Dzisiaj jest 29 marca 2024, 08:34

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Regulacja gaźników pod dynojet stage 1 sc33 96r

Tematy dotyczące modyfikacji i tunningu Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Regulacja gaźników pod dynojet stage 1 sc33 96r

Post » 05 sierpnia 2009, 21:49

Witam!!

Założyłem a raczej założył mi forumowy kolega banshee zestaw dysz dynojet stage 1 oraz sportowy filtr KM. Wszystko jest super. Bardzo wzrosła moc i moment powyżej 4 tyś obrotów a około 8-10tyś to aż strach jak na dwójce podrywa przód.
Jest jednak problem. Moto słabo się zbiera od 1100 do 3000rpm nawet ciut przerywa jakby dostawał za dużo lub za mało paliwa. Kolega banshee jest na wakacjach a ja jestem raczej laikiem więc może podpowiecie mi co mam dorególować. Wydaje mi się że jest to wina skłądu mieszanki te misiężne śróbki na gaźnikach. W instrukcji napisane jest aby wykręcić o 2,5 obrotu. Aktualnie wykręciłem o 2 i jest troche lepiej nie ma odczuwalniego szarpania ale jest dużo słąbszy w tym zakresie. Jak maprzykłąd jadę 1200rpm i odkręce do maxa to z 2-3 sekundy minom zanim się zbierze. Czy mam jeszcze bardziej wkręcić? A może czym innym regulować?

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 05 sierpnia 2009, 22:51

Jak Ty to testujesz w tym przedziale obrotów bo zrozumieć nie mogę jak można jeździć od 1100 do 3000 rpm ?? :ooo: :ooo:
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 10
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 07:43
Lokalizacja: Żnin
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 05 sierpnia 2009, 23:54

wirus - po kupnie fajera miałem podobnie - tyle że na zwykłym filtrze..
zwróć uwagę - czy moto kopci na czarno jak mu dajesz ciut gazu w tych obrotach.

Jeżeli kopci na czarno - to jeszcze bardziej wykręć śruby składu mieszanki biegu jałowego.
Moje aktualnie są powykręcane o 4 obroty każda..
"lewy pas, gaz i płynę.."

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 06 sierpnia 2009, 08:56

madrider czy Ty wiesz, że wykręcając śruby regulacyjne wzbogaca się mieszankę i jeśli puszcza czarną chmurkę to po wykręceniu będzie o wiele gorzej ??
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 10
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 07:43
Lokalizacja: Żnin
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 06 sierpnia 2009, 09:12

Cziken - nie zgodzę się z Tobą w tej kwestii :-)
Wykręcając śrubę składu mieszanki biegu jałowego dajesz więcej powietrza, a nie paliwa..
chyba że mam w moim SC33 jakieś inne gaźniki ;-)
"lewy pas, gaz i płynę.."

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 06 sierpnia 2009, 10:55

Testuje to w taki sposób żę: ruszam na 1 biegu puszczam sprzęgło i gaz, moto wolno się toczy a na obrotomierzu mam 1000-1100rpm następnie dodaje gazu i powoli przyspieszam do 3000rpm.
Kto ma racje w tej sprawie: bo teraz to jestem już głupi wykręcająć czy wkręcająć zubaża się mieszanka? No ale chyba mistrz cziken chyba by się nie mylił :027:

 
Posty: 14
Rejestracja: 04 marca 2009, 01:32
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: HONDA CBR 900
Rok produkcji: 1996

Post » 06 sierpnia 2009, 11:25

ja bym wogule proponował zebys sobie pojechał do kogos kto ma hamownie najlepiej bo bez tego nie wystroisz jak nalezy a potem sie okaze ze bedzie mały przysrost mocy a zbiornik bedzie 2 x szybciej sie wyprózniał pozd
TOMEK

Awatar użytkownika
 
Posty: 560
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 06 sierpnia 2009, 14:48

Nie wiem jak w innych moto ale z tych co regulowałem to wykręcając śrubę składu mieszanki biegu jałowego dodawało się więcej powietrza.... :piwo:

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 07 sierpnia 2009, 22:00

Koledzy mam jeszcze jedno bardzo intotne pytanie, czy te śróbki od regulacji składu mieszanki mają jakiś wpływ na wyższe partie obrotów czy tylko na wolne i niskie obroty.

