Strona 1 z 2

Złoty Łańcuch. Zakładać czy nie ?

Post: 22 maja 2011, 21:53
autor: konrad0k
Witam kolegów ;)
jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość ;)
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem blade'a 929 z 2000 roku ;) niestety motorek odczuwa potrzebę zmiany łańcucha.
Chciałem założyć złoty gdyż lubię tego typu "błyskotki" przy sprzęcie ;)
Po przejrzeniu forum przeraziło mnie jednak kilka postów gdzie koledzy opisywali jak to złote łańcuchy im strzelały po 1000km :/
I tutaj pojawia się moje pytanie...czy te złote łańcuchy nie są aby jakieś słabsze ? gorsze ? bardziej zawodne ?
Czy są jak każde inne tyle że chłopy mieli pecha że akurat taki im strzelił ?

Post: 22 maja 2011, 21:57
autor: Tytus
markowe DIDa czy RK nigdy nie szczela ;) zlote od srebrnych roznia sie tylko kolorem (te same wersje) i cena - zlote drozsze :P

Post: 22 maja 2011, 22:45
autor: adipaw
Tytus, mówi dobrze :)
didy są najlepsze i mają ten sam model łańcucha 530 zmv cośtam (ten najwyższy model) srebrny tańszy i złoty droższy ten złoty ma G&B w nazwie. ja po kosztach jechałem bo mało dzięgów było i mam srebrny

[ Dodano: Nie Maj 22, 2011 10:50 pm ]
i na alledrogo jak byś brał złote błyskotki to można kupić takie fajne zembaty supersprox złote w środku :)

Post: 23 maja 2011, 00:53
autor: goOly19
bierz zlote, swieca sie jak psu jajca nawet po 5 latach jak dobrze wymyjesz, a ja myslalem ze gold jest mocniejszy, ile wam wytrzymuja napedy?

Post: 23 maja 2011, 07:14
autor: gwałtowny
Złote są najlepsze. Sprzęt idzie na złotym jak naoliwiony piorun. Bo na srebrnym to tak sobie.

Post: 23 maja 2011, 08:22
autor: blazej33
Na złotym jest +5KM na kole i zawsze po wymianie można wrzucić na szyje :mrgreen:

Post: 23 maja 2011, 09:24
autor: maciekx
blazej33 pisze:Na złotym jest +5KM na kole i zawsze po wymianie można wrzucić na szyje :mrgreen:


rotfl2: rotfl2: rotfl2: doobre, a co do lancucha to zebys tylko nie kupił VX bo wtedy moze strzelic :) tylko jak cos 530VM lub najlepiej DID 530 ZVMX ja jak bede zmienial to na zwykly srebrny jakos dupy nie urywa zloty nie wiem, w jakosci nie ma roznicy to po co przeplacac a i jeszcze laicy ci powiedzą ze masz zardzewialy lancuch hhahahah

Post: 23 maja 2011, 11:27
autor: LENAR
maciekx pisze:w jakosci nie ma roznicy

wg mnie właśnie jest różnica w jakości (i stąd różnica w cenie), bo:
goOly19 pisze:zlote, swieca sie jak psu jajca nawet po 5 latach


Srebrny musi być cały umazany w smarze bo inaczej mogą pojawić się gdzieniegdzie jakieś wykwity rdzy lub inne przebarwienia, a kontaktu z wodą się nie uniknie, bo myć moto trzeba, a i deszczyk po trasie się trafia. Z kolei złoty może mieć suchutkie boki (lica zewnętrznych płytek) i cały czas wygląda jak nowy.
Wytrzymałość obu łańcuchów producent podaje taką samą, ale wg mnie złoty jest zrobiony z materiału bardziej odpornego na np wilgoć.

Z tego względu (dla wyglądu też) zarzuciłem do RR złotego ZVMX.
Miałem kiedyś w RF900 jakiś złoty łańcuch i wtedy właśnie zauważyłem, że znacznie lepiej znosił wilgoć.

Post: 23 maja 2011, 12:29
autor: IvanBRW
jak kupowałem napęd w zeszłym sezonie (http://www.motor-land.com.pl/) to dzwoniłem i pytałem o różnice między zwykłym a złotym. odpowiedź pana po drugiej stronie była krótka - łańcuchy mają te same właściwości bez względu na kolor i jeśli nie mam cisnienia na złoty to zwykły wyjdzie mnie po prostu te kilkadziesiąt zł taniej.

Post: 23 maja 2011, 12:50
autor: gargamel
W tym sezonie założyłem nowy łańcuch DID-a(srebny) wraz z zębatkami i jestem zadowolony. Jeżeli kupujesz łańcuch dla lansu, kup złoty. W przeciwnym razie bierz srebrny. Złoty w połączeniu z dresem i Adidasami to +20KM :ooo: i pełen szacun w gimnazjum.

Post: 23 maja 2011, 13:07
autor: blazej33
Ja mam złotego DID-a i złotą Supersprox na tył, moto ewidentnie odchodzi sebrnym :mrgreen:

Post: 23 maja 2011, 13:10
autor: maciekx
LENAR pisze:
Srebrny musi być cały umazany w smarze bo inaczej mogą pojawić się gdzieniegdzie jakieś wykwity rdzy lub inne przebarwienia,


troche to smieszne co piszesz bo wychodziloby ze zloty nie rdzewieje a srebrny tak. no nawet jesli tak by bylo jak piszesz to ok ale lancuch musialby byc z dwoch stron zloty a nie tylko od zewnetrznej wiec troche to sie kupy nie trzyma. i nie ma mowy o żadnej rdzy gdzie regularnie smarujesz a co 3-4 smarowanie elegancko chain cleanerem myjesz lancuch wyglada jak nowy potem porządne 2 warstwy smaru i jest jak noweczka miod malina i latasz dalej. wogole troche dyskusja bez sensu bo skoro wytrzymalosc mechaniczna jest identyczna zlotego i srebrnego to jak mozesz pisac ze srebrny zardzewieje a zloty nie? tutaj jest kwestia kasy i kto co lubi jeden lubi zloty drugi woli zaplacic mniej i miec srebrny