Strona 1 z 2

Świerzo kupiona cbr-ka i kilka problemików

Post: 18 kwietnia 2010, 00:57
autor: aribike
Witam. Sprowadziłem z Anglii sc28 1994r. Jest zadbany, ma karbonowe wykończenia, silnik śmiga ładnie (i mam nadzieję że mnie nie zawiedzie tak jak w gsxr 750w, poszła panewka:/). Mam tylko kilka głupich pytań. Jadąc na 2 biegu przy 3tys. obrotów jak zacznę przyspieszać w tle delikatnie słychać metaliczne tyrkotanie, które po wzroście obrotów zanika, co to może być ? Dodam że rozrząd był wymieniany. A może to nic groźnego i tak ma być ? Bo tak to silniczek ślicznie chodzi :) 2 problem - zauważyłem że nie świeci mi się ani 1 zegar. Sprawdzę bezpiecznik, jeśli nie to podejrzewam że wszystkie żarówki ? Trzeba wyjmować szybkę itd żeby je wymienić czy jakoś się tam dostanę ? :P (wiem dziwne trochę, ale ogólnie motor jest dość zadbany, może koleś śmigał tam tylko w dzień :)) Linka ssania jeszcze też trochę ciężko chodzi, ale to banał to sobie poradzę. Ooo i jeszcze taki bzdet. Ciężko wyłączyć światła drogowe, przycisk nie chce się obstryknąć z powrotem, muszę lekko i idealnie prosto go wcisnąć wtedy czasem odskoczy. Ciężko rozebrać tą puszeczkę i to zrobić ?
I tak na marginesie, dużo wam palą przy szybkiej jeździe ? :)
I napiszcie jeszcze jak zmieniacie z 1 na 2, jak najlepiej to robić żeby nie zepsuć szybko skrzyni. Na pewno lepiej ze sprzęgłem, ale teraz : lepiej na niskich obrotach 2 już zapiąć i grzać czy lepiej kręcić na 1 i potem 2 ? :)

Post: 18 kwietnia 2010, 07:07
autor: cerber666
sprawdz bezpieczniki,wszystkie kostki i czy masa sie gdzies nie poluzowała,a jak nie to miernik elektryczny i sprawdzasz skąd prad nie dochodzi bo moze sie okazac,że przełącznik masz CENZURA....ny przy kierownicy,co do rzegotu to może byc mylne wrażenie podczas jazdy,a co do zmiany bez sprzegła to osobiscie nie polecam,lepiej na koło postawic na 2 ze sprzegła.Ile dałes za cebre w anglii?

[ Dodano: Nie Kwi 18, 2010 7:10 am ]
A pali mi do 8 litrów przy maxymalnym pałowaniu,a mam załozone dynojety,k&n i sportowy wydech,wczesniejsza sc33 miała o połowe mniejszy przebieg,była takze w super stanie a paliła nawet do 11,nie wiem czemu???ale z tego co sie orientuje to przy ostrej jezdzie niektóre łykaja 10-11l

Post: 18 kwietnia 2010, 09:26
autor: aribike
Tak prawdę mówiąc ja jej nie sprowadziłem tylko typas od którego ją w Polsce już odkupiłem. Ale właścicielem ja będę 1 rozumiecie :P Na umowie jest 1350 funtów, czyli coś koło 4000zł, nie wiem czy to prawdziwa cena czy może zmniejszona. Ja w każdym bądź razie dałem mu za nią 5900. W sumie też nie dużo i jeśli będzie chodziła gicio to będę bardzo zadowolony z zakupu :)

Post: 18 kwietnia 2010, 15:10
autor: Honda
Te brzeczenie czy jak to nazwac ustepuje powyzej 5000 rpm? Jezeli o tym mowisz to u mnie tez jest takie cos delikatnie slyszalne ale powyzej 5000 obrotow przestaje. Slyszalem to w kilku CBR na Youtube.

PS: Moto sezon po wymianie rozrzadu

Post: 18 kwietnia 2010, 19:22
autor: Maki
Co do przycisku od świateł drogowych, to powiem Ci,że to ich mankament. Ja latam SC33 i mam tak samo, trzeba bardzo powoli odbijać. Myśle, że to niewielki problem.

Post: 18 kwietnia 2010, 20:02
autor: Honda
Maki pisze:Co do przycisku od świateł drogowych, to powiem Ci,że to ich mankament. Ja latam SC33 i mam tak samo, trzeba bardzo powoli odbijać. Myśle, że to niewielki problem.