 
Posty: 10
Rejestracja: 29 kwietnia 2009, 07:43
Lokalizacja: Żnin
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 07 sierpnia 2009, 23:07

śruba składu mieszanki biegu jałowego ma wpływ tylko i wyłącznie na niskie obroty - do około 1/5 otwarcia przepustnicy :-)

A co Ci się dzieje na wyższych obrotach? Ja np musiałem wywalić z pod iglic podkładki, żeby niżej zawiesić iglice - bo moto się poddławiało - zalewało po ostrym odkręceniu gazu przy 7 tys obrotów.

A zanim zaczniesz cokolwiek kręcić - to wyjeździj paliwo do rezerwy i zatankuj sie na firmowej stacji paliw w Bydgoszczy..
We wielu przypadkach zamiast cokolwiek regulować - wystarczy wlać dobrego paliwa..


Polecam artykuł z gazety "motocykl" -----> http://chudzikj.republika.pl/Technika/Gaznik/index.htm

a jak ktoś chce bardziej zgłębić temat to polecam książkę R. Dmowskiego "Gaźniki motocyklowe" - Książki p. Dmowskiego, tak samo jak i T. Sałka potrafią wciągnąć :-)
"lewy pas, gaz i płynę.."

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 13 sierpnia 2009, 15:25

tomi_cbr pisze:ja bym wogule proponował zebys sobie pojechał do kogos kto ma hamownie najlepiej bo bez tego nie wystroisz jak nalezy a potem sie okaze ze bedzie mały przysrost mocy a zbiornik bedzie 2 x szybciej sie wyprózniał pozd


Kolego, zakładałem u siebie ten sam zestaw i moto pali dokładnie 5,6l/100km przy średniej jeździe, tzn. w korkach nie da się zapie...da.lać, a na prostej to przeważnie ogień i spod świateł przeważnie koło, więc raczej dobrze zestroiłem również u Wirusa.

Oczywiście hamownia powie ci dokładnie, czy masz 1KM na plus czy na minus przy próbach, lecz, gdy nie masz hamowni pozostają próby drogowe.
Tak więc uważam, że wielkiej równicy nie będzie.
Efekt jest taki (jak pisze Wirus), że moto podnosi na drugim biegu, co wcześniej nie występowało. Jego motor od samego poczatku dużo palił wachy, co nie znaczy że teraz też musi, jednak na pewno nie będzie to wielkość z kosmosu.

 
Posty: 49
Rejestracja: 09 czerwca 2009, 11:21
Lokalizacja: Barcin By
Motocykl: FIREBLADE 900 RR SC33
Rok produkcji: 1996

Post » 14 sierpnia 2009, 00:35

Powiem tak że przed założeniem dynojet palił z 8-10 na 100 teraz może z 12l na 100 pali tylko że ja nie jeźdze turystycznie i trzymam go zawsze na obrotach około 10.000rpm. Moto musi CENZURA bo do jazdy turystycznej mam audi a8 które pali prawie 20l hehehe. Dla mnie spalanie jest najmniej ważne. Dziwi mnię banshee twoje spalanie niecałe 6l :027: POWAŻNIE!!!

Niech pali nawet 30l ja nie robie dużo kilometrów moto ale chcę czuć tę moc za którą płacę lejąc paliwo :D

Ogólnie z DJ i kolegi banshee który założył i zestroił jestem zadowolony :piwo:

Następna

Wróć do Modyfikacje i Tunning (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości