Strona 1 z 2

Przewody w oplocie SC33

Post: 15 marca 2014, 07:29
autor: Maniek_RR
Mam pytanko, jak wygląda wymiana przewodów w oplocie w sc33? Polecacie jakiś zestaw gotowy czy lepiej na metry kupić przewód, no i jaką firmę polecacie? Oczywiście prosiłbym również o ocenę stopnia trudności wymiany tego i jak to finansowo wychodzi?

Post: 15 marca 2014, 10:46
autor: roksc33
Wiec tak:

przewody zamawiasz na http://www.przewodywoplocie.pl/ lub na allegro albo w sklepie. polecam goodridge. w moim uznanuiu lepsze niz hel. wybierasz sobie zestaw czy sportowy czy z trojnikiem. na http://www.przewodywoplocie.pl/ masz dokladny opis ktore to ktore.

Co do wymiany. odkrecasz jeden przewod z ktoregos zacisku. i sciagasz plyn pompujac klamka.

Potem demontujesz orginalne przewody. w sc33 sa one przykrcoine do dolnej polki.

po zdemontowaniu musisz uwazac zeby nie uwalic tarcz plynem i motocykla.

po zamowieniu przewodow dostajesz dwa przewody jeden dlozszy drugi krotszy,. ten dluzszy idzie do dalszego zacisku od pompy.

w zestgawie masz rowniez podkladki zakladasz je tak jak byl orginal. czyli w zacisku podkladka przewod podkladka i sroba. drugi przewod montujesz tak samo jak pierwszy PAMIETAJ O PODKLADKACH.

MOCOWANIE DWOCH PRZEWODOW DO POMPY. ZAKLADAMY W KOLEJNOSCI PODKLADKA DLUZSZY PRZEWOD PODKLADKA KROTSZY PRZEWOD PODKLADKA I PRZYKRCAMY CALOSC DO POMPY... MUSISZ UZYC SRUBY DLUZSZEJ PONIEWAZ ORGINALNA MADE in honda jest krotsza.

Odpowietrzenie hamucow.

Odkrecaasz zbiorniczek pompy.

zalewasz go plynem i zostWIASZ NA JAKIES 20 minut po czym znow sprawdzasz i zalewasz. przewody sa puste i musza sie napelnic. pilnuj zeby nie dostawalo sie powietrze .

jak juz plyn nie bedzie schodzil do przewodow to zaaczynamy odpowietrzac.

dalszy zaciska ma na sobie gumowa nakladke na odpowietrznik.

sciagasz go i nakladsz na niego gumowy przewod okolo 50cm i zakonczony zbioniczkiem butelka sloikieem itd.
oczkowy klucz 10. i zaczynamy. pompujsz klamka trzymajac klamke wcisnieta odpuszczadz powietrze z zacisku. przy pustych przewodach troche ci to zajmie, poniewaz musi zejsc cae powietrze po 5 takich odpowiertrrzeniach przchodzisz na drugi zacisk i ta sama czynnosc.

klamka zapewne bedzie dalej miekka. przechodzimy na zacisk ten ktory byl juz odpowietrzany i robimy to samo. az klamka zrobi sie twarda.

po zalozeniu przodu robi tak samo z tylem.

jakk zalozysz i bd twarde to benzyna ekstrakcyjna i czyscisz zaciski i tarcze tkzw odtluszcanie. i jazda probna bez glupniecia. pamietaj ze hamulce to twoje zycie.

Post: 15 marca 2014, 14:04
autor: toper-utl
bardzo dobry opis :clap: ,
Ale zeby nie czekac 20 minut az plyn napelni przewody i zaciski, mozna na odkreconym odpowietrzniku (raz przy jednym , a pozniej przy drugim zacisku) przepompowac płyn klamka hamulca - az płyn zacznie sie przelewac odpowietrznikiem, w trakcie dolewajac do zbiorniczka. Na koncu oczywiscie i tak nalezy dokladnie odpowietrzyc układ zgodnie z powyzsza procedura ale oszczedzamy te 20 minut na wstepne napełnienie układu.

Post: 15 marca 2014, 17:00
autor: Spidi
Jak odpowietrzacie układ ? Ja używam strzykawki :P

Post: 16 marca 2014, 23:49
autor: Maniek_RR
Dzięki, super instrukcja. Mam nadzieję, że do końca miesiąca coś wybiorę i się pochwalę oczywiście. Z tego co widzę to taki zestaw wychodzi w granicach 390zł . Chyba, że coś źle policzyłem? :D

Post: 17 marca 2014, 00:30
autor: scitec2
Zostaje jeszcze uzywka jak sie trafi, ja zamknalem sie w ok 160zl przod i tyl plus plyn:)

Post: 17 marca 2014, 16:32
autor: TasmaN
Podpowiem z doswiadczenia ze jako przewod nada sie idealnie koszulka kabla internetowego (skrętki). Jeden koniec należy opalic lekko zapalniczka i nadziać na ten zaworek do odpowietrzania przy zacisku. Drugi koniec nabić na duuuużą strzykawę i mamy hermetyczny system :)

Post: 17 marca 2014, 16:32
autor: Maniek_RR
A jaki płyn polecacie? Zastanawiam się nad Motulem RBF 660. Co o tym sądzicie?

Post: 18 marca 2014, 00:06
autor: M-Korycki-SC33
wystarczy dot 5, nie kupuj z trójnikiem...

Re: Przewody w oplocie SC33

Post: 19 kwietnia 2017, 22:54
autor: lukaszooo
Odkopuje, wymieniam przewody na stalowy oplot i mam dylemat co do podkładek pod przewody. Zastosować miedziane czy aluminiowe tzn jak było fabrycznie ?

Re: Przewody w oplocie SC33

Post: 20 kwietnia 2017, 06:10
autor: wiertło
lukaszooo pisze:Odkopuje, wymieniam przewody na stalowy oplot i mam dylemat co do podkładek pod przewody. Zastosować miedziane czy aluminiowe tzn jak było fabrycznie ?

Alu jest fabrycznie

Re: Przewody w oplocie SC33

Post: 20 kwietnia 2017, 14:21
autor: lukaszooo
Obleciałem osiedlowe sklepy z częściami i podkładek aluminiowych brak takich jak ori brak, mają jedynie takie miękkie aluminium jak uszczelki pod głowice w Jawie ale to odpada.
Gdzie znaleźć takie coś ??? Jeśli złoże to na miedzi zrobię duzy błąd ??