Strona 1 z 1
opona tył 200/50 ZR17

:
30 września 2010, 01:58
autor: sagirop
Witam
mam okazje tanio kupic opone do tylu w rozmiarze 200/50 do swojej 929. efekt wizualny pewnie kozak ale co by bylo z trakcją? ma ktos z was takiego kapcia w bladym?

:
30 września 2010, 08:12
autor: Guliver
Na prostej nie ma żadnej różnicy. Jednak w zakręcie będzie toporniej się składał. Jedyna opona przystosowana do felgi o rozmiarze 6" która ma szerokość 200 to Dunlop D211GP 200/55. Jest specjalnie wyprofilowana i wchodzi się nią w zakręty rewelacyjnie. Niestety zwykła 200/50 jest znacznie szersza i niższa co sprawia po założeniu na felgę 6" zmienia się jej profil. Będzie wyglądać jeszcze szerzej niż w rzeczywistości. Ale będzie źle wyprofilowana po bokach.
Wniosek:
-jeżeli moto nie latasz ostro w zakrętach tylko po prostej i na kole to nie będzie to miało większej różnicy. Odczujesz jedynie dyskomfort podczas jazdy w koleinach bo tył będzie bardziej rzucać.
-jeżeli lubisz winklować i czasem na tor pojechać to zapomnij o takiej przeróbce. Chyba że jak wyżej wspomniana D211GP 200/55, która jako jedyna jest przystosowana specjalnie do felg 6" jakie występują w motocyklach o pojemności 1000cc. W 600cc jest felga 5,5" i tam dunlop zaprojektował D211GP 190/55. W każdym innym przypadku używaj standardowego rozmiaru 190.

:
30 września 2010, 10:06
autor: sagirop
ta opona jest jajowata (taka wlasnie jak te 190 do 600cm)
http://moto.allegro.pl/nowa-opona-motoc ... 65884.html
w tym momencie mam zalozoną bridgestone bt 021r 180/55 i jest wg mnie troche za twarda i widac ze jest naciagnieta. jakie sa opony marki shinko?
jezeli bym sie zdecydowal na standardowe 190 to jaki profil 50 czy 55?

:
30 września 2010, 12:05
autor: blazej33
To sobie qwa wymyśliłeś z tym Shinko.........
kup porządne gumy i tyle. profil 55 jest lepszy na tor, a 50 do codzinnej jazdy. Jednak skoro zadajesz takie pytanie to znaczy, że 50 jest odpowiednie


:
30 września 2010, 19:03
autor: melvin
mam d211 200/55/17 i jest bajka, ledwo się zmieściła w wahacz (błotnik poszedł na półkę w garażu) ale generalnie dla przyczepności d211 człowiek zrobi wszystko.

:
30 września 2010, 21:31
autor: misiopajur
jedyna i prawdziwa :
MICHELIN PILOT ROAD 180/55/17

:
30 września 2010, 21:36
autor: melvin
ja tam nic innego niż dunlopy nie zakładam, i nawet nie szukam innych opon. d209 i d211 wymiatają reszta ssie im jajka...


:
30 września 2010, 22:36
autor: blazej33
d209 qualifier to średnio udana opona i racze trzeba o niej myslec w kategorii lipa

D211 GP super ale na tor, ja się oszukałem parę razy na mieście bo temperatura pracy tej opony jest w normalnych warunkach (bez kocy grzewczych) mało możliwa do osiągnięcia i właściwie cały czas latasz na niedogrzanej oponie


:
01 października 2010, 04:14
autor: melvin
miałem komplet d209 a teraz mam komplet d211, d209 puściły mi na ślimakach przy około 120km/h w pełnym złożeniu i nim się kapnąłem o chodzi już trzymały od nowa, na d211 przycierałem kolana przy 200km/h i też 100% zaufania. co do d209 to jest idealna do stopali, nawet d211 mi tak nie skleja od 100km/h jak d209... nie zawiodłem się w przeciwieństwie do bt14, czy michelinek...

:
01 października 2010, 07:47
autor: miazga
Mi sie jakos lepiej na diablo supercorsach latalo jak na d209 gp racer. Dunlopy dluzej sie nagrzewaja i przy 15-20 stopniach na miescie ciezko utrzymac temp. Ostatnio na slimaku tyl mi puscil przy 80 km/h ale nie wyglebilem na szczescie:] Dla mnie pirelki rulz


:
01 października 2010, 13:29
autor: sagirop
dobra to ja sobie lepiej juz zaloze te 190/55 cos z michelina bo sa miekkie dosyc. a z tym shinko to byl wyglup niezly bo lepiej wydac te 4 czy 5 stowek i jezdzic na dobrej gumie bo wiadomo jak gumka peknie to jest klopot


:
04 października 2010, 01:48
autor: Szerszeń
Jesli moge cos doradzić dla mnie najlepsze sa pirelli i najlepsza na tyle jaka miałem to strada nic inego
