Strona 1 z 2

INSTALACJA Xenonów w 929 RR

Post: 09 maja 2009, 01:43
autor: Zoltar
Witam.

Założyłem w końcu xenon do mojej 929 i przy okazji opisze to i owo. Może się komuś przyda.
Całego procesu nie będę opisywał bo zrobił to już ładnie Ferson w temacie "INSTALACJA Xenonów w 954RR". Skoncentruje się tylko na tym jak rozwiązałem problem z przewodami i miejscem na przetwornice o standardowym wymiarze (czyt. dużą)

Jako że nie działa mi regulacja lampy postanowiłem rozebrać cały przód i przy okazji ją naprawić. Nie ukrywam że miałem sporo łatwiej ale i bez tego też powinno się udać.

Obrazek

Pierwszy problem jaki się pojawił to uszczelnienie lampy. Seryjnie odpowiada za to przejściówka pomiędzy żarówką a kostką która idealnie leży w gumowej osłonie. Tej przejściówki nie udało mi się dopasować do żarnika.

Ja zrobiłem to tak. Do zestawu xenonów był dołączony taki niby uniwersalny gumowy kołnierz. Wyciąłem w nim dziurę i wsadziłem tam podstawę żarnika, jako że nie jest ona owalna to okleiłem ją izolacją żeby ciasno siedziała. Zewnętrzną część tego "uniwersalnego" kołnierza okroiłem nożem i całość idealnie zaczęła pasować w otwór w tej fabrycznej gumowej osłonie reflektora. Wszystko do kupy i zbani :D .

Kolejny kłopot to miejsce na przetwornice (w wersji nie slim). Na pierwszy rzut oka idealnie pasuje z lewej strony pod czarnym plastikowym wypełnieniem, jednak, moim zdaniem, nie ma tam żadnego sztywnego elementu do którego można by ją przyczepić, tylko trzęsące się plastiki. Jest tam kawałek ramy z pod baku ale nie miałem pomysłu jak to wykorzystać.
Na początku wcisnąłem przetwornice w otwór "stelażu" od z zegarów ale siedziała tam pod dziwnym kontem i przewody jakoś dziwnie wisiały (Wersja silm powinna tam pasować lepiej). W końcu wymontowałem przekaźnik (przerywacz?) i przetwornica idealnie położyła się na reflektorze pod stelażem od zegarów. Dwie opaski odpowiednio ją usztywniły a przekaźnik idealnie położył się obok zabezpieczony trzecią opaską (na 2 zdjęciu bardzo dobrze to widać). A, kabel doprowadzający prąd do postojówek trochę przeszkadzał i musiał zmienić delikatnie swój bieg.
Nadmiar przewodów z instalacji ksenonów powędrował pod lewe wypełnienie.I tyle :D

Obrazek

Obrazek

Dzisiaj była próbna jazda, nocna - miodzo :] A i w dzień na pewno lepiej będę widoczny dla innych.


BTW:

Kupiłem komplet do auta, tak więc mam na sprzedanie zestaw na jeden reflektor:
- żarnik H7, barwa 6000 K
- przetwornica ( 3 generacji - cokolwiek by to znaczyło :] )
- okablowanie + instrukcja
- zaczepy i śrubki (mi się nie przydały)
- gwarancja 12 miesięcy (dorzucam kopie dowodu zakupu, jak by było mało to w razie czego dośle orginał)

C E N A: 85,- zł

zestaw kupiłem tu:
http://moto.allegro.pl/item630875540_zx ... mocja.html

Post: 17 maja 2009, 16:41
autor: werttrepowo
Ja bylbym zainteresowany zakupem xenonu;) A przy okazji podpytam sie gdzie jest regulacja lampy. Moja swieci za nisko i chcialbym ja podniesc a nie bardzo wiem jak;P

Post: 26 maja 2009, 00:18
autor: Zoltar
Xenon SPRZEDANY dla Trakuli-ego. Info dot regulacji wysłałem na PW. Pozdro.

Post: 06 czerwca 2009, 10:48
autor: trakuli
Xenonek już śmiga u mienia :diabel2:
Muszę jeszcze tylko wymienić postojówki na diody led i będzie komplecik. Roboty przy wymianie niewiele a efekt oszałamiający. Przetwornica powędrowała na podszybie tak jak Zoltar radził-tyle,że ja mam szybkę na czarno pryśniętą więc i przetwornicę okleiłem czarną izolacją-Tak ją zmaskowałem,że hej :brawo:
Dzięki za rady hihi:

Post: 02 sierpnia 2010, 12:07
autor: Szerszeń
Podpinam sie pod temat. Założyłem xenon, mi to nie przeszkadza ale innym chyba tak :diabel2: wydaje mi sie ze chyba zbyt wysoko swieci, chciałbym to zmienić ale nie za bardzo wiem jak sie regulacja obsługiwać, wiem ze sa 3 śrubki z tyłu lampy, ale jak ja ustawić i jak tam dojść? Jesli kots moze pomóc bede wdzieczny :)

Post: 02 sierpnia 2010, 21:39
autor: adipaw
Zoltar, jak jest podł. przetwornica?? skoro zostały ci kable?? dałeś normalnie z pod żarówki zasilanie na wtyk od przetwornicy??

Post: 03 sierpnia 2010, 00:49
autor: Szerszeń
tak jest najprosciej :) wziąć prad od tego co jest uciać stary wtyk i pod zielony i biały kabelek wpiać zasilanie do przetwornicy:)

Post: 03 sierpnia 2010, 06:48
autor: adipaw
No i git!! O taką konkretnie informację chodziło. Tylko ja zrobię mniej drastyczną wersję :) i tak mam instalkę od xenonów więc ciapnę sobie wtyczkę do przetwornicy i wtyczkę do kostki żarówki i zlutuję przejściówkę

Post: 03 sierpnia 2010, 12:24
autor: Szerszeń
Jak tam chcesz:) wazne by swieciło :) Każdy ma inne wizje, każdy robi inaczej:) dobrze przymocuj przetwornice

Post: 04 sierpnia 2010, 20:37
autor: adipaw
To i ja się pochwalę! Ja też już :)
Tylko ja w cywilizowany bezinwazyjny sposób :) przetwornica tak jak koledzy wyżej tylko dorobiłem z instalacji od xenonów (popbcinałem wtyczki) przejściówkę wygląda to tak

[ Dodano: Sro Sie 04, 2010 8:51 pm ]
fotka się nie wkleiła :)

Post: 05 sierpnia 2010, 01:14
autor: Szerszeń
no i gitara kurde :) a czemu nie cienka przetwornica? Jaka wziałes barwe?

Post: 05 sierpnia 2010, 08:08
autor: adipaw
Nie pakowałem się w koszty! przetwornica i palnik kosztowały 60zł (palnik 5000K bo nie chce mi się tłumaczyć szmaciażom) a instalkę miałem bo dostałem kiedyś od ziomka i leżała w szufladzie no i się przydała!
To moje rozwiązanie ma jeszcze jedną ważną funkcję!! MOŻNA W 5 MINUT PODŁĄCZYĆ ZWYKŁĄ ŻARÓWKĘ NA PRZEGLĄD:) !!!

[ Dodano: Czw Sie 05, 2010 8:10 am ]
A najtańsza przetwornica slim kosztuje w mazowieckim 80zł! a na allegro 70zł + przesyłka i uznałem że po co się w koszty pakować.