Strona 1 z 1

Oględziny silnika

Post: 26 kwietnia 2010, 14:53
autor: Paweł87
Witam, ostatnio znalazł sie w moich rękach silnik od cbr sc28, tyle że mam nie potwierdzoną informacje że może być zatarty. Czy jest jakiś bezinwazyjny sposób na sprawdzenie czy wszystko z nim ok?? albo na jakiej podstawie można przewidywać że coś jest nie tak ??


P.S Silnik będzie na sprzedaż z całym osprzętem + kolektory i wydech Micron Carbon
http://picasaweb.google.pl/pako987/SilnikCBRSC28#

Post: 26 kwietnia 2010, 15:03
autor: miki1406
Zrzucasz miskę olejową i sprawdzasz, czy nie ma w niej opiłków panewki... Gładź cylindrów nie może miec przebarwień... No i standardowo sprawdzasz, czy luźno wał chodzi w karterach.

Post: 26 kwietnia 2010, 20:57
autor: Paweł87
Znalazłem w misce kilka złotych opiłków więc rozkręciłem silnik, wszystko wygląda ok. Ale ekspert ze mnie marny, więc proszę o ocenę tych panewek. Nie mają żadnych głębokich rys, tylko na jednym korbowodzię są nieco bardziej widoczne zużycia na bokach.

http://picasaweb.google.pl/pako987/SilnikCBRSC28#

Post: 26 kwietnia 2010, 21:13
autor: volvosan
witam.jak opilki sa zlote to cos juz jest nie halo ze skrzyni moga byc ale sa szare zlote oznaczaja tylko jedno panewy, no i teraz skladajac to do kupy pamietaj o odpowiedniej sile docisku bo dlugo nie pochodzi.

Post: 26 kwietnia 2010, 23:49
autor: toper-utl
Niepotrzebnie rozkrecales ten silnik przed odpaleniem, no chyba ze tych opilkow było poł kilo ;) .
Panewki to jeden z najwazniejszych elementow silnika i demontuje sie je tylko kiedy to absolutnie konieczne.
Twoje według mnie jeszcze by pochodziły. Teraz musisz z dynamometrem składać a i tak fabryka to nie będzie.