Strona 1 z 2

Regulacja gaźników pod dynojet stage 1 sc33 96r

Post: 05 sierpnia 2009, 21:49
autor: wirus1
Witam!!

Założyłem a raczej założył mi forumowy kolega banshee zestaw dysz dynojet stage 1 oraz sportowy filtr KM. Wszystko jest super. Bardzo wzrosła moc i moment powyżej 4 tyś obrotów a około 8-10tyś to aż strach jak na dwójce podrywa przód.
Jest jednak problem. Moto słabo się zbiera od 1100 do 3000rpm nawet ciut przerywa jakby dostawał za dużo lub za mało paliwa. Kolega banshee jest na wakacjach a ja jestem raczej laikiem więc może podpowiecie mi co mam dorególować. Wydaje mi się że jest to wina skłądu mieszanki te misiężne śróbki na gaźnikach. W instrukcji napisane jest aby wykręcić o 2,5 obrotu. Aktualnie wykręciłem o 2 i jest troche lepiej nie ma odczuwalniego szarpania ale jest dużo słąbszy w tym zakresie. Jak maprzykłąd jadę 1200rpm i odkręce do maxa to z 2-3 sekundy minom zanim się zbierze. Czy mam jeszcze bardziej wkręcić? A może czym innym regulować?

Post: 05 sierpnia 2009, 22:51
autor: cziken929
Jak Ty to testujesz w tym przedziale obrotów bo zrozumieć nie mogę jak można jeździć od 1100 do 3000 rpm ?? :ooo: :ooo:

Post: 05 sierpnia 2009, 23:54
autor: madrider
wirus - po kupnie fajera miałem podobnie - tyle że na zwykłym filtrze..
zwróć uwagę - czy moto kopci na czarno jak mu dajesz ciut gazu w tych obrotach.

Jeżeli kopci na czarno - to jeszcze bardziej wykręć śruby składu mieszanki biegu jałowego.
Moje aktualnie są powykręcane o 4 obroty każda..

Post: 06 sierpnia 2009, 08:56
autor: cziken929
madrider czy Ty wiesz, że wykręcając śruby regulacyjne wzbogaca się mieszankę i jeśli puszcza czarną chmurkę to po wykręceniu będzie o wiele gorzej ??

Post: 06 sierpnia 2009, 09:12
autor: madrider
Cziken - nie zgodzę się z Tobą w tej kwestii :-)
Wykręcając śrubę składu mieszanki biegu jałowego dajesz więcej powietrza, a nie paliwa..
chyba że mam w moim SC33 jakieś inne gaźniki ;-)

Post: 06 sierpnia 2009, 10:55
autor: wirus1
Testuje to w taki sposób żę: ruszam na 1 biegu puszczam sprzęgło i gaz, moto wolno się toczy a na obrotomierzu mam 1000-1100rpm następnie dodaje gazu i powoli przyspieszam do 3000rpm.
Kto ma racje w tej sprawie: bo teraz to jestem już głupi wykręcająć czy wkręcająć zubaża się mieszanka? No ale chyba mistrz cziken chyba by się nie mylił :027:

Post: 06 sierpnia 2009, 11:25
autor: tomi_cbr
ja bym wogule proponował zebys sobie pojechał do kogos kto ma hamownie najlepiej bo bez tego nie wystroisz jak nalezy a potem sie okaze ze bedzie mały przysrost mocy a zbiornik bedzie 2 x szybciej sie wyprózniał pozd

Post: 06 sierpnia 2009, 14:48
autor: Martin.B.M.
Nie wiem jak w innych moto ale z tych co regulowałem to wykręcając śrubę składu mieszanki biegu jałowego dodawało się więcej powietrza.... :piwo:

Post: 07 sierpnia 2009, 22:00
autor: wirus1
Koledzy mam jeszcze jedno bardzo intotne pytanie, czy te śróbki od regulacji składu mieszanki mają jakiś wpływ na wyższe partie obrotów czy tylko na wolne i niskie obroty.

Post: 07 sierpnia 2009, 23:07
autor: madrider
śruba składu mieszanki biegu jałowego ma wpływ tylko i wyłącznie na niskie obroty - do około 1/5 otwarcia przepustnicy :-)

A co Ci się dzieje na wyższych obrotach? Ja np musiałem wywalić z pod iglic podkładki, żeby niżej zawiesić iglice - bo moto się poddławiało - zalewało po ostrym odkręceniu gazu przy 7 tys obrotów.

A zanim zaczniesz cokolwiek kręcić - to wyjeździj paliwo do rezerwy i zatankuj sie na firmowej stacji paliw w Bydgoszczy..
We wielu przypadkach zamiast cokolwiek regulować - wystarczy wlać dobrego paliwa..


Polecam artykuł z gazety "motocykl" -----> http://chudzikj.republika.pl/Technika/Gaznik/index.htm

a jak ktoś chce bardziej zgłębić temat to polecam książkę R. Dmowskiego "Gaźniki motocyklowe" - Książki p. Dmowskiego, tak samo jak i T. Sałka potrafią wciągnąć :-)

Post: 13 sierpnia 2009, 15:25
autor: banshee
tomi_cbr pisze:ja bym wogule proponował zebys sobie pojechał do kogos kto ma hamownie najlepiej bo bez tego nie wystroisz jak nalezy a potem sie okaze ze bedzie mały przysrost mocy a zbiornik bedzie 2 x szybciej sie wyprózniał pozd


Kolego, zakładałem u siebie ten sam zestaw i moto pali dokładnie 5,6l/100km przy średniej jeździe, tzn. w korkach nie da się zapie...da.lać, a na prostej to przeważnie ogień i spod świateł przeważnie koło, więc raczej dobrze zestroiłem również u Wirusa.

Oczywiście hamownia powie ci dokładnie, czy masz 1KM na plus czy na minus przy próbach, lecz, gdy nie masz hamowni pozostają próby drogowe.
Tak więc uważam, że wielkiej równicy nie będzie.
Efekt jest taki (jak pisze Wirus), że moto podnosi na drugim biegu, co wcześniej nie występowało. Jego motor od samego poczatku dużo palił wachy, co nie znaczy że teraz też musi, jednak na pewno nie będzie to wielkość z kosmosu.

Post: 14 sierpnia 2009, 00:35
autor: wirus1
Powiem tak że przed założeniem dynojet palił z 8-10 na 100 teraz może z 12l na 100 pali tylko że ja nie jeźdze turystycznie i trzymam go zawsze na obrotach około 10.000rpm. Moto musi CENZURA bo do jazdy turystycznej mam audi a8 które pali prawie 20l hehehe. Dla mnie spalanie jest najmniej ważne. Dziwi mnię banshee twoje spalanie niecałe 6l :027: POWAŻNIE!!!

Niech pali nawet 30l ja nie robie dużo kilometrów moto ale chcę czuć tę moc za którą płacę lejąc paliwo :D

Ogólnie z DJ i kolegi banshee który założył i zestroił jestem zadowolony :piwo: