Dzisiaj jest 01 maja 2024, 14:55

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

wyskakująca dwujka

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 5
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 22:47
Lokalizacja: ostrów ma
Motocykl: honda CBR 900 RR SC29
Rok produkcji: 0

wyskakująca dwujka

Post » 16 czerwca 2008, 23:01

Witam Od niedawna jestem posiadaczem cbr 900 sc 29 ze strony dowiedziałem się już ze jest to sc28 tylko wypust na francję a w papierach ma sc33 nie wiedzieć czemu? :D Ale ja nie o tym Mam mały problem z drugim biegiem po przekroczeniu 7-8 tyś obrotów wyskakuje Na pozostałych biegach nie ma żadnego problemu I fajer kręci do końca Choć nie miałem jeszcze okazji zakręcić go na 6-tce do 14 tysi :-))) Pomóżcie to moje pierwsze moto i na mechanice wcale sie nie znam Czeka mnie wymiana skrzyni??? czy da się to jakoś naprawić??? następna kwestia to ssanie Ja odpalam moto na zimnym wyciągam ssanie i start Pali bez problemu Obroty to okolo 1500 po 20-30 sekundach przechodzą na 2500-3000 i już zamykam ssanie I nie ważne czy moto stoi w garażu dzień tydzień czy osiem godzin Czy tak powinno być???

[ Dodano: Pon Cze 16, 2008 11:42 pm ]
jeszcze jedno pytanko Chodzi mi o koszyk trzymający czaszę Widzę na zdjęciach innych sc28 to koszyk wychodzi z "boków" ramy nad górną półką łączy sie i idzie do lusterek przypominając literę H U mnie ten koszyk przypomina literę U mocowany jest do ramy w centralnym punkcie jak bak i idzie do lusterek Czy to jest od innego modelu?? czy jak? Pytam bo jest przegięty i chcę zmienić Nie wiem czego mam szukać

Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Rejestracja: 21 maja 2008, 19:11
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2008, 04:52

Czytając takie posty wszystko opada.. zajmij się lepiej ogrodnictwem - przynajmniej przyzwyczaisz się do gleby :D Nie wiesz czym jeździsz , nie masz pojęcia o podstawowych sprawach związanych z obsługą motocykla więc zakładam ,że jeździć też nie umiesz zważywszy na fakt ,że to Twoje pierwsze moto. Kaszana stary.. życzę Ci dobrze ,ale jest spore prawdopodobieństwo ,że tak nie będzie.

[ Dodano: Wto Cze 17, 2008 4:53 am ]
marcinsc29 pisze:strony dowiedziałem się już ze jest to sc28 tylko wypust na francję a w papierach ma sc33 nie wiedzieć czemu

Ja wiem ,ale nie powiem bo po co masz się denerwować :lol:
Za odwagę trzeba płacić. Strach jest za darmo.

Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Rejestracja: 18 czerwca 2007, 07:55
Lokalizacja: Koszalin
Pochwały: 1
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2008, 08:05

czeka cię remont skrzyni, najprawdopodobniej wytarty zęby kłowe zębatek drugiego biegu, i przynajmniej 1 wodzik też prawdopodobnie wytarty, a jak przejeździsz tak cały sezon to prawdopodobnie jeszcze bębenek wyszczerbisz

 
Posty: 5
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 22:47
Lokalizacja: ostrów ma
Motocykl: honda CBR 900 RR SC29
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2008, 09:13

beyontruh Dzięki za rade ale raczej nie skorzystam Jeździć się uczę Ciekawe czy Ty urodziłeś się i już umiałeś jeździć Jak na razie pomału zaczynam podrywać na koło i potrafię stawać na niej przy prędkości około 80 km/h i przejechać ze 300 m A jeśli chodzi o obsługę moto to jak ją kupiłem to była w opłakanym stanie Powinieneś ją wtedy zobaczyć Wydaje mi się że ja zakupiłem swoją cberkę właśnie od kogoś kogo masz na myśli. (ja nie mam bogatych rodziców) :lol:

[ Dodano: Wto Cze 17, 2008 10:18 am ]
kazan muszę szukać całej skrzyni czy można gdzieś dokupić te tryby i po prostu wymienić???

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2008, 12:42

co do skrzyni to niewątpliwie czeka cie remont.
co do jazdy to najpierw naucz się jeździć na 2 kołach bo w taki sposób motocykliści przemierzają większość swoich tras. naucz się właściwej pozycji w zakrętach, jak hamować jak poprawnie zmieniać i redukowć biegi po prostu zacznij od podstaw. tak będzie lepiej dla ciebie i innych użytkowników dróg. jak już opanujesz takie podstawy zacznij ćwicvzyć równowagę poprzez wolą jazdę (to może zaprocentować na zlotach) na stunt przyjdzie jeszcze czas. chyba ci się nie spieszy żeby się połamać.
pozdrawiam.

 
Posty: 5
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 22:47
Lokalizacja: ostrów ma
Motocykl: honda CBR 900 RR SC29
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2008, 13:02

motobandyta co do zakrętów to muszę poćwiczyć jednak ciężko uczyć się od samego siebie Pozdrawiam Zawsze będę cenił szczere rady

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2008, 15:05

polecam forum.motocyklistow.pl
jest sporo tematow co do samej techniki jazdy. ja jeżdżę już kilkanaście lat a jednak co jakiś czas stwierdzam że warto poczytać teorię a potem spróbować w życie to wprowadzić czasami niewielka korekta starych przyzwyczajeń daje niespodziewane rezultaty.
pozdrawiam.