Racja, tez tak mam. Moj sposob na przelaczanie krotkie\dlugie to nie wciskanie do konca przelacznika tylko z wyczuciem do momentu kiedy swiatlo sie przelaczy.

Post: 18 kwietnia 2010, 21:46
autor: toper-utl
Honda pisze:
Maki pisze:Co do przycisku od świateł drogowych, to powiem Ci,że to ich mankament. Ja latam SC33 i mam tak samo, trzeba bardzo powoli odbijać. Myśle, że to niewielki problem.


Racja, tez tak mam. Moj sposob na przelaczanie krotkie\dlugie to nie wciskanie do konca przelacznika tylko z wyczuciem do momentu kiedy swiatlo sie przelaczy.


u mnie to samo.

Post: 18 kwietnia 2010, 22:12
autor: aribike
No to w takim razie nie będę tego robił i się pomęczę kiedy będę musiał użyć, na szczęście w trasy w nocy nie śmigam :P A żeby wymienić te lampki od zegarów to jak zdejmę tylko szybkę to wystarczy żeby zrobić ? I jeszcze jak u was z nagrzewaniem płynu chłodzącego ? Bo u mnie nawet na bardzo długim postoju nie podejdzie pod czerwoną kreskę, długo trzeba nawet czekać żeby do połowy doszło. Ale ogólnie dochodzi. Czy to normalka czy może termostat nie domyka ?

Post: 19 kwietnia 2010, 16:56
autor: Honda
aribike pisze:No to w takim razie nie będę tego robił i się pomęczę kiedy będę musiał użyć, na szczęście w trasy w nocy nie śmigam :P A żeby wymienić te lampki od zegarów to jak zdejmę tylko szybkę to wystarczy żeby zrobić ? I jeszcze jak u was z nagrzewaniem płynu chłodzącego ? Bo u mnie nawet na bardzo długim postoju nie podejdzie pod czerwoną kreskę, długo trzeba nawet czekać żeby do połowy doszło. Ale ogólnie dochodzi. Czy to normalka czy może termostat nie domyka ?


Termostat, W takie cieple dni jak teraz w miescie przy kazdym postoju na swiatlach mam okolo 100 stopni.

Post: 19 kwietnia 2010, 21:07
autor: toper-utl
aribike pisze:No to w takim razie nie będę tego robił i się pomęczę kiedy będę musiał użyć, na szczęście w trasy w nocy nie śmigam :P A żeby wymienić te lampki od zegarów to jak zdejmę tylko szybkę to wystarczy żeby zrobić ? I jeszcze jak u was z nagrzewaniem płynu chłodzącego ? Bo u mnie nawet na bardzo długim postoju nie podejdzie pod czerwoną kreskę, długo trzeba nawet czekać żeby do połowy doszło. Ale ogólnie dochodzi. Czy to normalka czy może termostat nie domyka ?


Tak jak wyżej termostat moze sie spsuł i nie domyka.
Zarowki w liczniku, z tego co pamietam, wymienia sie od spodu licznika - wyciagasz kable razem z gumą w którą są zalane i masz zarowki w łapie.

Post: 19 kwietnia 2010, 21:16
autor: aribike
toper-utl pisze:
aribike pisze:No to w takim razie nie będę tego robił i się pomęczę kiedy będę musiał użyć, na szczęście w trasy w nocy nie śmigam :P A żeby wymienić te lampki od zegarów to jak zdejmę tylko szybkę to wystarczy żeby zrobić ? I jeszcze jak u was z nagrzewaniem płynu chłodzącego ? Bo u mnie nawet na bardzo długim postoju nie podejdzie pod czerwoną kreskę, długo trzeba nawet czekać żeby do połowy doszło. Ale ogólnie dochodzi. Czy to normalka czy może termostat nie domyka ?


Tak jak wyżej termostat moze sie spsuł i nie domyka.
Zarowki w liczniku, z tego co pamietam, wymienia sie od spodu licznika - wyciagasz kable razem z gumą w którą są zalane i masz zarowki w łapie.


Wiem że od spodu, pytałem czy trzeba wyciągać szybkę czy da się to zrobić niczego nie rozbierając ? :P

Skąd wziąć termostat do sc28 ? :)

Post: 19 kwietnia 2010, 21:35
autor: bodzio550
Nic nie rozbierasz, wyciągasz żarówkę razem z gumką. :p a termostat to allebzdroo lub larsson lub serwis honda ;p