Strona 1 z 1

Jakie powinny być luzy zaworowe?

Post: 07 października 2011, 12:11
autor: michal54_87
Jakie powinny być luzy zaworowe? Bo znalazłem że od 0,16 do 0,20 , czyli ssace i wydechowe mają albo mogą być równe?

Post: 07 października 2011, 16:24
autor: toper-utl
dla sc28
ssace 0,13 - 0,19
wydechowe 0,19 - 0,25

Post: 07 października 2011, 18:09
autor: michal54_87
Dzieki wielkie :)

Post: 17 stycznia 2012, 20:11
autor: january
Panowie ,a jakiego szczelinomierza użyć Zeby te 0,13 zmierzyć? u mnie na ssących jest 0,10 a następnie jest 0,15 na 1 zaworze. na wydechu 0,25 wchodziło wszędzie bez problemu 0,30 nie wchodziło. a sprawdzałem bo słychać było na ciepłym silniku cykanie zaworów tak jakby (jak czytałem inni mają ten sam problem i to nie muszą być zawory) zastanawia mnie ta różnica że na ssących jest dolna granica być może poniżej, a wydechowe górna granica i być może powyżej. moto niedawno kupiłem i nie działał czyjnik od wentylatora sie nie załanczał, i czasem czy ktoś go nie przegrzał wcześniej :027: ps, ma ktoś może taki czujnik na zbyciu?

Post: 17 stycznia 2012, 20:46
autor: crazyduck
takiego bys ustawil 0,13 ja nam od 0,04 do 0,09 no i standard co 0,05

Post: 17 stycznia 2012, 20:51
autor: january
ale gdzie go dostać? na allegro są te w standardzie co 0,05 w okolicznych sklepach też tylko są co 0,05

Post: 17 stycznia 2012, 22:27
autor: crazyduck
nie mam pojecia ja odziedziczylem po św Tomogt a po za tym watpie ze dostaniesz plytki np 212 albo dostniesz 210 albo 215 chyba ze szlifowanie pozostaje

Post: 18 stycznia 2012, 08:38
autor: cziken929
Dokładniejsze szczelinomierze można kupić na allegro bądź w larssonie. Co do cykania na gorącym silniku w SC33 to wyrobione osie przepustnic. Zaczyna się po około 40 - 50 kkm przebiegu i do złudzenia przypomina tykanie zaworu. Są 3 sposoby poradzenia sobie z problemem;

1 - Po zbadaniu stetoskopem czyli upewnieniu się w 100% jeździmy dalej (łatwa droga)

2 - Szukamy nowej baterii gaźników o znikomym przebiegu (trudna droga)

3 - rozbieramy gaźniki i w każdym z osobna dotaczamy malusie tulejki z brązu na osie przepustnic (czerwony szlak dla zawodowców)

Post: 18 stycznia 2012, 09:05
autor: january
tylko że ja mam właśnie dobrą baterję gaźników ,aż sam się zdziwiłem jak rozebrałem,na przepustnicach i wokół praktycznie zero nagaru,wokuól przepustnic zadnego progu :| . moto zostało przywiezione z angli i ma na liczniku ok 10 tyś mil. niewiarygodne teoretycznie :/ ale patrząc na zużycie, oryginalne elementy jestem coraz bardziej skłonny uwierzyć. intryguje mnie temat czy silnik nie został w jakiś sposób przegrzany (wentylator się nie włanczał) i czy to cykanie nie może być tego skutkiem.
szczelinomierz już dorwałem z podziałką 0,13 i zawory są ok:) mają dokładnie tyle.

Post: 18 stycznia 2012, 14:57
autor: cziken929
Stetoskop i prawidłowa ocena źródła. A to, że nie ma nagaru ani progu (nie do końca wiem gdzie to ma niby być) o niczym nie świadczy. Może także tykać napinacz łańcucha rozrządu. Podkreślam i zachęcam do pracy z stetoskopem

Post: 18 stycznia 2012, 16:24
autor: january
jasne że tak zrobię tylko złożę wszystko do kupy, dzisiaj rozebrałem na max gaźniki, wtmyłem złożyłem , jutro stetoskop w uszy i do dzieła , a mój napinacz wygląda tak: wygląda na sprawny ale jeszsze będe jutro wszystko osłuchiwał i napiszę wnioski http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/624 ... a74c.html#

[ Dodano: Czw Sty 19, 2012 6:28 pm ]
Więc jak obiecałem, piszę wnioski z osłuchania silnika: mianowicie, te słyszalne stukotanie gołym uchem to napinacz rozrządu, ma delikatne luzy na boki, ale nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany, przez stetoskop również słychać luzy zaworowe na 2 garku (przy pomiarze szczelinomierzem miał największe luzy ale jeszcze dopuszczalne), jeszcze przez stetoskop usłyszałem delikatne stuki w okolicach miski olejowej,

jutro synchro i regulacja mieszanki( i tu zapytanko do cziken929 , ile obrotów pilot screw przeważnie Ci wychodzi wg colortune przy oryginalnym wydechu i kn? ja się wspawuje w kolektory z sądą lambda i wg niej standardowe 2 obroty jest mało i wychodzi pomiędzy 3 a 4) ciekawy jestem jak by to się miało z color tune.