Awatar użytkownika
 
Posty: 85
Rejestracja: 18 czerwca 2007, 07:55
Lokalizacja: Koszalin
Pochwały: 1
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2008, 15:06

mi się udało kupić kompletną i sprawną skrzynię, ale to rzadkość, najczęściej dobiera się walnięte zębatki i inne elementy z oryginału, zębatki kosztują różnie, chyba od 250 do 500 za sztuke zależy która, wodzik to około 300 za sztuke (są 3 ale zazwyczaj jeden jest wytarty), bębenek nie pamiętam, dla porównania mi się udało kupić za 550zł kompletną używaną w dobrym stanie, przełożyłem sam choć to duża kobra, w serwisie krzyczą 1tyś zł i więcej za samą robociznę

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 17 czerwca 2008, 18:12

Marcinsc29 skoro to Twoje pierwsze moto radziłbym nie kozaczyć na początku.Nie piszę tego ironicznie ale jedynie po to żebyś się zastanowił czy nie lepiej powoli opanować technikę jazdy?Powiem Ci z własnego doświadczenia rade-do motocykla trzeba mieć respekt...Nie twierdzę że tego nie umiesz ale radziłbym najpierw nauczyć się odpowiednio siedzieć ,hamować, przyjmować odpowiednią pozycję na motocyklu podczas pokonywania zakrętów,a na kole zacząć się uczyć jak opanujesz podstawy do konkretnego poziomu.Decyzja jest Twoja w każdym razie życzę powodzenia

 
Posty: 5
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 22:47
Lokalizacja: ostrów ma
Motocykl: honda CBR 900 RR SC29
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2008, 19:04

Dzięki za rady Zawsze doceniam dobre wskazówki Zwłaszcza że jeżdżę dopiero trzy miesiące Skrzynie już znalazłem za 350 ale na razie nie mam kasy i muszę się wstrzymać Co do hamowania to chyba nieźle mi idzie już dwa razy przednie koło złapało piasku i podnosiłem moto z ziemi :oops: Ale na szczęście ani ja ani fajer nie ucierpieliśmy :) Mam trochę problemów z zakrętami nawet delikatnie się na nich wykładam i dociskam kierownice ale nadal trochę się boje i raczej staram sie wolno i ostrożnie jeździć po łukach Pozdro dla wszystkich

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 17 czerwca 2008, 22:55

wniosek jeden - omijaj zakrety :D , swoja droga to dziwnie zaczynasz swoja przygode zamiast uczyc sie jezdzic to uczysz sie gumek - co cie do tego sklania?!
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Rejestracja: 07 marca 2008, 13:31
Lokalizacja: czuć swąd
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 18 czerwca 2008, 00:01

marcinsc29, skrzynię bedziesz musiał zrobić. W papierach masz SC33, bo prawdopodobnie piecyk masz z sc33 a ramę sc28. sprawdź na silniku numery czy się zaczynają od SC33 czy SC28.

Bieg ci wyskakuje, bo (przynajmniej mnie się tak wydaje) poprzedni właściciel przebijał biegi na kole. A piecyk z sc33, bo w poprzednim silniku pewnie też coś się sypnęło. Ale nic się nie martw zrób skrzynię i będzie git.

Z tym ssaniem to chyba normalne, u mnie też tak jest. Z resztą ja nie trzymam mojego na ssaniu dłużej niż 30 sek., bo linka ssania, CENZURA wie czemu, nie zostaje w tym miejscu gdzie powinna jak ja pociagne, tylko wraca z powrotem. Ja tylko odpalam na ssaniu, z resztą lepiej krócej na ssaniu niż dłużej bo nie zajebiesz nagarem świec.


Koszyk: nie koszyk, tylko stelaż. Stelaż masz z SC33. Już sam nie wiem czy masz sc33 czy sc28/29. Weź najlepiej sprawdź numery ramy i silnika i poka na forum.

I coś ode mnie: mówisz, że uczysz się jeździć. 900ccm to wg mnie trochę za dużo do nauki jazdy, ale jak już kupiłeś, to się ucz. Tylko "powoli do przodu".

Mówisz że cenisz każdą radę: to doceń nasze i daj sobie spokój z nauką gumowania, bo długo nie pojeździsz. Wyczuj moto, pojeźdź szybciej po winklach - niebezpiecznych sytuacji jest wiele, a na kole tym bardziej... Jak już wyczujesz, to wtedy ucz się gumowania ;)

i jeszcze jedno: bez obrazy, ale nie wyskakuj z tekstami typu "ja nie mam bogatych rodziców". Ja też bogatych nie mam.Biedy też nie klepię. Ale na moto od starych bym nigdy nie dostał. Zarobiłem, nie balowałem w każdy weekend tak jak moi znajomi i kupiłem moto. Starzy widzieli że nie odpuszczę, to coś mi dołożyli, albo chociaż na części miałem. Mam 18 lat. Jeżdżę od 9 lat. Japonią od 3,5 roku chyba. A znam młodszych którzy byli w gorszej sytuacji ode mnie a śmigają sprzętami z Hamamatsu. I nie mówię tu o klasach poniżej 600ccm.
Dlatego nie zakładaj z góry że np. beyontruh kupił moto za pieniądze tatusia, bo może on też starał się sam do czegoś dojść, bo nie miał, bo nie mógł itp itd.

to tak na przyszłość. I ciesz się po cichu z tego, że za swoje kupiłeś moto, to jest twoja przewaga nad nadzianymi dzieciakami bogatych rodziców.

szerokości ;)

pzdr
Adrenalina to najlepszy drag

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość