KOŃCU UDAŁO SIĘ NAPRAWIĆ CZY DALEJ TAK JEST

Post: 20 kwietnia 2010, 22:07
autor: figus239
Uuu To sobie chyba narobiłem lipy. Postanowiłem zmienić sobie w moim moto zadupek na nowszy, i musiałem wywalić wypełnienie z zadupka.

Złożyłem wszystko na nowo podłączyłem kostki na swoje miejsce i odpaliłem maszyne... po chwili zauważyłem ze zaczeły się kopcić kable przy kostce łączące alternator i regulator, pozatym regulator zrobił się ciepły. Co mogło się stać, w czym szukać przyczyny?? Wcześniej było wszystko ok. Pozdrawiam.

Post: 20 kwietnia 2010, 23:20
autor: sasza_19
zobacz czy kostki nie sa zasniedziale popsikaj je nawet WD40

Post: 22 kwietnia 2010, 09:01
autor: mlodyelo
Witam wszystkich mam problem tego typu mianowicie walnął mi regulator i aku wiec kupiłem aku nowe i zmieniłem regulator i pytanie czy takie napięcie są dobre: samo aku-12,6V po odpaleniu motoru podnosi się do 14,4V a po dodaniu gaza maleje do 13,6V i następny zły obaw to to że uciekły mi kierunki i tylne światło mijania a bezpieczniki są ok a kierunki są ledowe a wiec małe prawdopodobieństwo aby się poprzepalały same od siebie z góry dzieki za pomoc pozdrawiam Piotr

Post: 27 kwietnia 2010, 22:13
autor: figus239
U mnie to była wina nie przykręconego regulatora do masy. Przykręciłem go i juz się nie grzeją kable.

Natomiast regulator po odpaleniu motocykla zrobił się ciepły, norma????

Post: 13 czerwca 2010, 03:26
autor: siarka555
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

heheheh zeszły sezon przywitałam tym samym problemem.... nie znam się na tym.. ale mój the best specjalista to naprawił...hehe :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: :jupi: pozdro słodko :P :P :P :P :P :) :) :) :) :)

Post: 13 czerwca 2010, 09:31
autor: blazej33
sasza_19 pisze:zobacz czy kostki nie sa zasniedziale popsikaj je nawet WD40


I trzymaj z daleka od styków WD-40 !!!