Dzisiaj jest 20 kwietnia 2024, 12:57

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Jakie powinny być luzy zaworowe?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC28 1992-1995

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 17
Rejestracja: 06 marca 2009, 16:59
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: cbr 900 rr
Rok produkcji: 1994

Jakie powinny być luzy zaworowe?

Post » 07 października 2011, 12:11

Jakie powinny być luzy zaworowe? Bo znalazłem że od 0,16 do 0,20 , czyli ssace i wydechowe mają albo mogą być równe?
Ostatnio zmieniony 18 stycznia 2012, 09:49 przez michal54_87, łącznie zmieniany 1 raz

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 07 października 2011, 16:24

dla sc28
ssace 0,13 - 0,19
wydechowe 0,19 - 0,25

 
Posty: 17
Rejestracja: 06 marca 2009, 16:59
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: cbr 900 rr
Rok produkcji: 1994

Post » 07 października 2011, 18:09

Dzieki wielkie :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 172
Rejestracja: 24 grudnia 2011, 00:37
Lokalizacja: Puławy-Kozienice
Pochwały: 7
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 17 stycznia 2012, 20:11

Panowie ,a jakiego szczelinomierza użyć Zeby te 0,13 zmierzyć? u mnie na ssących jest 0,10 a następnie jest 0,15 na 1 zaworze. na wydechu 0,25 wchodziło wszędzie bez problemu 0,30 nie wchodziło. a sprawdzałem bo słychać było na ciepłym silniku cykanie zaworów tak jakby (jak czytałem inni mają ten sam problem i to nie muszą być zawory) zastanawia mnie ta różnica że na ssących jest dolna granica być może poniżej, a wydechowe górna granica i być może powyżej. moto niedawno kupiłem i nie działał czyjnik od wentylatora sie nie załanczał, i czasem czy ktoś go nie przegrzał wcześniej :027: ps, ma ktoś może taki czujnik na zbyciu?

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 17 stycznia 2012, 20:46

takiego bys ustawil 0,13 ja nam od 0,04 do 0,09 no i standard co 0,05

Awatar użytkownika
 
Posty: 172
Rejestracja: 24 grudnia 2011, 00:37
Lokalizacja: Puławy-Kozienice
Pochwały: 7
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 17 stycznia 2012, 20:51

ale gdzie go dostać? na allegro są te w standardzie co 0,05 w okolicznych sklepach też tylko są co 0,05

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 17 stycznia 2012, 22:27

nie mam pojecia ja odziedziczylem po św Tomogt a po za tym watpie ze dostaniesz plytki np 212 albo dostniesz 210 albo 215 chyba ze szlifowanie pozostaje

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 18 stycznia 2012, 08:38

Dokładniejsze szczelinomierze można kupić na allegro bądź w larssonie. Co do cykania na gorącym silniku w SC33 to wyrobione osie przepustnic. Zaczyna się po około 40 - 50 kkm przebiegu i do złudzenia przypomina tykanie zaworu. Są 3 sposoby poradzenia sobie z problemem;

1 - Po zbadaniu stetoskopem czyli upewnieniu się w 100% jeździmy dalej (łatwa droga)

2 - Szukamy nowej baterii gaźników o znikomym przebiegu (trudna droga)

3 - rozbieramy gaźniki i w każdym z osobna dotaczamy malusie tulejki z brązu na osie przepustnic (czerwony szlak dla zawodowców)
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 172
Rejestracja: 24 grudnia 2011, 00:37
Lokalizacja: Puławy-Kozienice
Pochwały: 7
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 18 stycznia 2012, 09:05

tylko że ja mam właśnie dobrą baterję gaźników ,aż sam się zdziwiłem jak rozebrałem,na przepustnicach i wokół praktycznie zero nagaru,wokuól przepustnic zadnego progu :| . moto zostało przywiezione z angli i ma na liczniku ok 10 tyś mil. niewiarygodne teoretycznie :/ ale patrząc na zużycie, oryginalne elementy jestem coraz bardziej skłonny uwierzyć. intryguje mnie temat czy silnik nie został w jakiś sposób przegrzany (wentylator się nie włanczał) i czy to cykanie nie może być tego skutkiem.
szczelinomierz już dorwałem z podziałką 0,13 i zawory są ok:) mają dokładnie tyle.

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 18 stycznia 2012, 14:57

Stetoskop i prawidłowa ocena źródła. A to, że nie ma nagaru ani progu (nie do końca wiem gdzie to ma niby być) o niczym nie świadczy. Może także tykać napinacz łańcucha rozrządu. Podkreślam i zachęcam do pracy z stetoskopem
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 172
Rejestracja: 24 grudnia 2011, 00:37
Lokalizacja: Puławy-Kozienice
Pochwały: 7
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 18 stycznia 2012, 16:24

jasne że tak zrobię tylko złożę wszystko do kupy, dzisiaj rozebrałem na max gaźniki, wtmyłem złożyłem , jutro stetoskop w uszy i do dzieła , a mój napinacz wygląda tak: wygląda na sprawny ale jeszsze będe jutro wszystko osłuchiwał i napiszę wnioski http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/624 ... a74c.html#

[ Dodano: Czw Sty 19, 2012 6:28 pm ]
Więc jak obiecałem, piszę wnioski z osłuchania silnika: mianowicie, te słyszalne stukotanie gołym uchem to napinacz rozrządu, ma delikatne luzy na boki, ale nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany, przez stetoskop również słychać luzy zaworowe na 2 garku (przy pomiarze szczelinomierzem miał największe luzy ale jeszcze dopuszczalne), jeszcze przez stetoskop usłyszałem delikatne stuki w okolicach miski olejowej,

jutro synchro i regulacja mieszanki( i tu zapytanko do cziken929 , ile obrotów pilot screw przeważnie Ci wychodzi wg colortune przy oryginalnym wydechu i kn? ja się wspawuje w kolektory z sądą lambda i wg niej standardowe 2 obroty jest mało i wychodzi pomiędzy 3 a 4) ciekawy jestem jak by to się miało z color tune.


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC28)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość