Strona 1 z 2

Malowanie krok po kroku.

Post: 18 listopada 2013, 17:27
autor: michal_beny
Witam.
Dziś potrzebuję pomocy w sprawie malowania, tzn. krok po kroku od momentu zdjęcia plastików czym je trzeć (kiedy jakiego papieru użyć) i czym malować, oczyszczać, kiedy szpachla i kiedy włókno na nadpęknięty element. Będzie zmiana koloru z czarnego na jakiś jasny więc i podkład będzie potrzebny. Malowany będzie bak, czacha i boczne plastiki.

Tylko proszę krok po kroku bo pojedyncze wskazówki nic mi nie powiedzą.

Post: 18 listopada 2013, 18:26
autor: wiertło
Jeżeli nie miałeś z tym styczności lepiej dać do lakiernika. Bo jeżeli coś CENZURA wszystko pójdzie na marne a tanie to nie jest.

Post: 18 listopada 2013, 18:41
autor: Skuz2
krok nr 1- zdjąć elementy do lakierowania
krok nr 3 - zawieźć do lakierni
krok nr 3 - odebrać z lakierni i zamontować na moto i cieszyć sie że nie robisz tego z 5 razy :D

Post: 18 listopada 2013, 19:14
autor: michal_beny
Co fakt to fakt ale myślałem żeby samemu spróbować. Ogólnie wiem co z czym się je ale nie chce popełnić błędu typu za gruby papier albo że mi się lakier zważy. Czasu mam sporo chęci też więc czemu nie spróbować?

A tak poza tym zastanawiam się jak umalować moto (2 warianty kolorów- błękit lub żółta kamizelka odblaskowa oba w połączeniu z czarnym, oraz 2 warianty malowań: na jasno czacha i bak lub czacha, bak i boczne plastiki) Razem 4 warianty do wyboru. Poniżej zdjęcia (Grafikiem komputerowym nie jestem więc proszę o wyrozumiałość). Czekam na opinie które malowanie waszym zdaniem jest najlepsze.

Post: 18 listopada 2013, 20:17
autor: luis954
daj sobie spokój z robieniem samemu,jeśli tego nigdy nie robiłeś to na 99% coś CENZURA,przygotowanie elementów do podkładowania to dla zwykłego laika ciężka sprawa ,a już nie wspomnę o malowaniu.także radze ci odpuścić.siedzę w tym od 12 lat i powiem ci ciężki kawałek chleba.
a popękane plastiki proponuje najpierw pospawać same włókno będzie trzymać do pierwszego montażu. :one:

Post: 18 listopada 2013, 20:49
autor: roksc33
W skrocie.

Sciagasz naklejki opalarka

razem z resztkami kleju ktore usuwasz ekstrakcyjna benzyna.

potem papierem wodnym matujesz aby zedrzec w jakims tam stopniu lakier i powierzchnia zrobila sie szorstka i lakier podkladowy mial sie do czego przykleic.

nakladamy lakier podkladowy jasniejszy od lakieru ktory chcemy osiagnac.

podklad szliujemy tak aby nie zedrzec podkladu, papierem wodnym tutaj zapewne

polegniesz.:)

Pozniej oczyszczamy element do malowania i nakladamy lakier czyli baze jak wyschnie to naklejki i klar czyli bezbarwny:))

mozesz to zrobic w taki sposob:

http://www.youtube.com/watch?v=qZveT-8ipqk

Post: 18 listopada 2013, 21:10
autor: michal_beny
Ok powiedzmy że mnie przekonaliście i sam nie będę się w to bawił. Mam tylko nadzieję że lakiernik ze mnie nie zedrze za bardzo.
roksc33 filmik instruktażowy po prostu super. Jeszcze się śmieje. Po prostu szok.

Ale cały czas zostaje pytanie jakie malowanie wybrać. Co sądzicie o tych zaproponowanych?

Post: 18 listopada 2013, 22:26
autor: palik82
Przedewszystkim muisz sobie zanim zaczniesz musisz zapewnic sobie czyste pomieszczenie do malowania gdzie będziesz mogl sobie to zostawic i jak rozlozysz to bedzie sobie leżeć bo nie zajmie ci to dwa dni.
Dwa musisz zapewnic sobie nie tylko sprezarke i pistolet ale takze maszynke do polerowania.
Jest to możliwe do zrobienia jeżeli masz zacięcie i jestes dokladny.
Mnie sie udalo ale ja po bazie dalem tylko jedna cienką warstwę klaru a druga i trzecia i polerke wykonal mi lakiernik.wzial za wszystkie elementy 200 zl tyle ze to byl grudzien i nie mial roboty. Ja sciagnem lakier takim specyfikiem z firmy ranal spod Częstochowy. Nie mialem nic popekane wiec nie kleiłem.
Jak wroce do kraju w czwartek to postaram sie wrzucic linka do picasy gdzie mialem wszystkie foty jak to robilem.
Troche cie zmotywuje i dam do myslenia hihi:

Post: 18 listopada 2013, 23:16
autor: roksc33
u mnie w miescie gosc wymalowal juz 40 motorow.. jest lakiernikiem ktory maluje samochody z wysokiej poly za plastiki kasuje od 800 do 1200 zalezy od plastikow. wkoncu hornet to nie hayabusa, wiec wydaje mi sie 1000pln kwota bardzo ok.

Post: 19 listopada 2013, 00:34
autor: january
michal_beny, jeszcze ważna sprawa z naklejkami pod klar jak bedziesz dawał, sprawdź czy nie reaguja pod wpływem lakieru np zwykła folia okleinowa reaguje i mogą się porobić purchelki

Post: 19 listopada 2013, 13:11
autor: michal_beny
ok. to dzięki wszystkim za pomocne porady. Jak już będzie po wszystkim to załączę zdjęcia, ale do tego jeszcze daleka droga...

Post: 22 listopada 2013, 23:26
autor: melvin
kup jakieś zlochane plastiki np boczek i pług, i na nich ćwicz malowanie szpachlowanie i klejenie, a te dobre oddaj do lakiernika (ja pomalowałem moto za około 600zł w białą perłę)
na prawdę nie warto samemu się uczyć na dobrych plastikach, narobisz zacieków itp, oddasz do lakiernika a jemu będą się ważyły 54 różne warstwy farby :D

btw. jak coś to mam do sprzedania po taniości bok i pług do 929 po szlifie:
http://tablica.pl/oferta/plug-owiewka-c ... 2XVah.html
http://tablica.pl/oferta/boczek-owiewka ... 2XVab.html


obiecuję że te elementy będą idealnym poligonem do nauki rzeźbiarstwa ludowego :D