» 03 marca 2013, 15:14
Z przeróbek jakie mam to przelot, filtr K&N, komplet DynoJet, wyprzedzenie zapłonu. Też myślę, że iskra powinna być mocniejsza, co w jakimś stopniu przełoży się na osiągi i równą pracę silnika.
Przeróbka dobrze sprawdza się w Fajerkach przed '98 rokiem produkcji. Osoby, które przerabiały Fajerki z 98-99 roku miały problemy z nierówną pracą silnika. Powodu niestety nie znam. Podstawowym parametrem według którego należy dobrać cewkofajki jest rezystancja. Z tego co pamiętam jedna cewka oryginalna ma 3,2 Ohm. Po przeróbce rolę jednej oryginalnej cewki przejmą dwie cewkofajki więc ich rezystancja powinna wynosić 1,5-1,6 Ohm/szt.. Wiem, że cewkofajki od Hayabusy dobrze pasują do gniazd w głowicy ale nie wiem jaka jest tam rezystancja. Większość osób wykorzystuje cewkofajki od 929, 600RR lub 1000RR, ale jak dobrze pasują i uszczelniają to nie wiem. Podłączenie cewkofajek jest proste. Łączymy szeregowo cylindry 1+3 i 2+4. Jak gdzieś znajdę schemat to podrzucę.